ساکنان تورنتو‌یی که ملک‌‌شان بیش از نیمی از سال خالی باشد، از فردا باید مالیاتی سنگینی بپردازند
ساکنان تورنتو‌یی که ملک‌‌شان بیش از نیمی از سال خالی باشد، از فردا باید مالیاتی سنگینی بپردازند. اما باید دید که آیا واقعا این جریمه به افزایش عرضه مسکن در شهری که با بحران اقتصادی مواجه است کمک می‌کند یا خیر.
به روزرسانی: در روز دوم فوریه، شهرداری اعلان کرد که مهلت ارسال اظهارنامه‌های کلیه خانه‌های تورنتو را تا آخر ماه فوریه تمدید کرده زیرا فقط ۸۵% مالکان تاکنون اظهارنامه‌های خود را پُر و ارسال کرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز

از همین فردا تورنتو از خانه‌های خالی مالیات سنگین می‌گیرد؛ باید وضعیت خانه خود را تا فردا اطلاع دهید
به مالکین خانه‌ها برای اعلام خالی بودن یا نبودن ملک‌شان، تا ۲ فوریه فرصت داده شده است. در صورتی که مالک خانه، ملک را خالی بداند و یا اظهارنامه را تکمیل نکند، از فصل بهار، مالیاتی معادل یک درصد از ارزش ارزیابی شده خانه در قبوض مالیات بر دارایی آن ملک اعمال خواهد شد. حامیان این طرح می‌گویند که این قانون مالیاتی جدید می‌تواند برخی از مالکان را متقاعد کند تا املاک کم‌استفاده خود را یا اجاره دهند و یا به فروش برسانند، این فرآیند به افزایش عرضه مسکن کمک خواهد کرد. در همین حال مخالفان می‌گویند که این مالیات گیج کننده است و در نهایت تاثیر زیادی در افزایش عرضه مسکن نخواهد داشت.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

همه مالکین خانه باید اظهارنامه‌ای که از طریق پُست دریافت کرده‌اند را تا ۲ فوریه یا از طریق یک پورتال آنلاین و یا از طریق پُست ارسال کنند. شهرداری در ماه مارس و آپریل اطلاعیه‌های مالیاتی رسمی را صادر خواهد کرد. مالکانی که نتوانند فرم را تا مهلت ۲ فوریه تکمیل کنند، همچنان برای ارسال اظهارنامه با دیرکرد فرصت خواهند داشت، اما ممکن است با حداقل جریمه ۲۵۰ دلاری مواجه شوند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"استفان هالیدی" گفت شنیده است که تعدادی از افراد در این خصوص دچار سردرگمی شده‌اند. او گمان دارد که شاید برخی از افراد هنوز از این طرح آگاه نباشند و ممکن است که اظهارنامه‌های خود را در مهلت مقرر تهیه نکنند. وی افزود: "من از افراد زیادی شنیده‌ام که به کامپیوتر دسترسی ندارند و این برای آنها یک چالش محسوب می‌شود. پیش‌بینی من این است که افراد زیادی در بهار یک صورتحساب بسیار سنگین از طریق پُست دریافت می‌کنند و می‌گویند این چیست؟ خانه من خالی نبود. آنها این شانس را خواهند داشت که اظهارنامه با دیرکرد خود را ارائه دهند، اما ممکن است با جریمه ۲۵۰ دلاری مواجه شوند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
این مالیات (طرح) چیست؟
این مالیات اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ توسط شورای شهر تصویب شد، اما اجرای آن دو سال به طول انجامید. این طرح پس از اجرایی شدن، برای املاک مسکونی که بیش از شش ماه از سال مالیاتی گذشته خالی بوده‌اند اعمال خواهد شد، البته در این خصوص معافیت‌هایی نیز وجود دارد، از جمله اگر ساکن اصلی فوت کرده باشد و یا اینکه برای بیش از نیمی از سال مجبور به انتقال به بیمارستان و یا مراکز مراقبت‌های طولانی مدت شده باشد. همچنین تعمیرات و نوسازی ملک، تا زمانی که مسئولان شهرداری بر این عقیده باشند که کار "به طور فعال و بدون تاخیر غیرضروری در حال انجام است"، مشمول این معافیت خواهد بود.
 
واقعا مالیات چقدر در این خصوص مؤثر خواهد بود؟
کارکنان شهرداری تخمین زده‌اند که این مالیات می‌تواند سالانه مبلغی بین ۵۵ تا ۶۶ میلیون دلار برای شهرداری درآمد ایجاد نماید و سپس این پول صرف طرح‌های مسکن مقرون به صرفه گردد. "جیسون مرسر" تحلیلگر ارشد بازار هیئت املاک منطقه‌ای تورنتو، گفت: "در نهایت موفقیت این طرح به توانایی آن برای متقاعد کردن برخی از مالکین برای اجاره و یا فروش املاک خویش، بستگی دارد. من امیدوارم زمانی که سال بعد درآمد حاصل از این مالیات را حسابرسی کنیم، در واقع آنقدر درآمد ایجاد نکرده باشد، و افرادی که واحدهای خالی داشتند یا آنها را برای اجاره و یا فروش گذاشته باشند. اگر در سال بعد متوجه شویم که عدد بزرگی درآمد اضافی به خزانه شهر وارد شده، در واقع ما هدفی که از اجرای این طرح مالیاتی داشته‌ایم را نتوانسته‌ایم برآورده کرده باشیم".
 
