ارتش موارد گزارش شده از حمله و آزار و اذیت قبل از سال ۲۰۱۶ را "موارد تاریخی" می‌نامند
در پی بالا گرفتن اتهامات متعدد تجاوز و سوء استفاده از موقعیت‌ها در پلیس سلطنتی و نیز ارتش کانادا، اکنون زنان بیشتری علیه روسای ارتش اعلان تجاوز و حمله کرده‌اند. این زنان اکنون بصورت شناس یا پوشیده در برابر مجلس شهادت می‌دهند و برخی نیز که هنوز می‌ترسند، از طرق دیگری شناسایی شده‌اند.
وزارت دفاع کانادا عملیات شناسایی، ردگیری و افشا کردن این سوء استفاده‌ها را "عملیات افتخار" می‌نامد و ارقام جدیدی که در مجلس ارائه شده نشان می‌دهد که حداقل ۵۸۱ گزارش از حمله، آزار و اذیت و یا تجاوز جنسی در ارتش کانادا طی ۵ سال گذشته ثبت گردیده و ۲۲۱ مورد دیگر نیز در همین مدت توسط سیستم ردیابی و تجزیه و تحلیل شده که ارتش در تلاش بوده تا آنها را حذف نماید. شاهدان و معترضان این رفتارها در ارتش را سیستماتیک می‌نامند و می‌گویند سال‌های سال است که در ارتش سابقه دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
ثبت حداقل ۸۰۲ تجاوز، حمله، آزار و اذیت جنسی طی ۵ سال اخیر در ارتش کانادا از جمله فرمانده کل ارتش
عملیات افتخار که پس از انتخاب ترودو به نخست وزیری و در طی ۵ سال اخیر در جریان است، هدفش رسیدگی به رفتارهای جنسی در ارتش می‌باشد. این رفتارها و رسیدگی به آنها اکنون و اخیرا منجر به اتهامات متعددی علیه فرماندهان ارشد ارتش شده است. برخی از فرماندهان و دیگر ارتشیان این اتهامات را تلاش برای بی‌اعتبار کردن و بهم زدن ارتش توصیف می‌کنند. طبق آخرین بروزرسانی این عملیات که در صحن مجلس خوانده شده، از آوریل ۲۰۱۶ تا مارس ۲۰۲۱ مجموعا ۸۰۲ مورد "شناخته شده" از حمله، آزار و اذیت و یا تجاوز جنسی یافت شده که ده‌ها عدد از آنها مستقیما علیه فرمانده ارتش و بالاترین مقامات آن وجود دارد، که نشان می‌دهد بحران جنسی نیروهای مسلح تا کجا پیش رفته است. دو فرمانده کل ارتش طی ۵ ماه گذشته به همین علت از کار خود کنار رفته‌اند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

برخی از موارد گزارش شده از حمله و آزار و اذیت قبل از سال ۲۰۱۶ و قبل از آغاز عملیات افتخار رخ داده که ارتش اکنون آنها را "موارد تاریخی" می‌نامد. اما کمیته پیگیری عملیات افتخار آنها را همراه با تاریخ و زمان ثبت کرده است. این کمیته هنوز به پرونده‌های بسته شده در سال‌های پیشتر بر نمی‌گردد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
قربانیان تجاوز جنسی: این اعداد بسیار کمتر از واقعیت هستند
"دان مک‌ایلمویل" که یک بازمانده از حمله جنسی در ارتش کانادا از سال‌های ۱۹۹۰ است می‌گوید این ارقام کم هستند و عمق فاجعه را نمی‌رسانند. او که برای مسئولیت‌پذیری و تغییر تلاش می‌کند می‌گوید "ناراحت و دلسرد" شده و معتقد است با توجه به اینکه ۴,۶۰۰ نفر اعم از زن و مرد برای دادرسی ثبت نام کرده‌اند، این عدد هیچ است. او می‌گوید علاوه بر این تعداد، افراد زیادی نیز هستند که هرگز حاضر نشده‌اند که سوء رفتارهای جنسی علیه خود در ارتش را گزارش دهند و یا اکنون برای دادخواهی پا پیش بگذارند.
او که در سال ۱۹۹۳ توسط یک همکار نظامی مورد تجاوز قرار گرفته و تیتر اول روزنامه‌ها شده بود می‌افزاید: "آیا من هم جزو این گروه هستم؟ ببخشید؟ البته که نه من به حساب نمی‌آیم. حمله جنسی علیه من هرگز نباید اتفاق می‌افتاد. اساسا همه باید در محیط کار امن باشند". او پس از تجاوز، و نادیده گرفته شدنش توسط ارتش، بیشتر از ۲۵ سال گذشته را صرف کمک به دیگر قربانیان کرده و در حالیکه که هنوز سعی در التیام آسیب‌هایی‌ست که به خودش وارد شده، می‌افزاید که شاهد کمرنگ و خارج شدن تجاوز در ارتش در بسیاری از سال‌ها بوده است و این او را مرتبا عصبانی می‌کند. او می‌گوید مدت زیادی است که با احساس گناه زندگی می‌کند اما از اینکه توانسته به برخی از افراد کمک کند خوشحال است: "من از كل فرآیند و تغییرات کنونی سپاسگزارم، هرچند كه جهنم بوده است. همچنان امیدوارم كه {شاهد} اصلاحات معنی‌داری در عدالت نظامی و فرهنگ سمی ارتش باشم".
 
