اختلافات جدی سیاسی میان دولت‌ها نبایستی با سوء استفاده از اقتصاد، ایجاد فاجعه انسانی و گرو گرفتن جان مردم عادی حل و فصل شود
ژنو – 6 می 2019 – یک متخصص مستقل که از طرف شورای حقوق بشر سازمان ملل استخدام شده است مراتب نگرانی عمیق خود از اثرات تحریم‌های آمریکا بر کوبا، ونزوئلا و ایران را اعلان کرده و گفته است که تحریم‌های اقتصادی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خلاف حقوق بشر و عرف بین‌الملل بوده و چنین اعمال انسانی موجب فاجعه‌های انسانی بی‌سابقه‌ای می‌شود.
"ادریس الجزیری"، متخصص و گزارشگر الجزایری ویژه سازمان ملل در مورد ابعاد منفی این تحریم‌ها می‌گوید: "تغییر دادن حکومت کشورها بوسیله فشارهای اقتصادی بیشتر منجر به از میان رفتن حقوق بشر در آن کشورها شده و احتمالا منجر به قحطی می‌گردد که مخالف عرف بین‌المللی نیز هست. اختلافات جدی سیاسی میان دولت‌ها نبایستی با سوء استفاده از اقتصاد، ایجاد فاجعه انسانی و گرو گرفتن جان مردم عادی حل و فصل شود".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
آمریکا، با استفاده از بند 3 قانون "هلمز برتون" و اینکه دولت کوبا اموال آمریکایی‌ها را در طی انقلاب 1959 مصادره کرد، به شهروندانش اجازه "سو" کردن کوبا و نیز تحریم آن را داد. این حرکت با مخالفت اروپا، کانادا روبرو شد که آمریکا به آنها اعتنایی نکرد و بدین ترتیب آمریکا حمله مستقیم اقتصادی برعلیه شرکت‌های اروپایی و کانادایی حاضر در کوبا را آغاز نمود. الجزیری افزود: "استفاده یک قدرت گسترده از موسسات مالی بین‌المللی بر علیه همپیمانان و دوستان خودش برای آسیب زدن به اقتصاد کشورهای مستقل کاملا در تضاد با قوانین بین‌المللی است و بدون شک حقوق بشر شهروندان آنها را نیز زیر سوال می‌برد".
در 17 اپریل 2019، آمریکا بانک مرکزی ونزوئلا را مورد تحریم جابجایی هر گونه دلار قرار داد و بدینگونه از 17 ماه می دسترسی شهروندان به اعتبارات مالی شخصی‌شان را تا مارچ 2020 قطع نمود. این گزارش می‌گوید: "بسیار سخت است بفهمیم حرکت اینچنینی که اقتصاد ونزوئلا را ویران می‌کند و مردم را از فرستادن پول به خانواده‌هایشان باز می‌دارد، چگونه می‌تواند به قول دولت و اداره مالی آمریکا، کمک به مردم ونزوئلا باشد". این جملات هم‌راستای گزارش اخیر "سازمان تحقیقات اقتصاد و سیاست" به مرکزیت واشنگتن است که نشان داده از سال 2017 تا کنون 40000 ونزوئلایی بر اثر تحریم‌های آمریکا جان باخته‌اند.
و نیز این متخصص از عدم تمدید معافیت واردات نفت ایران علیرغم اعتراضات اعضای ناتو مانند ترکیه، اظهار نگرانی کرده است. آمریکا از همه کشورها خواسته است تا خرید نفت از ایران را پایان ببخشند؛ وی می‌گوید: "استفاده فرا مرزی از تحریم‌های یکجانبه واضحا خلاف قوانین بین‌المللی است؛ من عمیقا نگران این هستم که چگونه یک کشور قدرتمند از موقعیت مالی‌اش برای، نه تنها آسیب زدن به مردم ایران بلکه حتی برای صدمه زدن به همه دیگرانی که از معاهده اجباری برجام پیروی می‌کنند و با ایران تجارت می‌کنند، استفاده می‌کند. جامعه جهانی بایستی بصورت متحد عمل کرده و از نادیده گرفته شدن حقوق یک کشور، حقوق بشر مردم آن کشور و کسانی که بصورت مشروع با آن کشور مراوده تجاری دارند جلوگیری کنند تا امنیت و صلح جهانی {توسط آمریکا} به خطر نیافتد. من از جامعه جهانی می‌خواهم که با ونزوئلا، کوبا، ایران و آمریکا صحبت کنند تا راه‌حلی را در این زمینه بیابند که با روح و قوانین سازمان ملل همخوانی داشت و از ایجاد قحطی اقتصادی بعنوان یک پدیده‌ای نرمال جلوگیری کنند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ادریس الجزیری در زمینه ارتباطات بین‌الملل و حقوق بشر دارای تجربیات مبسوطی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در فلسفه، سیاست و اقتصاد از دانشگاه آکسفورد و از دانشگاه هاروارد نیز مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجتماعی دارد. او فارغ‌التحصیل جامعه‌شناسی از فرانسه و نویسنده چندین کتاب در زمینه توسعه بین‌المللی، حقوق بشر و موضوعات جاری جهانی است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 26, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به