چند خانه خالی وجود دارد؟
طبق گزارش کارکنان در سال ۲۰۱۷، بر اساس داده‌های اداره آب و "هایدرو" تخمین زده شد که حدودا ۱۵,۰۰۰ تا ۲۸,۰۰۰ واحد مسکونی خالی در تورنتو وجود داشته باشد. اما در آن زمان کارکنان اعلام کردند که این عددی احتمالی است و یک "برآورد قابل اعتماد" نیست و نمی‌تواند برای شناسایی املاک خالی مورد استفاده قرار گیرد. هالیدی گفت باوجودی که در همه جای دنیا املاک خالی وجود دارد، ظن او این است که بسیاری از این خانه‌ها خالی هستند تا با گذشت زمان سودزایی کنند و ممکن است که با گذر زمان صاحبان آنها از پرداخت مالیات "کپیتال گین" معاف شوند. وی افزود: "با توجه به هزینه‌های نگهداری ملک و البته هزینه مالیات بر دارایی که هر ملکی مشمول آن است، برای من بسیار جای تعجب دارد اگر بسیاری از این املاک به طور تصادفی خالی بمانند. من فکر می‌کنم در بیشتر موارد این مالیاتی است که برگه آن روی میز کار یا میز آشپزخانه هر خانه‌ای بنشیند تا بررسی شود، اگرچه واقعا فقط بر تعداد بسیار کمی تأثیر خواهد گذاشت. اما با این حال هنوز همه باید این روند را طی کنند".
 
آیا این نوع مالیات در جاهای دیگر مؤثر بوده است؟
ونکوور تنها شهر بزرگ کانادایی است که طرح مالیات بر خانه‌های خالی در آن اجرا می‌شود. اگرچه تعدادی از شهرداری‌های دیگر از جمله "می‌سی‌ساگا" نیز در حال بررسی امکان معرفی آن هستند. از زمان اجرایی شدن این طرح مالیاتی در ونکوور در سال ۲۰۱۷، تعداد املاک خالی اعلام شده توسط صاحبان خانه تا ۳۶% کاهش یافته، همچنین مالیات نیز چندین بار افزایش یافته و اکنون معادل مبلغ ۵% از ارزش خانه، تعیین شده است.
"مرسر" گفت: "تعداد خانه‌های خالی که در سال ۲۰۲۳ از طریق پروسه اظهارنامه در تورنتو شناسایی شده‌اند، به عنوان سطح کف و پایه محسوب می‌شوند و احتمالا تا مشخص شدن اینکه آیا مالیات در اینجا تأثیر مورد نظر خود را دارد یا خیر، چندین سال طول خواهد کشید. در حال حاضر مردم فرم‌هایی را برای مردم ارسال کرده‌اند تا اعلام کنند که آیا خانه آن‌ها خالی است و یا خیر و این امر اطلاعات پایه‌ای را به ما ارائه می‌دهد. در سال بعد که مردم دوباره اطلاعات را برایمان می‌فرستند، ما باید ببینیم که تغییرات چگونه است. ملاحظات زیادی وجود دارد و باید همه چیز به درستی اندازه‌گیری شود".
 
چگونه شهر از رعایت قوانین مالیاتی اطمینان حاصل می‌کند؟
"کیسی برندون" مدیر خدمات درآمد نیز گفت: "کارکنان هرگونه معافیت و اظهارنامه‌های وضعیت سکونت را بررسی خواهند کرد". اگرچه او هیچ اطلاعاتی درباره نحوه این بررسی‌ها ارائه نکرد. مقامات شهرداری در سال ۲۰۲۱، در گزارش کارکنان خود گفته بودند که پیش‌بینی می‌کنند ۲۵ کارمند جدید را برای کمک به اداره مالیات و انجام ممیزی استخدام کنند.
 
آیا این مالیات می‌تواند به خریدار جدید خانه منتقل شود؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

به طور بالقوه بله. برندون می‌گوید: اگر تا ۲ فوریه هیچ اظهارنامه‌ای دریافت نشود و خانه قبل از محاسبه مالیات فروخته شود، مالک جدید ممکن است تا بخواهد برای بررسی شرایط، شکایت و یا فرجام‌خواهی کند. او افزود: "به خریداران توصیه می‌شود تا در مورد پیامدهای مالیات بر خانه‌های خالی در خرید ملک گفتگو نمایند و مشخص کنند که چه کسی (فروشنده یا خریدار) مسئول ارائه اظهارنامه برای ملک است".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 1, 2023 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به