برای از بین بردن لکه لباس که با گل و لای آلوده شده است، یک عدد سیب‌زمینی را به دو قسمت تقسیم کنید و بر روی لکه بمالید
لکه آب از روی چکمه‌های چرمی
برای پاک کردن لکه آب (سفیدک و چروکیدگی) از روی چکمه‌های چرمی‌، چند قطره سرکه را با آب خنک مخلوط کنید و این محلول را با استفاده از یک مسواک نرم روی لکه بکشید تا سفیدک و چروکیدگی از بین برود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
لکه روغنی از روی کیف چرم
برای پاک کردن لکه روغنی از روی کیف چرمی و گرانقیمت‌تان‌، جای لکه را با پودر بچه یک شب بپوشانید‌. این کار را می‌توانید چند بار تکرار کنید تا لکه کاملا از بین برود.
لکه مواد آرایشی مایع
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

برای پاک کردن لکه مواد آرایشی مایع از روی یقه لباس می‌توانید از کِرِم اصلاح و کیسه حمام استفاده نمایید و لکه را به طور کامل از بین ببرید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
لکه گل و لای
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
برای از بین بردن لکه لباس که با گل و لای آلوده شده است، یک عدد سیب‌زمینی را به دو قسمت تقسیم کنید و بر روی لکه بمالید و بعد از خیساندن در آب سرد با پودر رختشویی بشویید. اگر باز هم لکه باقی مانده بود یک پارچه را با مقداری الکل آغشته کنید و روی لکه بمالید.
لکه شکلات
اگر میزان شکلاتی که روی لباس شما ریخته زیاد است، لباس را در یخچال قرار دهید تا شکلات منجمد و سفت شود تا بتوانید با کاردک شکلات را پاک کنید.سپس از پشت لباس روی لکه آب گرم بریزید و به‌آرامی پارچه لباس را فشار دهید که شکلات از بین الیاف پارچه خارج شود.
در مرحله آخر قسمت کثیف لباس را در شیر بگذارید (به مدت حداکثر ۳۰ دقیقه). خیالتان راحت که لکه بطور کامل از بین رفته است.
لکه توت‌فرنگی
برای این کار با مواد شوینده‌ای که معمولا استفاده می‌کنید لباس را بشویید، سپس مدتی در معرض نور خورشید قرار دهید تا به کمک نور کمی از شدت لکه کم شود. حالا اگر لیموترش تازه دارید قطعه‌ای از آن را بر روی لکه قرار دهید و یا چند قطره آب لیمو ترش را روی لکه بریزید و بعد از مدتی آبکشی کنید. این فرایند را در صورت وجود لکه مجدد تکرار کنید تا لکه تماما از بین برود.
لکه گوجه‌فرنگی
لکه گوجه را به مدت ۳۰ دقیقه در سرکه سفید خیس کنید. سرکه را از الیاف لباس با یک آبکشی کامل بیرون بیاورید و با مواد شوینده مستقیما روی لکه بگذارید و کمی با یک فرچه نرم روی لکه بکشید و در آخر با آب سرد بشویید.
لکه جوهر
زیر لکه لباس، پارچه‌ای با قدرت جذب بالا پهن کنید؛ سپس روی لکه را با اسپری مو (الکل موجود در اسپری کار اصلی را انجام می‌دهد) کاملا به الکل آغشته کنید. پارچه دیگری را روی لکه بزنید تا جوهر جذب پارچه دیگر شود. بعد از خروج کامل جوهر از بافت پارچه کمی مایع شوینده روی لکه بریزید و بعد از چند دقیقه بدون آن را بشویید.
راه دیگر این است که پارچه‌‌ی لک‌شده با جوهر را شب تا صبح در شیر غوطه‌ور کنید و سپس طبق روال معمول بشویید.
لکه روغن
برای پاک کردن لکه‌های روغن که هنگام آشپزی روی لباس ما پاشیده می‌شوند از مایع ظرفشویی استفاده کنید.
مایع ظرفشویی را مستقیما روی لکه‌ها قرار بدهید و به آرامی مالش بدهید. بعد از چند دقیقه با آب گرم آبکشی کنید. اگر لکه ایجاد شده روی لباس بزرگ و شدید است و فکر می‌کنید که شستن، کمکی به پاک شدن این لکه نمی‌کند، قبل از مراحل بالا روی لکه کمی آرد ذرت بریزید تا چربی را به خود جذب کند. سپس آن را بشویید.
لکه قهوه و چای
در سریع‌ترین زمان ممکن لکه را با آب سرد بشویید تا چای باقی مانده در الیاف لباس خارج شود (مراقب باشید که چای در لباس پخش نشود).
کمی مواد شوینده روی لکه بمالید و بعد آبکشی کنید. اگر لکه‌ها کمی قدیمی شده‌اند حدود نیم ساعت لباس خود را با مواد شوینده و آب سرد بخیسانید تا لکه راحت‌تر پاک شود. اگر لکه مقاومت کرد از جوش شیرین استفاده کنید، جوش شیرین معمولا برای انواع لکه کاربرد دارد. لکه را خیس کنید، سپس روی آن را جوش شیرین بریزید و مالش دهید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید، لکه سریعا از بین می‌رود.
یک راه حل دیگر نیز داریم داریم و آن سفیده تخم‌مرغ است. سفیده تخم‌مرغ را بزنید و با کمی آب گرم مخلوط کنید. سپس روی لکه بمالید و آبکشی کنید.
لکه خون
آب سرد و نمک را روی لکه بریزید و به آرامی با فرچه‌ای نرک روی لکه بکشید، حداکثر بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه لکه پاک خواهد شد.
اگر لکه پاک نشد، قسمت لک شده لباس را در نوشابه خیس دهید بعد به صورت معمول لباس را بشویید.
لکه چمن
خمیر دندان را روی لکه قرار دهید و با یک فرچه نرم (مسواک قدیمی) روی لکه بکشید.
اگر لازم بود این کار را چند بار تکرار کنید و بعد لباس را مثل همیشه بشویید، لکه به طور کامل از بین می‌رود.
لکه آدامس
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

برای پاک کردن آدامس، پارچه را در فریزر بگذارید تا منجمد شود، اگر این‌کار برای‌تان امکان‌پذیر نیست می‌توانید چند تکه یخ را در کیسه‌‌ی نایلونی کوچکی بگذارید و آن را روی قسمتی از پارچه که آدامس به آن چسبیده است قرار بدهید. وقتی آدامس سخت و سفت شد می‌توانید آن را از پارچه جدا کنید، بدون اینکه لکه‌ای از آن باقی بماند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, June 2, 2020 - 10:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به