پلیس تا این لحظه از بردن نام اعضای این خانواده خودداری کرده و عکس خانواده از توئیت بستگان آنها بدست آمده است
پلیس انتاریو، پس از تقریبا یک روز از حادثه‌ای که در ابتدا آنرا تصادف رانندگی "بزن و در رو" نامیده بود، امروز دوشنبه عصر گفت که این تصادف در واقع یک حمله مذهبی بوده است. این نیرو افزوده که قربانیان این حمله چهار مسلمان بوده‌اند که در پیاده‌رو قدم می‌زدند و "حمله کننده" نیز "ناتانیل ولتمن" نام دارد. در این حمله که در شهر لندن انتاریو (۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی تورنتو) رخ داده، علاوه بر سه بزرگسال یک کودک کشته، و یک کودک دیگر زخمی شده است.
بر خلاف دولت کانادا، معمولا پلیس، دادگاه‌ها و رسانه‌های کانادایی در صورتیکه تروریست مسلمان نباشد، از ذکر کلمه تروریست خودداری می‌کنند و او را "حمله کننده" یا "تیرانداز" می‌نامند. تعریف دولت لیبرال فدرال کانادا در تروریست نامیدن یک حمله، وجود انگیزه‌های "مذهبی" می‌باشد، در حادثه تروریستی مساجد کبک نیز در حالیکه دولت آنرا "تروریستی" نامید، پلیس و دادگاه‌ و رسانه‌ها آنرا تیراندازی نام نهادند. ایران استار به تبعیت از موضع رسمی دولت کانادا، هر گونه حمله مذهبی را ترور می‌نامد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
حمله تروریستی زیر گرفتن یک خانواده با خودرو در شهر لندن انتاریو چهار کشته و یک مجروح بجا گذاشت
رئیس پلیس منطقه لندن انتاریو می‌گوید: "یک خودرو در شمال غربی شهر و در شامگاه یکشنبه بطور عمدی پنج عضو از خانواده را زیر گرفت که نتیجه آن کشته شدن چهار نفر و مجروحیت شدید یک کودک دیگر بود". "استیو ویلیامز" رئیس پلیس منطقه که بعدازظهر دوشنبه در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد افزود: "ما معتقدیم که این یک اقدام عمدی بوده و قربانیان این حادثه هولناک به دلیل مسلمان بودن مورد هدف قرار گرفته‌اند. این حادثه خسارتی ویرانگر برای جامعه ما بوده است".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ویلیامز در ادامه افزود: "ما می‌فهمیم که این رویداد ممکن است باعث ترس و نگرانی در هر جامعه‌ای، به ویژه جامعه مسلمانان که مورد نفرت قرار گرفته، گردد. من می‌خواهم به همه اطمینان دهم که همه ما در اینجا و بسیاری دیگر در جاهای دیگر در کنار شما هستیم و از شما حمایت می‌کنیم. در این جامعه هیچ تحملی برای افرادی که با نفرت، دیگران را با خشونت هدف قرار می‌دهند وجود ندارد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
چگونگی ترور
ستوان "پل ویت" می‌گوید غروب یکشنبه و ساعت حدود ۸:۴۰ عصر بود که نیروهای اورژانس او را به تقاطع جاده "هاید پارک" و "ساوت کرریگ" در جنوب جاده "گینسبرو" اعزام کردند. وی توضیح می‌دهد که "ناتانیل ولتمن" راننده وانت مشکی رنگ به سمت جنوب جاده هاید پارک رانندگی کرده، از خیابان به میان پیاده‌رو زده و اعضای یک خانواده را زیر گرفته است. گزارش فردای پلیس نشان می‌دهد که این خانواده همگی پشت چراغ قرمز ایستاده بودند تا چراغ سبز شود که وانت مشکی مستقیما به آنها زد. ویت ادامه داد که این وانت بزرگ سپس "با سرعت بالایی" به سمت جنوب فرار کرد تا اینکه تقریباً پنج دقیقه بعد خودرو را در "چری‌هیل ویلیج مال" متوقف نمود كه تقریباً ۶ كیلومتر با محل برخورد فاصله دارد.
