برخی از مهاجران برنامه سرمایه‌گذاری به کانادا می‌گویند کانادا مانند یک کلاهبردار رفتار می‌کند
برخی از مهاجران که با برنامه سرمایه‌گذاری مایل به ورود به کانادا هستند می‌گویند: "کانادا مانند یک کلاهبردار رفتار می‌کند، سرمایه‌گذاران با وجود پرداخت چند صد هزار تا یک میلیون دلاری، سال‌ها در بلاتکلیفی گیر می‌کنند".
"لئوناردو هورتوا هررا" که مشاور سرمایه‌گذاری شرکت‌های ساختمانی در کلمبیاست در سال ۲۰۱۸ پس از گذراندن فرآیند بررسی سخت برنامه سرمایه‌گذاری مهاجرتی، به استان کبک ۸۰۰,۰۰۰ دلار داد. او پسرش را به کالج در کبک فرستاد و برنامه‌هایی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار در این استان و خرید خانه‌ای در گاتینو انجام داد. اما پس از چهار سال و نیم، خانواده‌اش هنوز در بوگوتا هستند، همچنان منتظر.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
افتضاحات مهاجرتی: مهاجرت کُند چندین ساله سرمایه‌گذاران به کانادا و اقتصاد کانادا را سردرگم کرده است
این برنامه مهاجرتی به کبک باعث شده هورتوا از سرمایه‌گذاری در سرمایه‌گذاری‌های جدید در املاک خودداری کرده به این امید که با همسر دندانپزشکش به زودی به کانادا خواهند رسید. او گفت: "با توجه به اینکه کلمبیا یکی از بی‌ارزش‌ترین ارزها را دارد، رویای ما برای ورود، ایجاد یک شرکت و خرید یک خانه زیبا در کانادا هر روز سخت‌تر می‌شود. با گذشت این سال‌ها اکنون رویای ما تقریبا تبدیل به یک کابوس می‌شود". وکلایی که رسیدگی به چنین پرونده‌هایی را در دست دارند می‌گویند تعداد زیادی از شهروندان خارجی سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در کانادا انجام داده‌اند و اکنون درگیر روند دشوار چندین ساله مهاجرت به کبک شده‌اند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در واقع، طبق وب‌سایت خود اداره مهاجرت زمان انتظار در این اداره دولت فدرال برای سرمایه‌گذارانی که قبلاً توسط کبک تأیید شده است ۶۵ ماه، بیش از پنج سال است که به راحتی تبدیل به طولانی‌ترین راه‌های مهاجرتی شده است. برنامه مهاجرتی به کبک از سال ۱۷-۲۰۱۶ کمتر از ۲,۰۰۰ متقاضی را در سال تأیید کرده و در سال ۲۰۱۹ نیز کل این برنامه برای رسیدگی و بررسی بیشتر به طور کامل به حالت تعلیق درآمده است. به گفته وزارت مهاجرت استانی کبک، حدود ۱۳,۰۰۰ سرمایه‌گذار مورد تایید این استان قرار گرفته‌اند اما هنوز منتظر تایید دولت فدرال هستند اما اداره مهاجرت کانادا می‌گوید این تعداد کمی بیش از ۱۰,۰۰۰ پرونده را شامل می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"مارک آندره سگوین" وکیل دادگستری می‌گوید، جای تعجب نیست سال‌ها انتظار برای صاحبان این پرونده‌ها دیوانه کننده شده است. یکی از متقاضیان آمریکایی که دو سال منتظر شنیدن خبر تایید پرونده‌اش از اتاوا بود، پس از هشدار یک نماینده لیبرال مبنی بر اینکه مصاحبه رسانه‌ای وی می‌تواند به ضررش تمام شود از صحبت با رسانه‌ها خودداری کرد. "ماتیو جولین" مشاور مهاجرتی کبک که در کشور مکزیک مستقر است گفت که اکثر مشتریان او سال‌ها پس از گرفتن تائیدیه از کبک هنوز منتظر تائیدیه اتاوا هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اما در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه، اداره مهاجرت فدرال اعلان کرد که وضعیت مهاجرت به کبک را تغییر داده و گفت که اتاوا درخواست‌های بیشتری برای مهاجران سرمایه‌گذاری دریافت خواهد کرد و آستانه مهاجرتی این استان را بالاتر می‌برد. درخواست‌های باقی‌مانده نیز تا زمانی که ساختمان اداره جدید مهاجرتی کبک راه‌اندازی شود حفظ خواهند و تا آن زمان قادر به پردازش هیچ پرونده‌ای نخواهد بود. سگوین اما می‌گوید که بیانیه دولت فدرال "مضحک" است، زیرا تعداد تاییدیه‌های سرمایه‌گذاران از زمانی که کبک در سال ۲۰۱۹ این روند را تعطیل کرده حتی به سرعت کاهش نیز یافته است.
از سوی دیگر برنامه سرمایه‌گذاری در کبک بدون بحث و حرف و حدیث نیست. شواهدی در سال ۲۰۱۳ رو شد مبنی بر اینکه ۹۰ درصد از متقاضیانی که موفق به دریافت مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری شده و سرمایه خود را به کبک انتقال دادند، طی پنج سال بعد از آن به استان دیگری، اغلب بریتیش کلمبیا نقل مکان کرده‌اند. منتقدان می‌گویند این طرح تبدیل به طرح "پاسپورت در ازای پول" شده که در آن بطور موقت یک استان سود می‌برد ولی منجر به افزایش قیمت املاک در استان دیگر می‌شود. دولت فدرال در سال ۲۰۱۴ برنامه‌های مشابه استان‌ها را تعطیل کرد و دیگر هیچ استانی چنین برنامه‌ای ندارد اما وکلای متقاضیان می‌گویند که کبک تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کرده به طوری که هم استان و هم اتاوا در حال حاضر تلاش زیادی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که مهاجران در کبک بمانند، به ویژه بسیاری از شهروندان نیویورکی که فرانسوی زبان هستند اخیرا مایلند به کبک بروند.
تحت برنامه کبک، سرمایه‌گذاران مبلغی را تحویل استان می‌دهند که در زمان درخواست هورتوا ۸۰۰,۰۰۰ دلار بود. این استان به مدت پنج سال این سرمایه‌گذاری را نگاه می‌داشت و درآمد آن برای تأمین مالی مشاغل کوچک و متوسط و پرداخت هزینه کلاس‌های زبان فرانسوی و سایر خدمات ادغام برای تازه‌واردان استفاده می‌شد. سپس این مبلغ بدون بهره برگردانده می‌شد. قبل از اینکه کبک برنامه را متوقف کند، این مبلغ به ۱.۲ میلیون دلار افزایش یافته بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

سگوین می‌گوید، اما برای اینکه این نوع مهاجران توسط استان تأیید شوند، باید اسناد و مدارک زیادی را نشان دهند از جمله منابع تمام درآمدها از زمان فارغ التحصیلی و ترجمه‌های معتبر فرانسوی و البته موجودی حساب که پس از تایید در استان کبک، پرونده برای بررسی‌های امنیتی و ارزیابی پزشکی به اداره مهاجرتی فدرال فرستاده می‌شد. وی می‌گوید که این فرآیند زمانی به طور معمول یک سال تا دو سال طول می‌کشید، نه ۶۵ ماهی که امروز طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, October 27, 2022 - 20:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به