یکی از آنها کاملا غیبش زده و دیگری علاوه بر متهم بودن، شاکی نفر دیگر نیز هست
بنا به گزارشات رسیده از دادگاه انتاریو، دو نفر به عنوان دادن سود بالا به پول‌های مردم، مورد شکایت قرار گرفته‌اند که یکی از آنها کاملا غیبش زده و دیگری علاوه بر متهم بودن، شاکی نفر دیگر نیز هست.
برخی از سرمایه‌گذاران و طلبکاران خشمگین و وکلای آنها می‌گویند این دو نفر با حلقه‌های قمار غیرقانونی مرتبط هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
این تورنتویی با میلیون‌ها دلار سرمایه مردم غیبش زده است
طبق اسنادی که در دادگاه عالی انتاریو ثبت شده "مارک ای کوهن"، که قبلا در یک بنگاه اتومبیل کرایه‌ای در فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو کار می‌کرد از ماه اوت در خانه‌اش در شمال یورک دیده نشده و ماه هاست که با سرمایه‌گذارانش ارتباطی نداشته است. به گفته یک منبع آگاه که مجاز به صحبت علنی در این مورد نیست، برخی از سرمایه‌گذاران که پولشان را به وی سپرده‌اند می‌گویند او با حلقه‌های قمار غیرقانونی در "وودبریج" در شمال تورنتو ارتباط دارد و آنها پیشتر به خانه سابق این مرد ۴۲ساله رفته‌اند و اعضای خانواده کوهن می‌گویند مورد تهدیدهای خشونت‌آمیز قرار گرفته‌اند و از آنها خواسته شده تا برای پس دادن پول‌ها محل اختفای کوهن را افشا کنند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

کوهن با سه شکایت در دادگاه روبروست، وی می‌خواست با سرمایه‌های جمع کرده به کار خرید و فروش اتومبیل‌های دست دومی بپردازد که در بحبوحه کمبود خودرو بعلت کرونا با سودهای کلانی خرید و فروش می‌شدند. رسیدگی به این سه شکایت هنوز آغاز نشده و طبق مدارک دادگاه کوهن به سرمایه‌گذاران وعده داده بود که سود ماهی ۱۳ درصدی به آنها بدهد. کوهن با حداقل ۵ میلیون دلار پول غیبش زده ولی وکلای شاکیان مدعی هستند کوهن بیش از ۱۲ میلیون دلار سرقت کرده است. تاکنون کسی نتوانسته کوهن را بیابد، وی شماره تلفن خود را تغییر داده و راه تماس همه به خود را بسته و در آدرس قبلی خود نیز زندگی نمی‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"جاستین آنیسمن" وکیلی که وکالت ۹ شاکی این پرونده را بر عهده دارد می‌گوید "کوهن به هر دلیلی از شرکت در این دادخواست اجتناب می‌کند. او از کشور فرار نکرده اما ما هم نتوانیم او را بیابیم". به همین دلیل دادگاه به وکلا اجازه داد که اعلان احضار به دادگاه کوهن از طریق ایمیل و نه حضوری، به او ابلاغ گردد. اما کوهن فقط دریافت این احضاریه تایید کرده و حتی در دادگاه مقدماتی برای دفاع از خود اظهارنامه ثبت نکرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"جاش لیف" یکی دیگر از کسانی‌ست که از مردم برای معامله خودروهای دسته دوم و بهره دادن پول گرفته که وی نیز در دادگاه پرونده دارد. "رابرت کاراس" که وکالت تعدادی از شاکیان را بر عهده دارد می‌گوید که جاش به عنوان واسطه عمل کرده تا پول‌های سرمایه‌گذاران را برای کوهن ببرد و می‌گفته کوهن قابل اعتماد و تجارتش قانونی‌ست. این وکیل می‌افزاید: "تا به امروز ما هیچ مدرکی ندیده‌ایم که نشان دهد این طرح خریدوفروش خودرو واقعی بوده بلکه به نظر می‌رسد پول مردم گرفته شده و از همان پول برای پرداخت سود پول در چند نوبت استفاده شده است". این درحالی‌ست که خود جاش یکی از شاکیان علیه کوهن هم هست و "گری کاپلان" وکیل مدافع و نیز وکیل شاکی جاش اتهامات مطرح شده علیه او را رد می‌کند و می‌گوید وی طراح این طرح نبوده؛ اما وی نیز هنوز اظهارنامه دفاعی خود را به دادگاه ارائه نکرده است.
اسناد دادگاه نشان می‌دهد که کوهن و دوستانش در پاییز ۲۰۲۰ شروع به تماس گرفتن با سرمایه‌گذاران کردند پول آنها را برای سرمایه‌گذاری پرسود جذب کنند. کوهن گفته بود که می‌تواند با خرید و فروش خودروهای دسته‌دوم شرکت‌های اجاره دهنده خودرو در سراسر کانادا شامل جیپ، تویوتا کمری، هوندا سیویک و بی‌ام‌و ۳ ایکس به قیمت زیادی زیر قیمت بازار و فروش آنها به قیمت بازار بسیار سود خواهند برد. کوهن وعده داده بود که ماهانه بین ۵ تا ۱۳ درصد سود داشته باشد و در ابتدا سودهای بالا به آنها پرداخت می‌شد تا پول‌های آنها همچنان دست کوهن بماند. خبر کار کوهن از طریق دوستانش میان صاحبان مشاغل، وکیل، دندانپزشک و غیره در ریچموندهیل، تورن هیل و وان پخش شد و در یک مورد یکی از شاکیان کنونی این پرونده ۸۰۰,۰۰۰ دلار پول به کوهن داد. اسناد دادگاه نشان می‌دهد که کوهن پول برخی از سرمایه‌گذاران پول را بازپرداخت کرده است، اما بسیاری از آن‌ها دست خالی مانده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در همین حال، دیوان عالی دادگستری انتاریو به طور موقت دارایی‌های کوهن را مسدود کرده و وکلا قصد دارند با دستور دادگاه به دنبال دیگر سوابق بانکی او باشند و بفهمند که پول‌ها کجا رفته است. اسناد دادگاه حاکی از آن است که مقادیر قابل توجهی پول به حساب شخصی و نیز یک شرکت خود کوهن و نیز یک کارگزار سرمایه‌گذاری منتقل شده است. ماه آینده، وکلای شاکیان از دادگاه درخواست خواهند کرد تا حکمی صادر کند که به واسطه آن تمام دارایی‌های کوهن در کانادا و سراسر جهان افشا شود و موسسات مالی کانادایی جزئیات حساب‌ها و تراکنش‌های او را فاش کنند. این نوع حکم "ماروا" نام دارد و "مونیک جیلسن" که یک وکیل تورنتویی‌ست می‌گوید اگرچه این ابزار قانونی برای ردیابی هر پولی بسیار قدرتمند است اما در صورتیکه پول به خارج از کانادا رفته باشد، بازگرداندن آن "می‌تواند فرآیندی بسیار خسته کننده، طولانی و پُرهزینه" باشد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, January 16, 2022 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به