این قانون فقط به دارایی‌های غیر دیپلماتیک تعلق می‌گیرد و شامل سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها نمی‌شود
به گزارش گلوبال نیوز‌، ده‌ها میلیون دلار از اموال دولت ایران در کانادا مصادره و‌ فروخته شده است و درآمد حاصل از آن به قربانیان حملات تروریستی انجام شده با حمایت ایران داده شده است. براساس سندی که ماه گذشته در دیوان عالی دادگستری انتاریو ارائه شده بود‌، قربانیان سهم خود را از پول حاصل از فروش اموال ایران در اتاوا و تورنتو به دست آوردند. دريافت كنندگان، قربانیان حملات حماس و حزب الله بودند. دادگاه عالی اونتاریوی کانادا نیز مانند دادگاه‌های آمریکا، ایران را مسئول آموزش نیروهای عملیاتی حماس و حزب‌الله لبنان و حمایت مالی از این گروه‌ها دانسته است. حکم این قاضی کانادایی علیه ایران پس از آن صادر شده است که خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی در آمریکا اوایل امسال نیز در شکایت مشابهی علیه ایران به پیروزی رسیده بودند و این اقدام به ‌شدت از سوی تهران محکوم شده است.
براساس قانون عدالت برای قربانیان تروریسم ، مصوب سال 2012 ، قربانیان می‌توانند برای جبران خسارت خود از محل فروش اموال حامیان تروریسم در کانادا استفاده نمایند البته این قانون فقط به دارایی‌های غیر دیپلماتیک تعلق می‌گیرد و شامل سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها نمی‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
ایران در ابتدا این پرونده را نادیده گرفت‌، اما سپس یک موسسه حقوقی را استخدام کرد تا‌ با درخواست تشکیل دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه انتاریو را که ایران آن‌ حکم را با انگیزه سیاسی توصیف می‌کرد باطل نماید. ‌‌فروش و توزیع دارایی‌های ایران پس از آن آغاز شد که دیوان عالی کانادا درخواست تجدید نظر در سال گذشته را رد کرد. اکنون فروش املاک کامل شده و پول‌های بدست آمده در میان قربانیان توزیع شده است. حکم دادگاه نشان می‌دهد خانواده بنت شامل مارلا، مایکل، لیندا و لیزا در دادگاه علیه "جمهوری اسلامی ایران و وزارت اطلاعات آن" در 7 آگوست 2019 شکایت کرده‌اند.

اموال
در این میان مرکز فرهنگی ایران در اتاوا که از ارزش زیادی برخوردار بود و در نقطه استراتژیکی روی مسیر دانشگاه اتاوا قرار داشت (شماره 2 خیابان رابینسون) به یک شرکت ساختمانی در مونتریال، به قیمت 26.5 میلیون دلار فروخته شد؛ همچنین مرکز مطالعاتی ایران در تورنتو (شماره 290 خیابان شپرد) که توسط یک شرکت با صاحبان دیپلمات‌های رسمی ایران خریداری شده بود به قیمت 1.85 میلیون دلار فروخته شد. علاوه بر املاک فوق، دو دستگاه خودرو (تویوتا و مزدا) نیز در لیست اعلانی دادگاه قرار دارد و مبلغ 2.6 میلیون دلار نیز از حساب بانکی ایران در کانادا به قربانیان پرداخت شده است؛ حکم دادگاه نشان می‌دهد این اموال متعلق به "جمهوری اسلامی ایران" بوده است.

نظر ایران
ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه ایران با اشاره به اقدام کانادا در جهت توقیف اموال ایران، این اقدام را غیرقانونی و بر خلاف تمام میثاق‌های بین‌المللی دانست و تصریح کرد چنین اقداماتی از سوی کشورهای مدعی تمدن و احترام به حقوق کشورها بسیار تعجب‌ برانگیز است و ما تأکید می‌کنیم که دست از این کارها بردارند زیرا ملت ما هرگز زیر بار زور نمی‌رود. رئیسی به کانادا هشدار داد که در صورت عدم رفع توقیف اموال ایران، با همکاری معاونت بین‌الملل قوه قضائیه و وزارت امور خارجه، نسبت به شناسایی و توقیف اموال کانادا از طریق نهادهای بین‌المللی اقدام مقتضی صورت خواهد گرفت و به هیچ عنوان اجازه تضییع حقوق ملت ایران به هیچ کشوری داده نخواهد شد. ایران می‌گویند اموال فروخته شده دارایی‌های دولت ایران بوده است.

پاسخ کانادا به نظر ایران

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دولت کانادا می‌گوید از دید این دولت این موضوع خصوصی بوده و ربطی به دولت ندارد و معتقد است این یک رویه قضایی کاملا مستقل بوده که خارج از دولت کاناداست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 18, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به