پلیس می‌گوید موفق شده متعاقبا متهم را دستگیر نماید. ویت شرح داد که مظنون در زمان دستگیری "جلیقه‌ای به شکل جلیقه جنگی به تن داشت؛ شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد این یک عمل از پیش برنامه‌ریزی شده و انگیزه آن نفرت بوده است. اعتقاد پلیس این است که این قربانیان به دلیل مسلمان بودنشان مورد حمله قرار گرفته‌اند. هیچ ارتباط قبلی نیز بین قاتل و قربانیان وجود ندارد". برخی از گزارش‌ها حاکی‌ست وی انگیزه اسلام‌هراسی داشته و مقامات کانادایی در تلاشند تشخیص دهند که آیا ولتمن به تنهایی عمل کرده یا در رابطه با گروه‌های تروریستی راست افراطی بوده، و اینکه این جرم را ترور بنامد یا خیر.
مأموران پلیس می‌گویند: "یک زن ۷۴ ساله درجا و در صحنه برخورد جان خود را از دست داده؛ یک خانم ۴۴ ساله، یک مرد ۴۶ ساله و یک دختر بچه ۱۵ ساله توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که متاسفانه آنها بر اثر جراحات وارده در بیمارستان جان دادند. یک پسر ۹ ساله مربوط به متوفی نیز به بیمارستان منتقل شده که در آنجا با جراحات جدی و شدید تحت درمان است و جراحاتش جانش را تهدید نمی‌کند". پلیس تا این لحظه از بردن نام اعضای این خانواده خودداری کرده اما عکس و نام افراد این خانواده از توئیت بستگان آنها چنین بدست آمده: سید افضل ۴۶ ساله فیزیوتراپ، مدیحه سلمان ۴۴ ساله دانشجوی دکترا، یومنا افضل دختر بچه ۱۵ ساله و مادر سید افضل ۷۴ ساله طلعت از کشته شدگان هستند و فائز افضل کودک پسر زنده مانده ۹ ساله این حادثه است. این خانواده در سال ۲۰۰۷ از پاکستان به کانادا مهاجرت کرده بودند.
متهم این پرونده، ناتانیل ولتمن ۲۰ ساله اهل لندن انتاریوست، که پلیس او را به چهار مورد قتل درجه اول و یک مورد اقدام به قتل متهم کرده است. وی روز دوشنبه از طریق صدا {تلفن، اسکایپ یا واتس‌اپ} در دادگاه لندن حضور یافت و حکم بازداشت وی به او ابلاغ شد تا روز پنجشنبه مجدداً در دادگاه حاضر شود. هنوز هیچ عکس و یا اطلاعات بیشتری از ولتمن منتشر نشده است. پلیس می‌گوید او سابقه ندارد ولی قبلا در موردی با پلیس در تماس بوده که پلیس از دادن هرگونه اطلاعات بیشتر از جمله مذهب او و یا گروه‌های تندرویی که وی با آنها در تماس بوده خودداری می‌کند. اتهامات علیه ناتانیل ولتمن هنوز در دادگاه ثابت نگشته است.
 
واکنش‌های مقامات کانادایی
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا رسما چنین اظهار داشت: "من از شنیدن اخبار شهر لندن انتاریو وحشت کردم. به عزیزان کسانی که مورد 'ترور' نفرت‌انگیز دیروز قرار گرفته‌اند می‌گویم ما با شما اینجا هستیم. ما همچنین در کنار کودکی که در بیمارستان مجروح است می‌ایستیم، قلب من با شماست و شما تا زمان بهبودی در فکرم هستید. به جامعه مسلمانان در لندن و مسلمانان سراسر کشور می‌گویم، بدانید که ما در کنار شما هستیم. اسلام‌هراسی در هیچ یک از جوامع ما جایی ندارد. این نفرت، موذیانه و نفرت‌انگیز است و باید متوقف گردد". ترودو در روز سه‌شنبه، هم در مجلس نمایندگان فدرال کانادا در اتاوا و هم در مجلس ختم قربانیان که لندن انتاریو برگزار شد، به صراحت این حمله را تروریستی نامید و گفت: "این یک کشتار اتفاقی نبود، این یک حمله تروریستی بود. ما نباید به چنین رفتار وحشیانه‌ای عادت کنیم و نباید اجازه دهیم چنین اتفاقاتی عادی شوند. همه ما باید برای مقابله با نژادپرستی و ترور برپاخیزیم و در کنار یکدیگر آنچه کشور ما را قوی نگه داشته در آغوش بگیریم؛ یعنی تنوع و دیگرگونی‌مان را".
