تورنتو شاهد بارش باران شدید برای چندین روز و ونکوور شاهد بادهای شدید به همراه باران شدید خواهد بود. پدیده آب و هوایی ونکوور به نام "طوفان بمب" نیز شناخته می‌شود
هر دو شهر تورنتو و ونکوور، یکی در شرق و دیگری در غرب، فردا دوشنبه، تحت وضعیت ویژه و هشدار قرار دارند. دو جبهه هوایی متفاوت در حال تاثیرگذاری بر هوای این دو مناطق است. وضعیت ویژه در ونکوور از امروز یکشنبه آغاز گشته و در طول فردا نیز ادامه خواهد داشت.
تورنتو شاهد بارش باران شدید برای چندین روز و ونکوور شاهد بادهای شدید به همراه باران شدید خواهد بود. پدیده آب و هوایی ونکوور به نام "طوفان بمب" نیز شناخته می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اعلان وضعیت ویژه و هشدار هوا در تورنتو و ونکوور
وضعیت هشدار ویژه تورنتو برای این شهر به همراه اطراف آن (بزرگشهر تورنتو) اعلان گشته زیرا کل جنوب انتاریو در مقابل طوفان‌های شدید باران قرار خواهد گرفت که احتمالا رفت و آمدهای خودروها را در فردا با مشکلاتی روبرو خواهد کرد. وزش باد در شب یکشنبه در جنوب انتاریو افزایش می‌یابد، بطوریکه سرعت باد تا صبح دوشنبه به ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این سازمان افزوده که شروع بارندگی‌های فردا ناشی از ورود یک سیستم کم‌فشار به شمال شرق قاره آمریکا و جنوب انتاریو خواهد بود. اداره هواشناسی می‌گوید بارندگی‌ها تا یکشنبه هفته آینده به استثنای سه‌شنبه شب، تا ظهر پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این وضعیت برای مناطق یورک، ‌دورهام، هالتون، ‌پیل، واترلو‌ولینگتون و همیلتون نیز اعلان شده بطوریکه این مناطق و اطراف آنها می‌توانند شاهد بارش بین ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر باران باشند. محیط زیست کانادا می‌گوید این دوره بارانی که از اوایل صبح دوشنبه آغاز می‌شود ممکن است شرایط رانندگی را خطرناک کند و برخی خیابان‌ها و محلات را زیر آب ببرد زیرا تا دوشنبه شب احتمالا بین ۲۵ تا ۴۰ میلی‌متر باران خواهد بارید: "بارش‌های شدید باران می‌تواند باعث سیل ناگهانی و تجمع آب در جاده‌ها شود. اگر دید هنگام رانندگی کاهش می‌یابد، چراغ‌های خود را روشن کنید و فاصله ایمن را رعایت نمائید. امکان وقوع سیل محلی در مناطق کم ارتفاع وجود دارد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
پدیده طوفان بمب در ونکوور
اداره هواشناسی ونکوور می‌گوید چنین پدیده‌ای تاکنون در منطقه بریتیش کلمبیا سابقه نداشته و بیشتر خاص مناطق ساحلی جنوبی‌ست. هواشناسان می‌گویند که پدیده نادر "طوفان بمب" که ناشی از یک سیستم آب و هوایی کم فشار است که به سرعت تشدید می‌شود و باران و بادهای شدیدی را به همراه می‌آورد، روز یکشنبه به سواحل نزدیک جزیره ونکوور برخورد می‌کند و پس از آن وارد ونکوور می‌شود و تا روز دوشنبه ادامه خواهد یافت. این یک طوفان شدید باد می‌تواند باعث قطع برق، آسیب درختان و لغو حرکت کشتی‌ها شود. پیشتر این پدیده باعث سقوط چندین کانتینر بزرگ یک کشتی بزرگ باری اسرائیلی در ۱۰ کیلومتری سواحل ونکوور شده بود که همین کشتی بعدا دچار آتش‌سوزی نیز گشته است. آتش این کشتی یکشنبه عصر مهار شد اما باد چندین کانتینر مواد خطرناک شیمیایی را به اقیانوس ریخته است.
"بابی سخون"، هواشناس محیط زیست ونکووری گفت: در حالی که ممکن است بادهایی با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به برخی از بخش‌های شمال جزیره ونکوور برخورد کند، طوفان بمب با حرکت در ساحل ضعیف می‌شود با این حال منطقه در معرض طوفان باد قرار دارد و آژانس هواشناسی فدرال کانادا نیز هشداری را منتشر کرده که می‌گوید بادهایی با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت انتظار می‌رود، به مناطقی مانند تسووسن و ریچموند برخورد کنند. بر اساس بیانیه ویژه این اداره که روز شنبه منتشر شد، پیش‌بینی می شود بادهای شدیدی که از یکشنبه آغاز می‌شوند تا دوشنبه در مناطق جزیره ونکوور و امتداد تنگه جورجیا و ونکوور ادامه یابند. وزش باد در ابتدا از سمت جنوب شرقی با سرعت ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت؛ و سپس از سمت غرب و شمال جزیره ونکوور با بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌گردد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

با نزدیک‌تر شدن سامانه کم‌فشار یکشنبه شب، شاهد وزش باد شدید از صبح دوشنبه در سواحل جنوبی و نیز مناطق داخلی بریتیش کلمبیا خواهیم بود. این آژانس به مردم توصیه کرده که چراغ‌قوه، باتری، جعبه کمک‌های اولیه، آب و مواد غذایی فاسد نشدنی را در دسترس داشته باشند تا در صورت رفتن برق‌ها، دچار مشکل نشوند. باران تا شنبه ادامه داشته و پس از قطع موقتی مجددا از دوشنبه آغاز می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

توضیح: در زیرنویس ابتدایی دو منحنی پیش‌بینی هوا نام شهرهای تورنتو و ونکوور اشتباهی درج شده بود که تصحیح گردیده است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, October 24, 2021 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به