این مساله در اولین روز جلسه دادگاه "رایان گرنهام" ۲۴ ساله که در ۹ مارس به جرم خود اعتراف کرد، در دادگاه عالی بریتیش کلمبیا افشا شد
یک هنرپیشه بریتیش کلمبیایی که به قتل درجه دوم مادرش اعتراف کرده، قصد داشته در روزهای پس از قتل مادرش‌‌ برای کشتن "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا به اتاوا برود.
این مساله در اولین روز جلسه دادگاه "رایان گرنهام" ۲۴ ساله که در ۹ مارس به جرم خود اعتراف کرد، در دادگاه عالی بریتیش کلمبیا افشا شد.‌
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
این هنرپیشه ونکووری پس از کشتن مادرش از پشت، رفت برای ترور ترودو
بر اساس اعترافات و حقایقی که توسط دادستان در دادگاه خوانده شد، رایان در ۳۱ مارس ۲۰۲۰، در خانه خودشان در "اسکوامیش" از پشت به سر مادرش "باربارا ویت" ۶۴ ساله در حالی که پیانو می‌نواخت شلیک کرد. در روز بعد، در حالی که جسد مادرش هنوز در میان خونش قرار داشت، رایان ماشینش را با سه اسلحه، مهمات، ۱۲ کوکتل مولوتف ، لوازم کمپینگ و یک نقشه چاپ شده گوگل با مسیرهای منتهی به خانه نخست وزیر کانادا در اتاوا پُر کرد و به راه افتاد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

رایان هم در اظهاراتش به پلیس و هم در گزیده‌هایی از دفتر یادداشت‌های خصوصی‌اش که در دادگاه خوانده شد، به نقشه‌اش در ترور ترودو اشاره کرده است. او به سمت شرق حرکت کرد، اما فقط تا "هوپ" در بریتیش کلمبیا رسید و قبل از اینکه ‌افکار مربوط به ارتکاب خشونت دسته‌جمعی، کشتن مردم روی پل "دروازه‌های شیرها" در ونکوور یا دانشگاه "سایمون فریزر" که دانشجوی آنجا بود بر وی غلبه کند، در همان شب ‌به مقر پلیس ونکوور در شرق ونکوور رفت و به افسری که در ماشین پلیس نشسته بود نزدیک شد و گفت: "من مادرم را کشته‌ام‌".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
رایان از ۹ سالگی بازیگر سینما و تلویزیون بوده و در مجموعه‌های تلویزیونی فیلمبرداری شده مختلفی در بریتیش کلمبیا، از جمله "ریور دیل"، "سوپر نچرال"، "آی زامبی" و نیز فیلم‌های "روزانه‌های بچه‌های ویمپی" ‌و "موهومات دکتر پارناسوس" حضور داشته است. طی اظهارات او در دادگاه، وی ‌در ماه‌های منتهی به قتل احساس تنفر از خویش، ناامیدی و تمایل به ارتکاب خشونت افزایش یافته بود، با دانشگاه کشمکش داشت، مقدار زیادی حشیش می‌کشید، نسبت به شکست‌های خود احساس عصبانیت و اضطراب کرده و به خودکشی فکر می‌کرد.‌
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
چگونگی قتل
در روزهای قبل از قتل، رایان ‌تصمیم به انجام جنایت داشت‌ و حداقل در یک مورد به طور مخفیانه با اسلحه به مادرش نزدیک شده بود. او این حرکت مخفیانه خود را با یک دوربین "گو پرو" ضبط کرده بود که در دادگاه به نمایش گذاشته شد و در ویدئوی دیگری که در روز قتل گرفته شده بود او جسد مادرش را نشان می‌داد و اتفاقات را توصیف می‌کرد و می‌گفت: ‌"به پشت سرش شلیک کردم. چند لحظه بعد، او {مادرم} می‌دانست که من این کار را کرده‌ام". رایان در اظهاراتش به پلیس‌ گفت که در ساعاتی پس از قتل، ترسیده بود بطوریکه در دفترش وقایع را ثبت کرد، فیلم‌ گرفت، برای گرفتن پول، ماری‌جوانا و آبجو بیرون رفت، سپس به خانه آمد و ساخت کوکتل مولوتف را آزمایش کرد و دو ساعت و نیم روی نتفلیکس ‌فیلم تماشا کرد‌. سپس بدن مادرش را با ملافه پوشاند و به رختخواب رفت.
 
پس از قتل و خواهر رایان
در تاریخ ۳۱ مارس در بخشی از دفتر یادداشت او این مطلب آمده است: "مامان خیلی متاسفم، لیزا {خواهر رایان} خیلی متاسفم… از خودم متنفرم". در بخش دیگری از یادداشت‌ها می‌خوانیم: "تصاویر زیاد و صدها ساعت فیلم از من وجود دارد… که می‌توان آن‌ها را دید و تشریح کرد… هیچ‌کس مرا درک نمی‌کند". او قبل از ترک محل سکونتش در ۱ آوریل، یک تسبیح از پیانو آویزان کرد و شمع‌هایی روشن را در اطراف جسد مادرش گذاشت.
جسد باربارا توسط دخترش لیزا در غروب ۱ آوریل پیدا شد. لیزا پس از اینکه مادرش به تماس‌ها و پیام‌هایش پاسخ نداد به خانه مادرش رفت. لیزا در اظهاراتش گفت که زندگی و حرفه او به دلیل این قتل ویران شده و هیچ شکی ندارد که برادرش فرد خطرناکی است. او به دادگاه گفت: "چگونه می‌توانم به کسی اعتماد کنم، وقتی تنها ‌برادرم ‌در حالی که مادرم پشتش به او بوده او را به قتل رسانده است".
 
دادگاه و مجازات
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

مجازات قتل درجه دو، حبس ابد است و دادستان برای او درخواست‌عدم صلاحیت استفاده از آزادی مشروط ۱۷ تا ۱۸ سال را دارد. وکیل مدافع رایان هنوز درخواستی در زمینه حکم ارائه نکرده است. جلسه دادگاه امروز سه‌شنبه از سر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, June 14, 2022 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به