این وضعیت می‌تواند قبل از پایان هفته بدتر شود زیرا آتش‌سوزی‌های جنگلی در کبک و شمال انتاریو همچنان ادامه دارد
بوی دود در سراسر شهر تورنتو به مشام می‌رسد و این وضعیت می‌تواند قبل از پایان هفته بدتر شود زیرا آتش‌سوزی‌های جنگلی در کبک و شمال انتاریو همچنان ادامه دارد.
در همین رابطه، توصیه‌های مربوط به کیفیت هوا توسط اداره محیط زیست کانادا در روز سه‌شنبه برای اکثر مناطق بزرگ‌شهر تورنتو، استان‌های انتاریو و کبک، به دلیل "سطوح بالای آلودگی و دود" صادر شد و قرار است تا آخر هفته به قوت خود باقی بماند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اعلان وضعیت خطر و هشدار در تورنتو، انتاریو و کبک بعلت آلودگی هوا ناشی از آتش‌سوزی؛ از آسمان خاکستر می‌ریزد
طبق نقشه‌های هواشناسی، هم اکنون بدترین منطقه در جنوب انتاریو، بین دو شهر "اوشاوا" و "پیتر بورو" است که مقامات محلی از مردم خواسته‌اند از خانه‌هایشان خارج نشوند. در مجموع بدترین وضعیت اکنون در شمال غرب استان کبک است و جهت هوا نه فقط دود شمال کبک که دود شمال آلبرتا را نیز مرکز کبک و انتاریو تا شمال شرق آمریکا می‌کشاند. دود آتش‌سوزی می‌تواند حتی در غلظت‌های کم برای سلامتی افراد مضر باشد. اداره محیط زیست می‌گوید به اقدامات لازمه برای محافظت از سلامت خود و کاهش قرار گرفتن در معرض دود توجه کرده و آنها را رعایت کنید. براساس شاخص سلامت کیفیت هوای آژانس هواشناسی فدرال، خطر برای ساکنان شهر در حال حاضر در سطح ۴ متوسط است و اواخر امشب به سطح ۵ صعود خواهد کرد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این اداره در ادامه می‌افزاید که احتمالا هوای دودآلود حداقل تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و هوای چهارشنبه قطعا از هوای سه‌شنبه بدتر خواهد بود. بنا به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، دود آتش‌سوزی‌های مختلفی که اکنون کانادا را در بر گرفته، حجم غلیظ‌تری از دود را نشان می‌دهد که در جنوب شرقی انتاریو به سمت شهر تورنتو می‌وزد و عصر پنجشنبه به بالای بزرگ‌شهر تورنتو یعنی منطقه یورک و ریچموندهیل که منطقه ایرانی‌نشین است، می‌رسد. اداره هواشناسی می‌گوید در روزهای پنجشنبه و جمعه احتمال ریزش خاکستر از آسمان کاملا وجود دارد و به کسانی که در این منطقه هستند توصیه می‌کند تا جایی که ممکن است، فعالیت‌های خارج از منزل و فعالیت‌های سنگین را محدود کنند، زیرا از این پس شهر تورنتو و مناطق اطرافش تحت وضعیت هشدار قرار دارند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این آژانس می‌گوید: "اگر در تنفس مشکل دارید، فعالیت‌های خود را کاهش دهید یا به طور کامل متوقف کنید. تا جائیکه می‌توانید از منزل خارج نشوید و پنجره‌ها را نگشوده و اگر می‌توانید از فیلتر کننده هوا استفاده نمائید". تصاویر ارسالی از ساکنان این مناطق که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهند که خورشید در اثر دود شدید در این منطقه کاملا محو شده است. استان کبک نیز وضعیت بهتری ندارد، در این استان نیز آتش‌سوزی‌های گسترده چندین روز است که شروع شده و همچنان خارج از کنترل نیروهای آتش‌نشانی‌ست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
از صبح روز سه‌شنبه، ۱۶۰ آتش سوزی جنگلی در کبک و حداقل ۴۷ آتش سوزی در شمال انتاریو وجود دارد. روز دوشنبه، وزیر آمادگی اضطراری کانادا گفت آتش‌سوزی‌های جنگلی در سراسر کشور، که شامل آتش‌سوزی‌های بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان و نوا‌اسکوشیا نیز می‌شود، از شدیدترین آتش‌سوزی‌هایی است که تاکنون در این کشور دیده شده است. اعلان خطر آتش‌سوزی از هفته‌ها پیش در استان‌های انتاریو و کبک به مردم و مقامات ابلاغ شده بود و هنوز مشخص نیست که مهار آن چه زمانی شدنی خواهد بود، در حالیکه هنوز فصل آتش‌سوزی‌ها آغاز نشده است.
از نظر آلودگی هوا، تورنتو برای اولین‌بار (در رده نهم) به جمع ده شهری که بیشترین و بدترین آلودگی هوا را دارند وارد شد؛ این شهرها به ترتیب عبارتند از: نیویورک آمریکا، دهلی نو هند، دوحه قطر، داکار بنگلادش، دیترویت آمریکا، لاهور پاکستان، جاکارتا اندونزی، تل‌آویو اسرائیل، تورنتو کانادا.
 
تغییرات در مدارس بزرگ‌شهر تورنتو، ورزش‌های جوانان لغو شدند
مدارس منطقه بزرگ‌شهر تورنتو می‌گویند کلاس‌ها، جلسات با دانش‌آموزان و اولیاء و برنامه‌های خارج از مدرس را یا در اماکن سرپوشیده برگزار می‌کنند و یا لغو می‌نمایند. بعلاوه کلیه ورزش‌های جوانان به دلیل کیفیت بد هوا لغو شده است. هیئت مدیره مدرسه همچنین اعلام کرد که هرگونه فعالیت در فضای باز که برای ۷ ژوئن برنامه‌ریزی شده لغو و دوباره برنامه‌ریزی می‌شود تا در محیط‌های بسته انجام گردد. ورزش‌های جوانان مانند فوتبال و تی‌بال در سراسر بزرگ‌شهر تورنتو نیز به دلیل کیفیت بد هوا از عصر روز ۶ ژوئن لغو شده‌اند.
 
مردم چه کنند
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

کارشناسان برای رسیدگی و به حداقل رساندن اثرات دود آتش‌سوزی، نکات زیر را اعلان کرده‌اند:

  • استفاده از ماسک ان ۹۵ اگر برای مدت طولانی در خارج از منزل به سر می‌برید.
  • تهویه مطبوع را روشن کنید، در صورت امکان از فیلترهای "هپا" استفاده کنید.
  • اگر تهویه هوا ندارید، برای استراحت به داخل مراکز خرید یا یک اماکن عمومی با هوای تهویه مرکزی بروید.
  • به بیانیه‌های آب و هوا و توصیه‌های مربوط به کیفیت هوا توجه کنید.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, June 11, 2023 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به