این کبوتر پس از دستگیری با ۳۰ گرم کریستال مت در پُشت خود، و بعد از ضبط این ماده مخدر، آزاد شده است
نگهبانان زندان در دره "فریزر" در شرق شهر ونکوور استان ‌بریتیش کلمبیا، باید در برابر ‌پهپادهایی که ‌‌‌‌کالای قاچاق را می‌خواهند به دست زندانیان منتظر برسانند و یا افرادی که سعی در پرتاب مواد مخدر از روی دیوارها دارند، هوشیار باشند، اما کشف اخیر‌ باعث نگرانی جدیدی شده است.
مسئول زندان ونکوور اکنون می‌گوید در این زندان از کبوترهای نامه‌بَر با کوله‌پُشتی پُر از مواد "کریستال مت" برای رساندن مواد به داخل زندان استفاده شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
این شما و این کبوتر نامه‌بَر، ببخشید، موادبَر به زندان ونکوور
"جان رندل"، رئیس اتحادیه افسران زندان منطقه "پسفیک" ‌کانادا می‌گوید ‌یک کبوتر ‌‌در زندان پسفیک و در داخل فضای حیاط دیده شد که به نظر می‌رسید‌ یک بسته کوچک‌ شبیه به کوله‌پشتی به آن وصل شده است. او افزود: این بسته حاوی «کریستال مت» بود. جان می‌افزاید: "‌زمانی که ماموران در حال انجام گشت‌های استاندارد و معمول خود در اطراف زندان ‌و در سراسر محوطه ‌بودند‌، ‌پرنده‌ای را با بسته‌ای متصل شده به آن، در یکی از حیاط‌ها‌ی هواخوری مشاهده کردند. ما در گذشته با کالاهای قاچاقی که یا با پهپاد و یا از روی دیوار پرتاب شده، مشکلاتی داشته‌‌ایم،‌ اما در طول ۱۳ سال زندگی حرفه‌ای خود، هرگز نشنیده بودم که از پرندگان برای قاچاق چیزی به زندان استفاده شود. ‌من معتقدم که استفاده از پرنده کار خلاقانه‌ای بوده است". او افزوده که این کار مانند این است که زندانیان و مجرمان به زمان گذشته برمی‌گردند و از روش‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

جان گفت: "‌در حال حاضر برای بازرسان مشخص نیست که آیا شخصی در داخل زندان مشغول آموزش پرنده بوده ‌و یا اینکه فردی خارج از زندان این کار را انجام داده ‌‌است". او توضیح داد که ماموران زندان مجبور شده‌اند برای گرفتن کبوتر، آن را دوره کنند و در گوشه‌ای گیر بیاندازند. مسئولین زندان پس از جدا کردن بسته‌ای که حاوی ۳۰ گرم کریستال مت متصل به کبوتر بود، حیوان را آزاد کرده‌اند. او در ادامه افزود: "ما کارکنان و همچنین میزان گشت‌زنی‌ها را افزایش داده‌ایم تا مراقب هرگونه موادبَری احتمالی باشیم". جان توضیح می‌دهد که زندان‌ها اکنون به فناوری "ضد پهپاد" مجهز شده‌اند هستند که مانند رادار عمل می‌کند. اداره زندان‌های کانادا و پلیس سلطنتی کانادا تحقیقات مشترکی را درباره آنچه اتفاق افتاده آغاز کرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بر طبق گزارشات ‌این حادثه در ۲۹ دسامبر در ندامتگاه دولت فدرال کانادا واقع در "ابوتسفورد" رخ داده است. در ماه نوامبر نیز زندان ‌"میشن" به ‌دلیل ‌اینکه‌ گمان می‌رفت ‌‌یک پهپاد اسلحه‌ای را به محوطه آن انداخته باشد، برای روزهای متوالی قرنطینه شد و تنها زمانی قرنطینه برداشته شد که هیچ اسلحه‌ای پیدا نشد،‌ اما ماموران یک پهپاد را پیدا کردند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
جان می‌گوید که ‌بخش بزرگی از کار افسران زندان، دور نگه داشتن مواد مخدر از زندان ‌است، این مساله نه فقط در بریتیش کلمبیا بلکه در سراسر کانادا انجام می‌شود. او افزود: مشکلات مربوط به مواد مخدر، به خاطر وجود پهپادها و یا پرتاب‌های از روی دیوار، هر ‌روز‌ در حال افزایش است و این کبوتر هم مطمئنا گزینه ‌‌جدیدی است که به آن اضافه شده ‌و ما مراقب آن خواهیم بود، اما قطعا مشکل پهپادها برای ما مساله بزرگی بوده‌ است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, January 8, 2023 - 06:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به