محافظه‌کاران با اکثریت خود به راحتی این قانون را در روز پنجشنبه در مجلس انتاریو تصویب کردند
دولت انتاریو پنجشنبه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن طی چهار سال از امروز، اعتصابات کارمندان و کارگران پشتیبانی آموزش و پرورش غیر قانونی خواهد بود. این قانون که به لایحه ۲۸ یا قانون نگه داشتن دانش‌آموزان در کلاس مشهور است بنا به بند ۳۳ قانون اساسی کانادا، در شرایط استثنایی اجازه می‌دهد خارج از چهارچوب قانونی خود عمل کند که به این استفاده قانون بدون توجه (notwithstanding) نیز می‌گویند.
در همین حال نمایندگان اتحادیه (موسوم به کوپ CUPE) می‌گویند طبق برنامه از پیش اعلان شده خود از امروز به اعتصاب خواهند رفت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
از امروز: آغاز اعتصاب نامحدود یک اتحادیه ۵۵,۰۰۰ معلمان علیرغم تصویب قانون غیر قانونی بودن اعتصابات دیروز در مجلس انتاریو
این لایحه هرگونه اقدام اعتصاب شغلی را غیرقانونی اعلان کرد و از روز دوشنبه زمانیکه اتحادیه حاضر نشد هیچگونه تخفیفی در افزایش حقوق سالیانه ۱۱.۷ درصدی خود بدهد مطرح شد و سرانجام بعدازظهر پنجشنبه به تصویب رسید. ایران استار در جلسه ویژه خبری خود با "استفان لچه" وزیر آموزش و پرورش دقیقا پرسیده بود که آیا وی از این قانون استفاده خواهد کرد یا خیر، که لچه از کنار احتمال عدم استفاده از آن گذر کرده بود. برای خواندن گزارش کامل این جلسه، یک اتحادیه معلمان انتاریو: یا ۱۰ سال هر سال ۱۱.۷% افزایش حقوق یا اعتصاب؛ دولت: ناجوانمردانه است، اینجا را کلیک کنید. اما روز پنجشنبه نماینده لچه گفت: "هنگامی که یک لایحه اینچنینی در مجلس تصویب می‌شود، به قانون تبدیل می‌گردد و از همان روز لازم الاجرا می‌شود، مگر اینکه قانون چیز دیگری را مقرر کند، مثلا بگوید از فلان روز اجرایی خواهد شد". در جریان این رای‌گیری تعدادی از نمایندگان حزب نیودموکرات که حزب رسمی مخالف دولت محافظه‌کار انتاریوست، مجلس را به نشانه اعتراض ترک کردند، اما حزب محافظه‌کار که اکثریت مجلس را در دست دارد به راحتی این لایحه را تصویب کرد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این قانون پس از شکست مذاکرات و میانجیگری بین اتحادیه و وزارت آموزش و پرورش به تصویب رسید. کمیته چانه‌زنی اتحادیه گفت: "پنجشنبه بعدازظهر به ما اطلاع دادند که میانجیگری به نتیجه نرسیده، واضح است که این دولت هرگز قصد مذاکره نداشت. زمان و تلاشی که برای لایحه ۲۸ برای سلب حقوق ما صرف کردند می‌توانست صرف معامله‌ای با ما شود". این کمیته گفت روز پنجشنبه و همزمان با تصویب لایحه در مجلس و بصورت ناگهانی این کمیته میزان درخواست‌های اضافه حقوقش را نصف کرده است اما هنوز مورد پذیرش دولت قرار نگرفت. دقایقی پس از انتشار بیانیه کمیته چانه‌زنی اتحادیه، لچه در یک کنفرانس خبری گفت که استان "تلاش خوبی انجام داد" اما اتحادیه از ابتدا و بدون دیدن پیشنهاد دولت گفته بود یا رقم ما یا اعتصاب و اکنون نیز حاضر به ادامه کارش تا رسیدن به توافق نیست. لچه افزود: "به خاطر دو میلیون دانش‌آموز انتاریویی، برای باز نگه داشتن کلاس‌های درس آنها و نیز مشکلات زیادی که برای پدرومادرها ایجاد می‌کند، اتحایه چاره‌ای جز تصویب این قانون برایمان باقی نگذاشت".