مالزی توانست 150 کانتینر زباله‌های کشورهای خارجی را به کشورهای مبداء بازپس بفرستد
دولت مالزی اخیراً 11 کانتینر زباله‌های پلاستیکی کانادا را بازگردانده است. این مرجوعی در پی موضع سخت اخیر این کشور درباره زباله‌های خارجی غیرقانونی در سواحلش صورت گرفته که در آن 150 کانتینر زباله‌های کشورهای خارجی به کشورهای مبداء بازپس فرستاده شدند. کانادا در این میان زباله‌هایش از کشورهای در حال توسعه دیگر مانند مالزی، اندونزی، کامبوج و فیلیپین  که خواستار بازپس فرستادن آشغال‌های کشورهای ثروتمند جهان هستند، را قبول می‌کند.
"یو بی‌یین"، وزیر امور محیط‌زیست مالزی روز دوشنبه یک کنفرانس خبری را در بندر "پنانگ" برگزار کرد تا بگوید مالزی با ارسال 150 کانتینر زباله که عمدتا زباله‌های پلاستیکی غیرقابل بازیافت هستند، به 13 کشور فرستنده آنها (فرانسه، انگلیس، آمریکا، اسپانیا، ژاپن و کانادا)، قدم "بی‌سابقه‌ای" را برداشته است. وی گفت: "دولت مالزی برای مبارزه با واردات زباله های غیرقانونی جدی است زیرا ما نمی‌خواهیم زباله‌دان جهان باشیم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
بهار گذشته، کانادا پس از گذشت نزدیک به شش سال در تلاش ناموفق برای متقاعد کردن فیلیپین در معدوم کردن زباله‌های غیرقانونی خود در آنجا، بیش از 1.1 میلیون دلار هزینه کرد و سرانجام 69 کانتینر زباله غیرقانونی‌اش را از طریق اقیانوس آرام به یک مرکز بازیافت زباله در بریتیش کلمبیا بازگرداند. "رودریگو دوترت"، رئیس جمهور فیلیپین تهدید کرده بود که اگر کانادا زباله‌هایش را پس نگیرد آنها را به زور و حتی با جنگ به کانادا باز خواهد گرداند و روابط دیپلماتیک را تا زمان بازگشت زباله‌ها قطع خواهد کرد. این ادعای وی جنجالی را در دنیا برانگیخت. پس از تهدید رئیس جمهور فیلیپین سرانجام کانادا موافقت کرد که به خرج خود زباله‌ها برگردند. در پی این اتفاق مالزی و اندونزی و کامبوج نیز اعلان کردند که زباله‌های غیرقانونی کشورهای دیگر را بازپس خواهند فرستاد.
وزیر محیط زیست مالزی با بیان اینکه مالزی هیچ هزینه‌ای برای بازگشت زباله‌ها پرداخت نکرده گفت همه این هزینه‌ها توسط صادرکنندگان یا شرکت‌های حمل و نقل درگیر پرداخت شده است. مقامات کانادایی نمی‌گویند که آیا دولت فدرال هزینه‌های حمل و نقل مالزی را تحمل کرده یا خیر. سخنگوی محیط زیست کانادا، گابریل لامونتاگن اخیراً در نامه‌ای اظهار داشت که "دولت کانادا با (سفارت) در مالزی در زمینه پیشرفت دفع زباله به کانادا پیشرفت مثبتی داشته است". وی گفت که برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد حمل و نقل غیرقانونی زباله که در خارج از کشور انجام می‌شود، کار دیگری نیز انجام شده اما نمی‌تواند اطلاعات دیگری در این‌باره ارائه دهد. محیط زیست کانادا تأیید کرد که "تعدادی" از کانتینرهای وارد شده در ماه دسامبر و ژانویه در ونکوور، از مبدا مالزی بوده اما توضیح بیشتر در این مورد را به آژانس خدمات مرزی کانادا سپرد.
اما "جودیت گادبوئیس استیر" سخنگوی آژانس مرزی کاناد گفت که این آژانس با استناد به محرمانه بودن شرکتهای درگیر نمی‌تواند هیچ اطلاعاتی را در مورد آنها ارائه دهد. وی گفت آژانس هیچ اطلاعاتی در مورد محل و چگونگی دفع زباله پس از بازگشت آنها به کانادا و ترخیص ندارد. "لورل کالینز"، نماینده نیودموکرات مجلس استان بریتانیا کلمبیا نیز گفت که دولت فدرال توضیح اینکه چه چیزی برمی‌گردد و زباله‌های برگشتی به کجا می‌روند را به کانادایی‌ها مدیون است و افزود: "ما {کانادا} هرگز نباید زباله‌های خود را به کشورهای دیگر بفرستیم".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

کانادا بخشی از یک معاهده بین‌المللی است که می‌گوید حمل و نقل زباله‌های شامل مواد خطرناک نیاز به مجوز دارد. از سال 2016 تاکنون در این‌باره هیچ مجوزی صادر نشده در حالیکه چندین محموله‌ی زباله کانادایی در بنادر کشورهای خارجی کشف شده است. تجارت جهانی زباله‌های بازیافتنی پدیده تازه‌ای نیست، اما همه چیز این تجارت در سال 2018، پس از آنکه چین بزرگترین وارد کننده جهان بعد از سال‌ها درهای خود را به روی ورود زباله‌های پلاستیکی بست، تغییر کرد. تا آن زمان چين بخش اعظم پلاستيک مورد استفاده در جهان را با ذوب و استفاده مجدد در كارخانه‌های توليدی خود وارد چرخه تولید می‌کرد؛ اما در آن سال شکایت کرد که کشورهای دنیا پلاستیک‌هایشان را به زباله‌های غیرقابل بازیافت زیادی آلوم می‌کنند تا وزن زباله‌های پلاستیکی بیشتر شود بطوریکه هزینه‌های جدا کردن آنها خارج از عهده چین شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
با خارج شدن چین از زمره کشورهای واردکننده زباله، کشورهایی مانند کانادا ناگهان مجبور شدند مکان‌های جدیدی را برای ارسال زباله‌های بازیافتی خود پیدا کنند زیرا بازارهای بسیار کمی در کشورشان برای این زباله‌ها داشتند. در کانادا فقط حدود ده شرکت وجود دارد که قادر به بازیافت پلاستیک از زباله‌ها و یا سوزاندن و معدوم کردن آنهاست. طبق گزارش رسمی "دلیوت" برای محیط زیست کانادا، تنها در حدود نه درصد از زباله‌های پلاستیکی تولید شده توسط کانادایی‌ها بازیافت می‌شوند. بیشتر زباله‌های قابل بازیافت کانادایی در داخل کشور به محل‌های دفن زباله ختم می‌شوند و مقدار کمی از آنها هم برای انرژی سوزانده می‌شود در حالیکه کانادا می‌تواند تا 90٪ پلاستیک مورد نیازش را از محل بازیافت زباله‌هایش تا سال 2030 با سرمایه‌گذاری بین 4.3 میلیارد و 8.6 میلیارد دلار، و همراه با اجرای مقررات جدید و ساخت بیش از 160 کارخانه بازیافت جدید، تامین کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, January 22, 2020 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به