از نظر آمار تعدادی، جرایم ناشی از تنفر در تورنتو که به پلیس گزارش شده بود در سال ۲۰۲۱ دوباره افزایش یافته است
گزارش‌های جنایات بر اساس نفرت در تورنتو می‌گوید، یهودیان اصلی‌ترین گروه هدف هستند و حوادث ضد آسیایی نیز در حال افزایش است. این در حالی‌ست که حملات به یهودیان به راحتی توسط پلیس، رسانه‌ها و دادگاه ترور خطاب می‌شود اما علیه مسلمانان، مانند کشتار آن‌ها در کبک و برمتون، ترور به حساب نمی‌آید.
از نظر آمار تعدادی، جرایم ناشی از تنفر در تورنتو که به پلیس گزارش شده بود در سال ۲۰۲۱ دوباره افزایش یافته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
افزایش شدید حملات متنفرانه علیه یهودیان، مسلمانان و آسیایی‌ها در تورنتو
بر اساس گزارش آماری سالانه جنایات مبتنی بر تنفر پلیس تورنتو، که هفته آینده به هیئت پلیس ارائه خواهد شد و پیشتر در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، در سال گذشته ۲۵۷ مورد با انگیزه نفرت رخ داده که نسبت به ۲۱۰ مورد در سال ۲۰۲۰ و میانگین ۱۰ ساله ۱۶۷ مورد، بسیار بالاتر بوده است. این سرویس در گزارش خود نوشته: "به نظر می‌رسد این افزایش‌ها متاثر از رویدادهای بین‌المللی و ژئوپلیتیک، از جمله همه‌گیری کووید-۱۹ باشد. بر اساس این گزارش، از ۲۵۷ حادثه بر اساس تنفر، ۷۵ با منشا مذهب، ۵۷ مورد منشا ملی یا قومی، ۵۴ مورد نژادی و ۲۶ مورد مربوط به گرایش‌های جنسی داشته است". این گزارش خاطرنشان کرد که اکثر قربانیان این حوادث نفرت اعضای جوامع یهودی، سیاه پوستان، افرادی از شرق، جنوب شرق آسیا، مسلمانان و دگرباشان جنسی بوده‌اند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

طبق آمار پلیس، ۱۱۱ مورد آزار و اذیت در خصوص خسارت به اموال، ۸۶ مورد ابراز انزجار و توهین و به دنبال آن حمله و ۳۱ مورد ابراز تهدید بوده است. بر اساس این گزارش، حملات با انگیزه تنفر ۲۴٪ حملات سال ۲۰۲۰ را تشکیل می‌داده در حالیکه در سال ۲۰۲۱ این حملات ۳۳٪ کل حملات را تشکیل داده است. نزدیک به نیمی از این حملات با انگیزه ملی یا قومی بوده‌اند. پلیس گفت که این موارد شامل مورد هدف قرار دادن یک قربانی بر اساس سنت‌های فرهنگی یا کشور مبدا آنها انجام می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
پلیس انتظار دارد در گزارش سال آینده خود از امسال (۲۰۲۲) با آمار حملات میان روس‌ها یا اوکراینی‌ها نیز روبرو شود. در طی چند هفته ابتدایی جنگ میان این دو کشور در شرقی‌ترین بخش اروپا، درگیرهای زیادی در تورنتو ثبت شده است. پلیس تورنتو از سال ۱۹۹۳ شروع به جمع‌آوری این داده‌ها کرده و این گزارش خاطر نشان می‌کند که تعداد گزارشات جنایات مبتنی بر تنفر که افراد را بر اساس منشا قومی یا ملی هدف قرار می‌دهند، در سال ۲۰۲۱ بیشتر از تمام سال‌های گذشته بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
پلیس گفت که جوامع شرق و جنوب شرق آسیا بیشترین هدف این جنایات بوده‌اند. آن‌ها افزودند که در ماه مارس با وقوع تیراندازی آتلانتای آمریکا، شاهد افزایش نفرت ضد آسیایی بوده‌اند. در این حادثه هشت نفر کشته شدند که ۶ نفر از آن‌ها زنان آسیایی بودند. پلیس گفت جنایات نفرت علیه جوامع شرق و جنوب شرق آسیا از ۷٪ در سال ۲۰۲۰، به ۱۶٪ در سال گذشته افزایش یافته است. پلیس در این گزارش می‌گوید: "در تمام این حملات، قربانیان در معرض اظهارنظرهای تحقیرآمیز قرار گرفتند و مظنون یا مظنونان به آن‌ها حمله کرده و به آن‌ها مشت زده‌اند، هل داده شدند و یا به آن‌ها تف انداخته‌اند". گزارش می‌افزاید که در ۴ مورد از حوادث ضد آسیایی، مظنونین چین را مسئول همه‌گیری کووید۱۹ معرفی می‌کردند.
در همین حال، پلیس گفت که بیشترین موارد از ۷۵ جنایت ناشی از نفرت با انگیزه مذهبی، یهودیان را هدف قرار داده و سپس مسلمانان مورد حمله قرار گرفته‌اند. در سال‌های نه چندان دور نفرت به مسلمانان در تورنتو جایی نداشت اما اکنون در هر ماه حدود ۲ حمله "اعلان شده" علیه آن‌ها صورت می‌گیرد که پلیس هیچکدام از حمله کنندگان را هرگز نمی‌یابد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"مایکل مستین"، مدیر اجرایی سازمان "بنایی برت" کانادا، گفت که داده‌های پلیس نگران کننده است و این نگرانی بزرگی برای جامعه یهودیان به شمار می‌رود. افزایش خشونت علیه جامعه یهودی در سال گذشته چیزی‌ست که واقعا جامعه ما در تورنتو و سراسر کشور را متزلزل کرده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, April 28, 2022 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به