فصل برف و سرمای کانادا معمولا هر ساله با پدیده "کلرادو" آغاز می‌شود
فصل برف و سرمای کانادا معمولا هر ساله با پدیده "کلرادو" آغاز می‌شود. این پدیده در واقع جابجایی جبهه‌های هوای سرد و گرم و مرطوب با یکدیگر هستند که از سمت ایالت کلرادو در جنوب آلبرتا وارد فلات مرکزی کانادا می‌شوند و با خود برف، باران و پس از آنها سرمای قطبی از جهت شمال را می‌آورند.
امسال اما این پدیده در این هفته برای اولین بار در حال شکل‌گیری‌ست و قرار است همراه خود برف سنگینی را بیاورد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اولین برف سنگین امسال در راه کاناداست؛ هوای تورنتو، مونترال، کبک و ونکوور چگونه خواهد بود؟
بطور معمول، تغییر الگویی آب و هوا در سراسر آمریکای شمالی باعث می‌شود که اولین بارندگی فصل در کلرادو ایجاد شود و به همین واسطه تا اوایل هفته آینده شاهد برف سنگین و بادهای تند در بخش‌هایی از فلات مرکزی کشور خواهیم بود. جبهه هوای کم‌فشار کلرادو سیستمی‌ست که بر فراز کوه‌های راکی آمریکا در نزدیکی کلرادو شکل می‌گیرند و از آنجا به سمت شمال شرق رفته و وارد کانادا می‌شوند. این جابجایی‌ها ستون اصلی پیش‌بینی‌های آب و هوا در این زمان از سال هستند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اما این الگوهای هوایی، تاکنون در پاییز امسال، شکل نگرفته بود. یک جریان هوای بزرگی مانند یک خط غرب کانادا را در بر گرفته بود بطوریکه در هفته‌های اخیر شاهد گرما تا سطوح بی‌سابقه‌ای به ویژه در ونکوور بودیم. این ویژگی تاکنون از چرخیدن سیستم کم‌فشار کوه‌های راکی و حرکت آن به سمت آلبرتا، ساسکاچوان و مانیتوبا جلوگیری می‌کرد که اکنون شاهد تغییر الگو و بازگشت به هوای فعال در سراسر غرب خواهیم بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این طوفان از همین امروز سحرگاه وارد ساسکاچوان شده و تا پایان آخر هفته به ساسکاچوان، مانیتوبا و شمال انتاریو گسترش می‌یابد. بارش برف بین ۵ تا ۲۰ سانتی‌متری برای این استان‌ها امکان‌پذیر است و سنگین‌ترین آن برای شمال منیتوبا پیش‌بینی می‌شود. پیش از اولین بارش برف این فصل، اداره هواشناسی کانادا هشدارهای ویژه، مخصوصا هشدار بارش برف را در بخش‌هایی از ساسکاچوان و مانیتوبا اعمال کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
تورنتو، مونترال، کبک و ونکوور چگونه خواهد بود؟
جبهه هوای سرد با بارش باران سنگین در چهارشنبه عصر، دمای ۱۷ درجه‌ای تورنتو در این روز را به منهای ۱ درجه در طلوع صبح جمعه می‌رساند. سپس هوا بتدریج تا سه‌شنبه آن یکی هفته تا ۱۵ درجه بالا می‌رود. البته پنجشنبه و جمعه و شنبه هوا آفتابی و پس از آن هوا بارانی خواهد بود.
اما باید گفت که مونترال و شهر کبک هم وضعیتی مانند تورنتو خواهند داشت، با این تفاوت که مونترال تقریبا ۲ درجه گرم‌تر و کبک ۲ درجه سردتر از تورنتو خواهد بود. اضافه کنیم که دمای هوا در شهر کبک در امروز یکشنبه، و نیز دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه حداکثر به ۲۱ درجه، مونترال به ۱۹ درجه خواهد رسید که شهروندانش احساس تابستان خواهند داشت!
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

و اما ونکوور که سرانجام روز جمعه روی باران را دید، از امروز تا اطلاع ثانوی، بجز چند ساعتی در اوایل شب دوشنبه و سه‌شنبه، بارانی خواهد بود. دمای هوا حداکثر ۱۲ و حداقل ۵ درجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, October 23, 2022 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به