او هم مالک "گرین هاوس فاین فودز" است و هم عضو رنجرهای کانادا سازمانی در داخل نیروهای مسلح
پس از آنکه یک مرد مسلح اهل استان مانیتوبا دیروز با شکستن دروازه باغ محل زندگی نخست وزیر و نیز فرماندار کل کانادا (نماینده ملکه انگلستان در کانادا)، وارد محوطه ممنوع شده و سپس دستگیر شده بود، امروز در اتاوا روز با ۲۲ اتهام پلیس روبرو گشت.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
نفوذ مرد مسلح مانی‌توبایی به باغ نخست وزیر و فرماندار کل (نماینده ملکه) در کانادا
امروز جمعه ۳ جولای، "کوری هورن"، ۴۶ ساله به چندین جرم در زمینه سلاح گرم از جمله در اختیار داشتن سلاح گرم غیر مجاز با هدف خطرناک متهم شد. هورن روز پنجشنبه در حالی در باغ محل زندگی ترودو دستگیر شد که مسافت زیادی را در باغ طی کرده بود و فاصله کمی با خانه فرماندار کل (نماینده ملکه) داشت. او با وانت خود حوالی ساعت ۶:۳۰ بامداد یکی از درب‌های ورودی باغ را شکسته و خودروی وی با بازشدن "ایربگ"هایش متوقف شده بود.
پلیس سلطنتی کانادا می‌گوید که او عضو ارتش بوده و با چندین اسلحه و پیاده به سوی "خانه سبز" که محل زندگی "جولی پایات" فرماندار کل کانادا بود رفت که در آنجا توسط مأمورانی كه به گشت‌زنی در منطقه مشغول بودند "سریعا" دستگیر شد. پلیس می‌گوید وی کمی پیش از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح بدون درگیری دستگیر و برای پاسخگویی به سوالات پلیس به ایستگاه پلیس برده شد. این دو ساعت زمان، سوالات زیادی را مطرح کرده بود. باغ، محل اقامت رسمی نماینده ملکه و نیز نخست وزیر جاستین ترودو که چسبیده به آن قرار دارد همگی در یک محوطه هستند. در زمان این اتفاق نه فرماندار کل و نه ترودو در خانه نبودند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
جدول زمانی و چگونگی این حادثه
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"مایک دوئیم"، معاون کمیسر پلیس سلطنتی کانادا در کنفرانس مطبوعاتی جمعه جدول زمانی این رویداد از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ صبح را چنین توضیح داد:
پس از اینکه مظنون با وانت خود به درب باغ زد و آنرا رها کرد، کارمندان امنیتی ملی با دیدن این وسیله نقلیه متوقف شده موضوع را به کمیساریای باغ اطلاع دادند و دقایقی بعد متوجه قدم زدن مظنون با اسلحه در داخل باغ شدند. فیلم‌های امنیتی دوربین‌های مدار بسته نشان می‌دهند که متهم قبل از طی مسیر به قسمت پشتی محل اقامتگاه جولی پایات به مدت سه دقیقه در باغ گل سرخ مخفی شده بود. افسران پلیس سلطنتی او را ساعت ۶:۴۳ دقیقه در گلخانه دیدند و دو دقیقه بعد شروع به گفتگو کردند که بیش از ۹۰ دقیقه طول کشید تا اینکه وی سرانجام دستگیر شد. پلیس می‌گوید او کاملا با پلیس همکاری کرده است.
 
شرح زندگی و کار متهم
مطابق صفحه "لینکدین" متهم، وی در "بوسمن" مانی‌توبا زندگی می‌کند که در حدود ۵۰۰ کیلومتری شمال غربی "وینیپگ" مرکز استان قرار دارد؛ او هم مالک "گرین هاوس فاین فودز" است و هم عضو رنجرهای کانادا سازمانی در داخل نیروهای مسلح.
وی در منطقه دره رود "سوان" که نزدیک مرز ساسکاچوان و مانیتوبا قرار دارد بزرگ شده و بیش از ۲۰ سال در صنعت گوشت و دام در سراسر غرب کانادا کار کرده، عضو داوطلب در باشگاه شیرها و مسابقات سالانه ماهیگیری در یخ نیز بوده. وی به مدت ۱۱ سال کارمند شرکت تعاونی سوان بود تا اینکه در سپتامبر ۲۰۱۹ استعفا داد و "بیل گید"، دوست این متهم می‌گوید که کوری فردی شناخته‌شده‌ای‌ست که اخیراً تجارت سوسیس و کالباس خود را آغاز کرده بود که آنها را در وینیپگ تولید می‌کرد و با شش ساعت رانندگی آنها را از کارخانه برداشته و به این منطقه می‌رساند.
گید می‌گوید هورن عضو رنجرها بوده و دسترسی به سلاح گرم داشته، البته در منطقه بسیاری از افراد برای شکار اسلحه دارند. وی گفت که مظنون هیچ وقت از احساسات ضد دولتی یا توطئه‌های تبلیغاتی حمایت نکرده و صفحه "گوفاندمی" را برای کمک به خانواده ترتیب داده بود. گید معتقد است که شاید بیزینس هورن به مشکل برخورده بود و او نمی‌دانست آیا کمک‌های دولتی به او تعلق می‌گیرد یا خیر و یا اینکه شاید او مشکل روحی داشته است.

اسلحه
به گفته پلیس، هورن علاوه بر تفنگ ممنوعه "ام ۱۴" مجهز به دو "شات گان" و هفت‌تیر هم بوده که همگی آماده بوده‌اند. گزارش منتشر شده پلیس اشاره می‌کند که وی مقدار زیادی خشاب و گلوله نیز داشته است.

وضعیت متهم و اتهام‌های وارده به او

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

هورن در پی جلسه وثیقه‌اش در روز جمعه در بازداشت به سر می‌برد. انتظار می‌رود که وی در ۱۷ ژوئیه دوباره در دادگاه حضور یابد. پلیس هنوز نمی‌گوید که انگیزه اصلی وی چه بوده؛ هورن هزاران کیلومتر رانندگی کرده بود تا خود را به این باغ برساند. اینکه هورن چندین اسلحه داشته و لیست اتهام‌ها علیه وی که در آن "ترور" وجود ندارد باعث بروز سوالاتی می‌شود. لیست زیر اتهام‌های وی است:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
  • ۴ مورد اتهام در استفاده، ذخیره، و کار با سلاح گرم با بی‌دقتی
  • ۴ مورد اتهام در نقض مقررات حمل و نقل سلاح گرم
  • ۴ مورد اتهام در در اختیار داشتن اسلحه با هدفی خطرناک
  • ۱ مورد اتهام در اختیار داشتن سلاح گرم با علم به غیرمجاز بودن آن
  • ۱ مورد اتهام در اختیار داشتن وسیله ممنوع با علم به غیرمجاز بودن آن
  • ۱ مورد اتهام مالکیت اسلحه در مکانی غیرمجاز
  • ۴ مورد اتهام مالکیت اسلحه غیر مجاز در خودرو
  • ۲ مورد اتهام در اختیار داشتن سلاح گرم ممنوع با مهمات
  • ۱ مورد اتهام تهدید لفظی
Date: Friday, July 3, 2020 - 22:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به