چند روز بعد، به این زوج گفته شد که "تمامی امتیازات" آنها از کارتشان بیرون کشیده شده است
کریس اگرز که همراه همسرش فرم آنلاین پاسخ‌دهی به مسابقه کارت امتیازی "پرزیدنت چویس" را در یک پاساژ در تورنتو پُر کرده بود تا هزار امتیاز دیگر به کارتش بیافزاید؛ مورد کلاهبرداری صدها هزار امتیازی قرار گرفت.
هکرها با اطلاعاتی که از او بدست آوردند توانستند همین آخر هفته گذشته کارت امتیازش را خالی کنند. کریس و همسرش این مسابقه را در یکی از فروشگاه‌های "شاپرز دراگ مارت" دیده بودند و هکرها امتیازاتش را از طریق شعبه دیگری از این فروشگاه در پاساژ (مرکز خرید) "وان میلز" به غارت بردند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
فرم کارت امتیاز "پی‌سی" را پُر کرد تا ۱،۰۰۰ امتیاز اضافه کند، کارتش خالی شد
وقتی کریس ایگرز و همسرش برای تبلیغات پیامکی فروشگاه شاپرز تورنتو ثبت‌نام کردند، فکر می‌کردند که می‌توانند هزار امتیاز دیگر به کارت امتیازات خود بیافزایند، در عوض اما کریس می‌گوید که هکرها همه امتیازات آنها را به یغما برده‌اند. وی توضیح داد: "هر هفته، [کارت امتیازی اپتیموم] به من پیام می داد ببین برنده شدی یا نه و روی لینک زیر کلیک کن. یکی از لینک‌هایی که کلیک کردم و هنوز متن آن را دارم، از من خواست که اطلاعات کارت امتیازم را وارد کنم و من آنها را وارد کردم".
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
کریس ۳۷ ساله، می‌گوید که بنظر او در این نقطه بوده که اطلاعاتش به سرقت رفته است. وی توضیح می‌دهد که همه پیامک‌ها از یک شماره بوده‌اند، اما فقط یكی از آن پیامک‌ها از او خواسته كه اطلاعات حساب خود را وارد كند. چند روز بعد، به این زوج گفته شد که "تمامی امتیازات" آن بیرون کشیده شده است: "همسرم نامه‌های الکترونیکی گرفت که نشان می‌داد ۶۰۰،۰۰۰ امتیازها کارت امتیازی ما از طریق فروشگاهی در مرکز خرید وان‌میلز خرج شده است. ما نگران شدیم و سعی کردیم اپلیکیشن آنرا باز کنیم و اطلاعاتمان را عوض کنم اما در این زمان بود که فهمیدیم همه چیز از بین رفته است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
ایمیل‌هایی که این زوج به رسانه‌ها داده‌اند نشان می‌دهد که این زوج با استفاده از کارتشان کالایی به ارزش ۱،۱۰۰ دلار و در مجموع رقم ۱،۱۴۹/۹۹ دلار را در شاپرز واقع در وان‌میلز خریده‌اند. آنها این اطلاعات را در اختیار شرکتی که این برنامه را اجرا می‌کند و نیز پلیس گذاشته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
کلاهبرداری‌های قبلی
دو سال پیش نیز رسانه‌ها طبق مصاحبه با هشت نفر در سراسر کانادا نشان دادند که پس از ادغام دو برنامه امتیازی "پی‌سی پلاس" و "پی‌سی آپتیومم" در ۱ فوریه ۲۰۱۸، هر یک از آنها بیش از ۱۰۰،۰۰۰ امتیاز خود را سرقت شده یافتند. این سرقت‌های گزارش شده فقط یک مشکلاتی بوده که گریبانگیر شرکت "لابلا" مدیر اجرایی این برنامه شده، شرکتی که قبلاً نیز با نقص‌های فنی مربوط به کارت‌هایش و عواقب ناشی از رسوایی دستکاری در قیمت نان روبرو شده بود. این شرکت بعلت مشکلات رسوایی نان مجبور شده بود ۲۵ دلار به عنوان جبران گرانی نان به کارت‌های مشتریانش واریز کند.
 
شرکت کارت امتیازی: ربطی به ما ندارد
وقتی شرکت لابلا چند روز بعد به کریس پاسخ داد به او گفت که این هک شدن از طریق ایمیل او رخ داده و هیچ ارتباطی با فرم آنلاین پاسخ‌دهی به مسابقه این فروشگاه ندارد. این همان چیزی است که کریس هنوز در پذیرش آن مشکل دارد و می‌گوید: "من چنین اعتقادی ندارم زیرا اگر کسی قصد داشت ایمیل مرا هک و از آن سوء استفاده کند، می‌توانست پس از هک کردن آن سراغ حساب بانکی من برود. اینکه بجای حساب بانکی بروند و امتیازهای کارت اعتباری را بدزدند انتخابی مسخره می‌نماید".
شرکت لابلا در بیانیه‌ای می‌گوید که این شرکت مدارک کریس را با مسابقه مسابقه این فروشگاه مقایسه کرده و "هیچ سایت / صفحه‌ای را پیدا نکرده که از کاربر، اطلاعات حساب او را سوال کند. لینک‌های کریس فقط یک کد تبلیغاتی را نشان می‌دهند". البته لابلا به خاطر "مشکل بوجود آمده" عذرخواهی کرده و گفته که این برنامه از یک سیستمی که در ماه‌های اخیر راه‌اندازی شده ارسال شده و تحقیقات آنها ادامه دارد: "ما هنوز در حال بررسی هستیم تا ببینیم آیا در این مورد چنین چیزی وجود دارد یا نه".
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

این شرکت در انتها افزوده که نمایندگانش با کریس و همسرش در بازگرداندن امتیازات به یغما رفته همکاری کرده‌اند. کریس می‌گوید از اینكه امتیازاتش برگشته خوشحال است اما نگران است كه دیگران نیز هک شوند.


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, September 20, 2020 - 11:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به