در طول شهادت اظهار داشت که هرگز در روز ۱۵ آگوست با سرعتی بیشتر از ۵۰ کیلومتر در ساعت رانندگی نکرده است و دوربین‌ها مطمئن نیستند
دوربین‌های کنترل سرعت، سرعت خودرویی را ۷۰ کیلومتر در ساعت بیشتر از حد مجاز ثبت کردند، اما مالک این خودرو توانست در دادگاه با رد کردن این سرعت ثبت شده، برنده شود.
طبق اسناد دادگاه، خانواده‌ای از تورنتو پس از اینکه توسط یک دستگاه کنترل سرعت شهری متهم به رانندگی با سرعت غیرمجاز شدند، توانستند به دلیل ارائه جزئیات، با موفقیت در دادگاه این اتهام را رد کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اگر با دوربین خودکار جریمه شده‌اید این مطلب را بخوانید: با بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کرد و ۱,۴۰۰ دلار جریمه شد، اما دادگاه را بُرد
راننده‌ای با نام "بلین کومار" ۳۵ ساله، در دادگاه حضور پیدا کرد. تخلف او درست بعد از ساعت ۳ بامداد در ۱۵ آگوست ۲۰۲۱ توسط یک دوربین تنظیم سرعت خودکار (ASE) در حال رانندگی در خیابان ثبت شد. او در حال رانندگی به سمت محل سکونت دوست دخترش می‌رفت. اسناد دادگاه ادعا می‌کند که دوربین تنظیم سرعت خودکار سرعت او را تقریبا ۱۲۱ کیلومتر در ساعت، یعنی ۷۱ کیلومتر در ساعت بیش از سرعت مجاز اعلام شده، ثبت کرده است. بر اساس روند این دوربین‌های گران‌قیمت و نقره‌داغ کننده شهرداری تورنتو که از سال ۲۰۱۹ نصب شده، برایش به صورت اتوماتیک قبض جریمه‌ای به مبلغ ۱,۴۰۰ دلار صادر شد. اما "کومار" این قبض را نپذیرفت و آنرا به چالش کشید.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در ماه دسامبر، و پس از آغاز دادگاه و بررسی شواهد، دادستان انتاریو این اتهام کومار را رد کرد و "راجر رودریگز" وکیل مدافع او اعلام کرد که دادستان نمی‌تواند، بر اساس یک شک منطقی، ثابت کند که کومار با سرعت ۱۲۱ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کرده است. رودریگز گفت: "در مقاسیه میان مدارک تبرئه کننده متهم که به‌هیچ‌وجه طی بازجویی رد نشدند، با مدارک ضعیف رو شده توسط شهرداری و تابعه، می‌بینم که در مورد گناه متهم با یک تردید منطقی مواجه می‌شوم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
دفاع کومار و پیروزی متعاقب آن به یک عامل بستگی داشت: "اینکه آیا دوربین تنظیم سرعت خودکار که سرعت او را ثبت کرده، در شرایط کاری قابل اعتمادی بوده است یا خیر؟ در زمان بازجویی، دادستان نتوانست برای اثبات دقت و نگهداری روتین دوربین، اثبات کاملی ارائه کند. در حالی که شهرداری تورنتو دقت و قابلیت اطمینان برنامه رادار عکس خود را حفظ می‌کند، کارشناسان حقوقی می‌گویند که پرونده کومار می‌تواند مسیر را برای چالش جریمه‌های دوربین تنظیم سرعت خودکار، در آینده هموار کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
این دوربین‌ها چگونه کار می‌کنند؟
هنگامی که یک جریمه به طور اتوماتیک توسط دوربین‌های تنظیم سرعت خودکار، به نام صاحب خودرو صادر می‌شود، این دوربین‌ها قادر به تشخیص و یا شناسایی رانندگان وسایل نقلیه نیستند و مانند تمام جرایم مربوط به دوربین‌های تنظیم سرعت خودکار و عواقب احتمالی آن صرفا مالی هستند. مدارک نشان می‌دهند که "اوما رامروپ"، مادر کومار به عنوان متهم در این پرونده معرفی شده است.
