داده‌های سرشماری جدید نشان می‌دهد ۲۳% از زوج‌های کانادایی بدون ازدواج در کنار هم زندگی می‌کنند
برخی از وکلای خانواده در انتاریو خواستار تغییراتی در قوانین استانی هستند که در هنگام پایان روابط میان ‌شرکای زندگی ‌و‌ همسران‌ متفاوت است.
در حالی این درخواست‌ها برای تغییر در انتاریو مطرح می‌شود که داده‌های سرشماری جدید نشان می‌دهد ۲۳% از زوج‌های کانادایی بدون ازدواج در کنار هم زندگی می‌کنند، که بالاترین نرخ در میان کشورهای جی ۷ است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
آیا قانون تقسیم دارایی انتاریو که بین همسران با شرکای زندگی تفاوت دارد، بزودی تغییر می‌کند؟
در حالی که قانون خانواده انتاریو می‌گوید که تمام دارایی‌هایی که زوج در طول ازدواج به دست آورده‌اند، به جز چند مورد استثنایی، باید در صورت طلاق به طور مساوی تقسیم شوند، این ماده در مورد شرکای زندگی، به ویژه در مورد املاک اعمال نمی‌شود. در نتیجه، افرادی که در این استان دارای روابط عادی هستند، اغلب مجبورند برای به دست آوردن سهم عادلانه خود از دارایی‌ها به روند وقت‌گیر و پُرهزینه مراجعه به دادگاه متوسل شوند. "کن ناتنز"، وکیل خانواده مقیم تورنتو، می‌گوید که اختلاف در حقوقِ بین زوج‌های متاهل و معمولی موضوع مهمی است و او می‌خواهد ببیند که دولت استانی برای تغییر قوانین اقدام می‌کند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

او درباره تقسیم املاک می‌گوید: "این روند‌ برای زوج‌های متاهل چیز ساده‌ای خواهد بود و خانه را ۵۰-۵۰ تقسیم می‌کنند، در حالیکه همین مساله برای زوج‌های معمولی تبدیل به یک دعوای دادگاهی ۳ یا ۴ یا روزه می‌شود، که بسیار گران است و مطمئنا به طرفین کمکی نمی‌کند. اگر شما زوج معمولی هستید و یکی از زوجین به استثنای دیگری مالک خانه است، همسر دوم باید تمام مشارکت‌های خود را در آن دارایی ثابت کند، بنابراین شما وارد یک دعوای دیوانه‌وار می‌شوید"‌. بجز کن، "راسل الکساندر" وکیل خانواده نیز به چنین قانونی معترض است و می‌گوید: "من فکر می‌کنم قانونگذاران باید وارد عمل شوند، زیرا ‌از نظر من‌ این مورد نیاز به انصاف دارد".‌
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما کاتز، یکی دیگر از وکلا در خصوص قانون خانواده در تورنتو، می‌گوید که بسیاری از مردم انتاریو این تصور غلط را دارند که شراکت عرفی در مورد حقوق مالکیت به معنای ازدواج است. به گفته کاتز، قانون انتاریو، تقسیم دارایی بین همسران متاهل را در زمان جدایی‌، بسیار ساده و واضح‌تر و راحت‌تر و بدون دعوای قضایی طولانی‌تر نسبت به شرکای معمولی حل و فصل می‌کند. او ادامه می‌دهد: "ما و شما افرادی را می‌شناسیم که بیش از ۳۰ سال با هم زندگی می‌کنند ولی هنوز ازدواج نکرده‌اند و مشمول حقوق یکسانی هم نمی‌شوند. بنابراین فکر می‌کنم زمان آن رسیده که درباره چگونگی و زمان تقسیم دارایی میان این زوج‌ها بحث کنیم".‌
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
دولت الان چه می‌گوید؟
"ناتاشا کرستاجیچ" مسئول رسانه‌ای "داگ داونی" دادستان کل انتاریو در این زمینه بیانیه‌ای صادر کرد و در آن توضیح داد که چگونه مقررات دارایی در قانون فعلی فقط برای همسران متاهل اعمال می‌شود. او گفت: ‌"این قوانین جاری نشان دهنده این واقعیت هستند که روابط حقوقیِ شرکای زندگی با یکدیگر تفاوت ‌بسیار زیادی ‌دارند و طیف وسیعی از شرایط مختلف روی آنها اثر گذاشته و مطرح می‌شود".‌ وی افزود که دولت "داگ فورد" در سال ۲۰۲۰ یک سری اصلاحات قانونی را تقدیم مجلس کرد کرد تا "حل و فصل مسائل حقوقی خانواده را برای افراد و خانواده‌ها آسان‌تر، سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر کند". با این حال، آنها مقررات مربوط به حقوق مالکیت برای شرکای زندگی را مورد توجه قرار ندادند.
در سال ۲۰۱۱، دولت لیبرال آن زمان قوانین انتاریو را تغییر داد تا به زوج‌های جدا شده (طلاق گرفته)‌ گزینه‌های میانجیگری بدهد و آنها را ملزم به شرکت در یک جلسه اطلاعاتی کند تا آنها راه‌حل‌هایی بجز مراجعه به دادگاه داشته باشند.
 
سایر استان‌های کانادا چگونه هستند؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

سایر استان‌ها از خیلی پیش قوانین خود را اصلاح کرده‌اند و به شرکای زندگی که به روابط خود پایان می‌دهند، حقوق مالکیت مشابهی با زوج‌های متاهل اعطا می‌کنند. بریتیش کلمبیا نیز‌ قانون خود را در سال ۲۰۱۳ تغییر داد تا تقسیم ۵۰-۵۰ دارایی اموال بین زوج‌های معمولی را الزامی کند‌ و با این کار تا حد زیادی به کاهش زمانی که این زوج‌ها‌ در دادگاه‌ها‌ سپری می‌کردند کمک کرد.‌

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, July 17, 2022 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به