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این اتحادیه گفته است که علیرغم این قانون، خلاف قانون عمل خواهد کرد و اعضای آن "تا اطلاع ثانوی" در اعتصاب سراسری که از امروز جمعه آغاز می‌شود، شرکت خواهند کرد. لچه گفت که "اگر اتحادیه اعتصاب کند، غیرقانونی خواهد بود". بخشی از ابزارهای دولت برای اجرای قانون، جریمه‌های سنگین کسانی‌ست که از لایحه ۲۸ سرپیچی می‌کنند، از جمله جریمه روزانه تا ۴,۰۰۰ دلار برای افرادی که اعتصاب می‌کنند و ۵۰۰,۰۰۰ دلار برای اتحادیه‌هایی که آنها را سازماندهی می‌کنند. لچه گفت: "ما از همه ابزارهای موجود برای ارسال یک پیام روشن و بدون ابهام استفاده خواهیم کرد: مدارس باید باز باشند و همه مقابل قانون مسئول هستند"؛ اما اتحادیه می‌گوید با جریمه‌ها مبارزه خواهد کرد و در صورت لزوم مبلغ جریمه را به جریمه شدگان پرداخت خواهد کرد و گفت اگر دولت انتاریو جریمه‌ کند، ما می‌گویم آن را حتما اجرا کنید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
طناب‌کشی و لایحه ۲۸ یا قانون نگه داشتن دانش‌آموزان در کلاس
این لایحه برای چهار سال قانون عدم اعتصاب را روی بیش از ۵۵,۰۰۰ کارمند و کارگر پشتیبانی آموزش و پرورش، از جمله سرپرستان، مربیان مهدکودک‌ها، دستیاران آموزشی و کارکنان اداری اعمال می‌کند. در همین حال روز پنجشنبه یک اتحادیه معلمان در همبستگی با اتحادیه کوپ مدارسش را تعطیل کرد.
دول می‌گوید حاضر است ۲.۵% افزایش دستمزد سالانه برای افراد با حقوق کمتر از ۴۳,۰۰۰ دلار در سال را تصویب کند و سایر کارمندان نیز افزایش ۱.۵ درصدی بگیرند. اما اتحادیه می‌گفت یا سالی ۱۱.۷% افزایش حقوق (معادل ساعتی ۳.۲۵ دلار یا بیش از ۲۱ بیلیون دلار افزایش حقوق در ۱۰ سال) یا اعتصاب. برای خواندن خبر کامل دولت انتاریو با تغییر قانون، اعتصاب کارمندان آموزش و پرورش را غیرقانونی می‌کند؛ کارمندان: ما اعتصاب می‌کنیم، اینجا را کلیک کنید. دولت روز شنبه گفت که حاضر است ساعتی ۵ سنت دیگر به حقوق آنها اضافه کند اما این پیشنهاد بلافاصله توسط اتحادیه رد شد. سپس اتحادیه همزمان با تصویب این لایحه بطور ناگهانی پیشنهادشان را تقریبا نصف کردند، یعنی افزایش دستمزد تقریبا ۶ درصدی را مطرح کردند.
 
ناظران و دولت کانادا چه می‌گوید؟
گروه‌های کارگری و حقوق مدنی گفته‌اند که استفاده انتاریو از این بند "خطرناک" و "دراکولایی" است. "داگ فورد" نخست وزیر انتاریو قبلا گفته بود در صورت مجبور شدن و علیرغم میلش از بخش ۳۳ قانون اساسی برای تصویب لایحه‌ای برای باز نگاه‌داشتن مدارس استفاده خواهد کرد. فورد در سال ۲۰۱۸ نیز گفته بود که در صورت نیاز از این قانون برای کاهش تعداد زیاد نمایندگان شورای شهر تورنتو استفاده خواهد کرد، که مجبور به استفاده از آن نشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا نیز گفت که چهارشنبه شب در این مورد که یک موضوع استانی به شمار می‌رود با فورد صحبت کرده و گفت که استفاده از این بند از سوی فورد "اشتباه و نامناسب" خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, November 3, 2022 - 22:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به