 
در دادگاه چه گذشت
در طول شهادت کومار، او اظهار داشت که هرگز در روز ۱۵ آگوست با سرعتی بیشتر از ۵۰ کیلومتر در ساعت رانندگی نکرده است. او اظهار کرد که چون در خیابان‌ها رانندگی می‌کند، بنابراین از وجود این دوربین کنترل سرعت که اخیرا نصب شده بود، آگاه بوده است. کومار شهادت داد که "همیشه" در زمان پیچیدن به جاده، کروز کنترل خودرو را روی "۴۷ یا ۴۸ کیلومتر در ساعت" تنظیم می‌کرده است. وی همچنین به دادگاه گفت که او به عنوان کسی که از ۱۶ سالگی رانندگی کرده است، می‌داند که سرعت ۱۲۱ کیلومتر در ساعت چه حسی دارد.
دیوید پاورز" افسری که عکس دوربین‌های تنظیم سرعتِ منجر به اتهام کومار را تأیید کرد، نیز شهادت داد که پلاک خودرو، در تصویر گرفته شده توسط دوربین به وضوح قابل مشاهده است و بازخوانی دوربین سرعت ۱۲۱ کیلومتر در ساعت را نشان می‌دهد. با این حال، هنگامی که وکیل مدافع در مورد نصب و نگهداری دستگاه از وی سوال پرسید، او نتوانست جواب‌هایی کافی و لازم را به دادگاه ارائه دهد. شهرداری گواهی‌های کیفیتی تست استاندارد را برای هر دوربین در وب‌سایت خود فهرست می‌کند.
در طول سوال‌هایی که توسط وکیل مدافع و دادستان مطرح می‌شد، اسناد نشان می‌دهند که "پاورز" به اشتباه ادعا کرده است که در عکسی که از وسیله نقلیه گرفته شده، تنها یک خودرو حضور داشته است در حالی که در واقع دو خودرو قابل مشاهده است.
در حین دادگاه، "پائول پریتی"، نماینده "رمروپ" گفت او معتقد است که استدلال‌های وکیل مدافع شک و تردیدهایی را به پرونده دادستانی وارد کرده، اما عمده این شک صرفا از شهادت راننده ناشی شده و افزود: پسر متهم که راننده خودرو بود، سرعت را انکار کرد و بسیار شفاف بیان کرد که با چه سرعتی در حال حرکت بوده است. اما دادستان و پلیس آن را رد می‌کنند. وکیل مدافع نیز گفت که انتاریویی‌ها حق دارند چنین مسائلی را در دادگاه بررسی کنند. در نهایت قاضی گفت که نمی‌تواند "بطور کامل مجاب شده باشد" که حق با شهرداری‌ست و بدین شکل پرونده علیه کومار مختومه شد و وی برنده گشت. این پیروزی راه را برای بسیاری از شهروندان در به چالش کشیدن این جریمه‌ها باز می‌کند.
 
شهرداری تورنتو چه می‌گوید؟
شهرداری تورنتو در حال حاضر در حال بررسی این تصمیم است، زیرا سال‌ها است که چالش‌های مربوط به جریمه‌های دوربین‌های تنظیم سرعت خودکار، به جای رسیدگی در دادگاه‌ها، توسط دادگاه‌های مجازات اداری که توسط افسران شنود به جای قضات اداره می‌شوند، رسیدگی می‌شود. شهرداری گفت که این اقدام به منظور آزادسازی سیستم دادگاه‌ها و کاهش عقب‌ماندگی‌ها است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در ۲ فوریه، شهرداری اعلان کرد که علاوه بر ۵۰ دوربین کنونی، ۲۵ دوربین تنظیم سرعت خودکار جدید را تهیه و در سراسر شهر نصب کرده است. آمار شهرداری نشان می‌دهد که بین جولای ۲۰۲۰ تا نوامبر ۲۰۲۲ دوربین‌های سرعت تورنتو بیش از ۵۹۰,۰۰۰ قبض جریمه صادر کرده‌اند که در همین بازه زمانی، جریمه‌ای معادل ۳۴ میلیون دلار جمع‌آوری شده است. جریمه‌های این دوربین‌ها باعث جبران بخشی از کسری بودجه شهرداری تورنتو شده و بعنوان یکی از پروژه‌های بسیار سودآور مطرح گشته است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, February 5, 2023 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به