ممکن است مشتریان گاز طبیعی در اتاوا و سایر بخش‌های انتاریو، در قبض دفعه بعد خود و پس از گرانی مجدد از اول جولای شوکه شوند.
هیئت انرژی کانادا می‌گوید دلیل افزایش گرانی گاز طبیعی، افزایش قیمت آن در سطح جهان بعلت جنگ روسیه و اوکراین است. کانادا یکی از بزرگ‌ترین تولید و صادرکننده‌های گاز طبیعی است و در عین حال از آمریکا گاز وارد می‌کند. کانادا در غرب و شرق به آمریکا گاز صادر و در مرکز، به ویژه انتاریو وارد کننده گاز آمریکاست. آمریکا ۹۹% گازش را از کانادا تامین می‌کند و از سوی دیگر قیمت گاز خود را بالا برده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
گاز منازل در انتاریو دوباره ۲۰ درصد گران شد
در طی سال گذشته قیمت گاز برای مشترکان داخل کانادا افزایش یافته است. نرخی که اکثر مشتریان برای گاز طبیعی در انتاریو می‌پردازند از اول ژوئیه (جولای) با افزایش تقریباً ۲۰ درصدی برای مشتریان شرکت گاز "انبریج" در این گوشه از استان، افزایش یافته است. البته برخی هم شاهد افزایشی تا ۲۳.۲ درصدی خواهند بود. همین چند هفته گذشته هیئت انرژی انتاریو افزایش نرخ‌ها را به همراه "استراتژی کاهش نرخ" پیشنهاد شده توسط انبریج که یکی از بزرگترین توزیع کنندگان گاز طبیعی در استان است، تصویب کرد! به گفته این هیئت قیمت گاز طبیعی به دلیل تقاضای پایدار جهانی برای گاز طبیعیِ مایعِ آمریکای شمالی و عدم اطمینان به چشم‌اندازِ انرژی جهانی، بالا باقی می‌ماند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

هیئت مدیره گفت که آژانس بین‌المللی انرژی نسبت به "تداوم فشار صعودی قابل توجه بر قیمت‌ها پس از این سه ماه" نیز هشدار داده زیرا تولید گاز طبیعی آمریکای شمالی قادر به تامین این میزان تقاضا نیست. این هیئت گفت: سطح ذخیره‌سازی گاز طبیعی در آمریکای شمالی، کمتر از میانگین پنج‌ساله خود است. اما این همه واقعیت نیست، "وارن مابی" استاد دانشگاه "کوئینز" در شهر "کینگستون" که متخصص بازار انرژی‌ست می‌گوید: "موضوع به مبانی افزایش تقاضا و کاهش عرضه برمی‌گردد. شرکت‌ها اغلب به پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا، در کنار سایر عوامل، توجه می‌کنند. آنها در حالی که میزان تقاضای پیش‌بینی‌شده را بررسی می‌کنند، بر اساس آن موجودی‌های خود را ذخیره می‌کنند و پارامترهای جهانی را نیز وارد می‌نمایند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
شرکت انبریج در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود گفت که امیدوار است با اعمال تغییر در ماه‌های تابستان، زمانی که مصرف گاز در کمترین حد خود است، تأثیر آن را بر هزینه‌های انرژی خانوارها تعدیل کند. این سازمان همچنین گفت که درگیری در اوکراین و فشارهای تقاضا به این افزایش دامن می‌زنند. در حالی که تقاضای بین‌المللی برای گاز طبیعی در چند سال گذشته افزایش یافته اما این جنگ اوکراین است که این وضعیت را تشدید کرده است. وارن در این رابطه می‌گوید: "این واقعیت که روسیه مقادیر زیادی از گاز طبیعی را کنترل می‌کند و می‌تواند خطوط لوله را ببندد به این معنی است که ما کشورهایی در اروپا داریم که اکنون در بازار تلاش می‌کنند تا ذخایر خود را افزایش دهند؛ اما گاز ما ربطی به گاز روسیه و جهانی ندارد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
انبریج می‌گوید پیشتر نرخ گاز در دیگر نقاط انتاریو را افزایش داده و نقاطی که اکنون گازشان گران می‌شود اما هنوز به اندازه نقاط دیگر شاهد اعمال گرانی گاز نبوده‌اند. این شرکت می‌افزاید که طی سه ماه آینده و حداقل بین ژوئیه و سپتامبر، این افزایش نرخ به ازای هر مشتری تقریبا ۵ دلار در ماه خواهد بود (اعمال شده در هزینه مشتری). هزینه‌های گاز از سال‌ها پیش به چند قسمت تقسیم شده است از جمله هزینه مشتری (مصرف)، هزینه تحویل به مشتری، هزینه رساندن به مشتری، هزینه انتقال داخل شرکت، و هزینه مالیات کربن دولت فدرال کانادا.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

وارن می‌گوید در حالی که افزایش قیمت گاز قابل توجه بوده اما احتمالا به اندازه آنچه مردم در پمپ بنزین‌ها تجربه می‌کنند دردناک نبوده است. او گفت: "آگاهی از افزایش هزینه‌ها به این معنی است که می‌توانید برایش برنامه‌ریزی کنید".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, July 5, 2022 - 07:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به