داگ فورد نخست وزیر انتاریو در توئیت ساعت چهار عصر دوشنبه خود نوشت: " نفرت و اسلام‌هراسی در انتاریو جایی ندارد. باید در مقابل عمل نفرت‌انگیز دیروز در لندن انتاریو عدالت اجرا گردد. فکر و دعای من در این دوران سخت با خانواده و دوستان آنهاست. این اقدامات خشونت‌آمیز و فجیع باید متوقف شوند".
"اد هولدر" شهردار شهر لندن انتاریو این عمل را "قتل عام" خواند و گفت قلب بسیاری از مردم بر اثر حادثه روز یکشنبه "شکسته" شده است. او افزود: "این اقدام، كشتار جمعی بود علیه مسلمانان، علیه شهروندان این شهر و ریشه در نفرتی غیرقابل بیان داشت. بزرگی چنین نفرتی می‌تواند این سوال را برانگیزد که ما بعنوان شهروند این شهر چه می‌کنیم. همه ما نه با کلمات بلکه با اقدام خود می‌توانیم به این سوال چنین پاسخ دهیم: این قاتل کسی نیست که ما هستیم".

حملات
بنا به گزارش گاردین و گفته شورای ملی مسلمانان کانادا از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، بیش از ۳۰۰ حادثه از جمله بیش از ۳۰ حمله فیزیکی با عمل خشونت جسمی علیه مسلمانان در کانادا ثبت شده است. این موارد علاوه بر حملات متعدد به مساجد اطراف تورنتو شامل حمله مسلحانه به مرکز فرهنگی اسلامی کبک در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۱۷ نیز می‌شود که منجر به کشته شدن شش نفر و زخمی شدن ۱۹ نفر دیگر بر اثر شلیک گلوله "الکساندر بیستونت" گردید. پدر وی می‌گوید کسی نباید او را تروریست بنامد و وی در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۱ با مراجعه به دادگاه عالی کانادا بدنبال کاهش محکومیت خود است.
"نواز طاهر"، وکیل دادگستری و رهبر جامعه مسلمانان لندن گفت: "یک خانواده مسلمان برای پیاده‌روی در یک عصر زیبا تابستانی توسط راننده یک ماشین که پُر از نفرت بود زیر گرفته می‌شود که یک کودک اکنون در بیمارستان است و چهار نفر دیگر هرگز به خانه بر نخواهند گشت. اینها انسان‌های بی‌گناهی بودند که به دلیل مسلمان بودن کشته شدند. ما در برابر نفرت و اسلام‌هراسی می‌ایستیم و با ایمان، عشق، اعتقاد راسخ به خدا و تلاش از این آزمایش سربلند بیرون خواهیم آمد".
در مراسم بزرگداشت قربانیان که عصر روز سه‌شنبه در لندن انتاریو برگزار شد همه چهره‌های سیاسی (رهبران همه احزاب از جمله رهبر سیاهپوست و یهودی حزب سبز) و دینی کانادا را در خود داشت. در طی این مراسم که بطور زنده پخش می‌شد و پس از سخنرانی‌های چهره‌های سیاسی برای اولین‌بار کل اذان بطور کامل و زنده پخش شد که باعث بروز اعتراضات آنلاینی گشت. "جینلا ماسا" یکی از مجریان برنامه سی‌بی‌سی که خود محجبه و مسلمان است با اشاره به این موضوع گفت: "برای من مسلمان، اذان یعنی آرامش، یعنی ایمان، آنرا در غرب برای مردم در فیلم‌ها و خبرها تبدیل به خطر و ترس کرده‌اند". مجری این مراسم که دختری جوان بود، چندین بار اشتباه کرد و در یک مورد یکی از بندهای سه‌گانه اعلامیه را کاملا فراموش نمود. امام سخنران پایانی نیز بدون اینکه سخنرانی کند گفت: "حرف را این مردم اینجا می‌زنند و زدند، من چیزی ندارم که بیافزایم غیر از آنکه بگویم دنیا کوچک است، اتفاقی که هر روز در فلسطین می‌افتد چند روز پیش همینجا در شهر ما لندن انتاریو افتاد". اعلان شد که رهبران همه ادیان بنا دارند در یک راهپیمایی از نقطه تصادف تا مسجد اعظم لندن انتاریو شرکت کنند و طی آن حمله هر مذهبی به دیگری را تقبیح نمایند.
پلیس از هر کسی که اطلاعاتی در رابطه با این تصادف دارد خواسته تا با تلفن‌های زیر تماس بگیرد:

519-661-5515 ext. 5842
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

1-800-222-8477
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, June 7, 2021 - 18:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به