بر اثر این حادثه در ساعت ۸:۳۰ صبح امروز چهارشنبه، ۲ کودک ۴ ساله کشته شدند و پی‌یر ۵۱ ساله به قتل درجه یک متهم شده است
"پی‌یر نی سنت-آماند" که راننده اتوبوس شهری "لاوال" در نزدیکی مونترال است امروز "کابوس" آفرید و در حالیکه فریاد می‌زد با اتوبوس خود وارد ورودی مهد کودک شد. این در حالی‌ست که این مسیر، مسیر حرکت امروز اتوبوس پی‌یر نبوده و وی نمی‌بایست در آنجا بوده باشد.
بر اثر این حادثه در ساعت ۸:۳۰ صبح امروز چهارشنبه، ۲ کودک ۴ ساله کشته شدند و پی‌یر ۵۱ ساله به قتل درجه یک متهم شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
این راننده در حالیکه فریاد می‌کشید اتوبوس خود را به ورودی مهد کودکی در مونترال کوبید، ۲ کودک را کشت و سپس لخت شد
در حالیکه حداکثر سرعت در منطقه بین ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت است و مهد کودک در انتهای یک کوچه بن‌بست که میدان کوچکی در آن قرار دارد، به گفته شاهدان عینی، راننده که در دنیای دیگری سیر می‌کرد از ایستگاه خود که در چند متری میدان بود گذشت و وارد ورودی مهد کودک شد. این تصادف مرگبار ۶ کودک دیگر را نیز به بیمارستان‌های منطقه فرستاد و والدین را در تلاش برای یافتن بچه‌هایشان اندکی پس از این اتفاق به طرف مهد کودک "گاردیر سنت - رُز" در شمال مونترال سرازیر کرد. در عصر امروز و در مقابل این مهد برای کودکان کشته و مجروح شده یک بنای یادبود موقت با گل و عروسک برپا شده است. وی در صحنه توسط پلیس دستگیر شد و با دو فقره قتل درجه یک روبرو شده است. بعلاوه وی متهم به دو فقره ضرب و جرح، چهار مورد ضرب و شتم با اسلحه که منجر به آسیب بدنی شده نیز متهم گشته است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پی‌یر که اهل همین شهر لاوال است از طریق تصویر مجازی اینترنتی در حالیکه روی تخت بیمارستان "ساکر-کور" مونترال تحت نظارت پلیس پلیس بود در دادگاه تفهیم اتهام خود حاضر شد. برخی از شاهدان می‌گویند که آنها راننده اتوبوس را پس از ورود اتوبوس به ورودی مهدکودک "خنثی" کردند. یکی از والدین حاضر در صحنه ادعا کرد که راننده "وارد محوطه پارکینگ مهدکودک شد و به عمد به داخل مهدکودک راند" و افزود: "معلوم بود که او در آن لحظه ذهنش جای دیگری بود". مهدکودک در انتهای یک کوچه واقع شده و راننده باید با خودرو خود از خیابان خارج شده، از میان دیگر خودروها و نیز وسط میدان می‌گذشته تا وارد ورودی مهد شود. پلیس می‌گوید انگیزه این تصادف مشخص نیست و متهم بعدازظهر چهارشنبه توسط بازپرسان تحت بازجویی قرار گرفته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
"حمدی بنچابانه" یکی از همسایگان که در نزدیکی مهدکودک زندگی می‌کند گفت که با عجله خود را به محل تصادف رسانده و راننده را دیده که از اتوبوس خارج شده بود، تمام لباس‌هایش را درآورده بود و شروع به جیغ زدن کرد. بنچابانه گفت: "او فریاد می‌زد، دست از فریاد زدن نمی‌کشید... اولین کاری که کرد این بود که بعد از باز کردن در اتوبوس تمام لباس‌هایش را درآورد… او فقط فریاد می‌زد، هیچ کلمه‌ای از دهانش بیرون نمی‌آمد". او ادامه داد که به همراه دیگران راننده را تحت کنترل درآورده و نگاه داشته‌اند تا پلیس برسد و افزود قبل از اینکه پلیس به این مرد دستبند بزند، او و سایرین مجبور شدند برای کنترل او به راننده ضربه بزنند. او گفت که راننده "در دنیای دیگری بود".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
حمدی می‌گوید: "این یک کابوس بود، نمی‌توانم آن را باور کنم. این وحشتناک بود، توانستم به بیرون کشیدن یک کودک از مهدکودک کمک کنم و توانستیم قبل از رسیدن آتش‌نشانی کودک دوم را نیز خارج کنیم زیرا قطعات سقف در حال سقوط بودند". گزارش پلیس می‌گوید یکی از کودکان درجا و در صحنه کشته شده و بقیه به سرعت به بیمارستان‌هایی در مونترال و لاوال منتقل شدند.
 
وضعیت در بیمارستان‌ها
دکتر مارک ژیرارد، سخنگوی بیمارستان کودکان "سنت جاستین" در مونترال، گفت که چهار کودک بین سه تا پنج ساله به دلیل "انواع تروما" (فشار عصبی) در بیمارستان بستری شدند. این دو پسر و دو دختر وقتی به بیمارستان رسیدند هوشیار بودند، یکی از آنها تحت مراقبت‌های ویژه است. بیمارستان می‌گوید به دلیل این حادثه و برای آزاد کردن منابع و مقابله با وضعیت تلفات انبوه، اعلان وضعیت کد نارنجی کرده است.
سه کودک مجروح دیگر که نیاز به مراقبت‌های جدی‌تری داشتند به بیمارستان "سیته-دو-لا-سانته" در لاوال فرستاده شدند. مقامات بیمارستان آنجا گفتند که یک کودک جان خود را از دست داده و بقیه تحت نظر هستند. این بیمارستان نیز اعلان وضعیت کد نارنجی کرده است.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در شهر و حواشی چه خبر است؟

  • والدین کودکان ناامیدانه روز چهارشنبه به مهدکودک هجوم بردند تا فرزندان خردسال خود را بیابند.
  • "استفان بویر" شهردار لاوال گفت که پلیس در حال بررسی رویدادهای قبل از تصادف است و افزود که راننده به مدت یک دهه در شرکت اتوبوس‌رانی مشغول به کار بوده است.
  • سرویس پلیس لاوال می‌گوید در حال حاضر در حال انجام تحقیقات است.
  • اتحادیه رانندگان اتوبوس در فضای مجازی نوشته که "از صمیم قلب با خانواده‌ها و کارگران مهدکودک ابراز همدردی می‌کند" و با پلیس در تماس است.
  • نمایندگان مجلس استان کبک در سالن "بلو" یک دقیقه سکوت کردند.
  • "فرانسوا لوگو" نخست وزیر کبک گفت که فکرش با کودکان و خانواده‌های آنها و نیز با کارکنان مهدکودک است.
  • جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در اتاوا نیز در واکنش به این حادثه گفته: "فکر ما با خانواده‌هایی در لاوال است که لحظات بسیار سختی را سپری می‌کنند… امیدواریم حال همه خوب باشد. ما وضعیت را از نزدیک دنبال می‌کنیم".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 8, 2023 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به