نمایندگان مجلس: نگران کننده است
"جیمز بیزان" نماینده مجلس گفت که اگر چه تعداد کل حملات گزارش شده تحت عملیات افتخار {زیاد و} آزار دهنده است اما آمار ۲۱۶ موردی دادگاه‌های نظامی از حمله و آزار و اذیت و تعقیب و تحت پیگرد قانونی تجاوز جنسی در ارتش، که با یک پیگری اداری ساده قابل پیشرفت بود، نگران کننده‌تر است. بسیاری از بازماندگان حمله جنسی در ارتش که مجلس شهادت داده‌اند توضیح داده‌اند که چگونه "سیستم عدالت نظامی منحصر به فرد" این امکان را می‌دهد که موارد سوء رفتارهای جنسی "به ادعای جنایات اداری کوچک" تبدیل شوند.
بیزان که یک محافظه‌کار و منتقد دولت لیبرال است می‌گوید که دولت ترودو باید برای مقابله با رفتارهای نامناسب و خشونت‌های جنسی در نیروهای مسلح به این موضوع رسیدگی کند. وی می‌گوید هنگامی که بطور سیتسماتیک می‌شود چنین جنایاتی را کوچک کرد، فقط باید باعث تغییر فرهنگی آن شد.
 
اتهام و دفاعیات علیه فرمانده کل ارتش: او دست‌نیافتنی‌ست
سرگرد "كلی برنان" می‌گوید ژنرال "جاناتان ونس" رئیس ستاد دفاعی سابق ارتش به او گفت كه "او دست‌نیافتنی... و مالک ارتش" است. برنان که از ونس دو فرزند دارد در شهادتش مقابل مجلس گفت: "اگر شخصی بگویم، من از او دو فرزند دارم اما او مسئولیتی در قبال داشتن این فرزندان یا هزینه‌های آنها ندارد. من مانده‌ام و خودم". برنان اولین زنی بود که در ابتدا در ماه فوریه در گلوبال نیوز علیه ونس افشاگری کرد و سپس برای بیان داستان خود به صورت علنی شهادت داد و پس از او چندین زن دیگر، از جمله اعضای فعلی و سابق ارتش که مورد تجاوز ونس قرار گرفته بودند سکوت خود را شکستند تا زنگ خطر را در مورد میزان ناهنجاری رفتارهای جنسی در ارتش به صدا درآوردند.
برنان درباره تهدید شدن چنین شهادت داده است: "تهدید شدم؟ به معنای حمله جسمی نه، ولی قطعاً اگر من از دستورات او پیروی نمی‌کردم عواقب زیادی متحمل می‌شدم. می‌دانم که سیستم برایم عدالت نمی‌آورد اما مشکلی هم ندارم زیرا همینکه الان صحبت می‌کنم تا زنان دیگر هم جلو بیایند و نهایتا همه چیز تغییر کند برایم کافی است". او در مورد اینکه ارتباط جنسی آنها با توافق بوده یا نه می‌گوید: "اگر شخصی بخواهم بگویم که آیا من با توافق با وی رابطه جنسی داشتم باید بگویم بله؛ اما آیا می‌توانستم به او نه بگویم؟ البته که نمی‌توانستم. اگر او به من زنگ می‌زد یا پیام می‌داد، من مجبور بودم به او پاسخ دهم؛ من هیچ راه دیگری نداشتم". برنان می‌گوید حتی پلیس نظامی طوری از او بازجویی کرده که او را به این نتیجه برساند که این پرونده به جایی نمی‌رسد و وی تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت.
پس از افشاگری برنان در ماه فوریه، پلیس نظامی تحقیقات در مورد این اتهامات را آغاز کرده و همچنان نیز در حال تحقیق درباره ادعای جداگانه‌ای علیه جانشین ونس، دریادار "آرت مک دونالد" است.
ونس این ادعاها را رد می‌کند. ونس پس از افشاگری فوریه برنان گفته است که به عنوان "حامی" به برنان خدمت کرده و آنها "همکار و دوست" هستند. ونس اضافه کرده بود که بعد از سال ۲۰۰۱ زمانی که با هم قرار ملاقات مختصری داشتند، هیچ رابطه جنسی میان آنها وجود نداشته است. وقتی از ونس سوال شد که آیا پدر یک فرزند به نام "..." است یا نه گفت: "نه من پدر او نیستم". وقتی از او سوال شد که آیا او پدر فرزند دیگری به نام "..." است یا خیر، گفت: "من حتی نمی‌دانم این افراد چه کسانی هستند". به دنبال شهادت برنان در مجلس، ونس دیگر پاسخی به سوالات نداده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

گزارش‌ها حاکی‌ست که برنان پس از شهادتش در دادگاه مورد حملات شدید آنلاین قرار گرفته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, May 1, 2021 - 08:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به