بله، سرانجام سرمای کُشنده منهای ۶۲ درجه سیبری به بزرگ‌ترین شهرهای شرق کانادا می‌رسد
بله، سرانجام سرمای کُشنده منهای ۶۲ درجه سیبری به بزرگ‌ترین شهرهای شرق کانادا می‌رسد.
این در حالی‌ست که حداقل ۳۰ سانتی‌متر بارش برف در همین منطقه از دوشنبه هفته پیش تا این هفته باعث پارو کردن چندین‌باره برف توسط مردم شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
از برف به اندازه ته استکانی دیروز تا یک هفته -۱۰ درجه‌ای و شنبه که دمای تورنتو، مونترال و کبک -۴۲ درجه می‌شود
این دانه برف مقدس! روز یکشنبه، دانه‌های برف به سایز ته استکان (جرم ۶.۹۲ گرم و قطر ۲۸ میلی‌متر) رقصان‌رقصان پایین آمدند و ساکنان انتاریو را گرفتار یک پارو کردن برف دیگری کردند. این دانه‌های برف بزرگتر از حد معمول، در واقع یک دانه نیستند بلکه "مجموعه یا توده‌ای از چند دانه برف" هستند. بزرگی دانه‌های برف تا این اندازه در انتاریو و کبک در کانادا که شاهد برف زیاد هستند بسیار نادر است. اما چه چیزی باعث می‌شود که آنها این چنین به هم بچسبند و بزرگ شوند؟
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

هنگامی که دما نزدیک به نقطه یخبندان است، دانه‌های برف تمایل به جمع شدن در کنار هم دارند و به این ترتیب دانه‌های غول پیکری را تشکیل می‌دهند که از چندین دانه برف تشکیل شده است. در اتمسفر منطقه برفی، جایی که دما بین ۱۰- درجه سانتیگراد و ۲۰- درجه سانتیگراد در نوسان است، میزان زیادی رطوبت وجود دارد، و این مساله باعث ایجاد "دندریت‌ها" یا همان کریستال‌های برفی زیبایی می‌شود که از آسمان جنوب انتاریو رقص‌کنان پایین آمدند. در این حالت باد نیز نباید سرعت زیادی داشته باشد. در زمان ریزش این برف با دانه‌های بزرگ، سرعت بادهای سطحی در جنوب انتاریو، کمتر از ۲۰ کیلومتر در ساعت بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
و اما از امروز دوشنبه تا شنبه هفته آینده دما در تورنتو بطور متوسط بین حداکثر ۵- درجه تا -۲۰ درجه در نوسان خواهد بود تا در صبحدم شنبه به ۳۵- درجه برسد. همین دما در مونترال روز پنجشنبه بطور عجیبی بالا می‌رود و به صفر درجه در بعدازظهر نیز می‌رسد اما پس از آن یکسره و با سرعت زیادی افت می‌کند تا در سحرگاه شنبه به -۳۸ درجه برسد. دمای هوای شهر کبک نیز بین -۱۰ درجه تا -۲۰ درجه بازی می‌کند تا اینکه در صبح روز شنبه به -۴۲ درجه برسد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
گردباد قطبی (ورتکس) با -۴۲ درجه به شرق کانادا می‌زند
احتمالا گردباد قطبی که از روسیه آمده، سردترین دما در چند سال اخیر شرق کانادا را به ارمغان می‌آورد: دمایی تا ۵۰- درجه در دو استان انتاریو و کبک. در طول ماه، ژانویه آب و هوا در سراسر کشور فوق‌العاده معتدل بود، اما در ماه فوریه این روند به‌ویژه در شرق کانادا تغییر خواهد کرد. قوی‌ترین حلقه گردباد قطبی در اواخر این هفته از سراسر کانادا گذر خواهد کرد که ماندگاری کوتاه‌مدتی خواهد داشت. این گردباد قطبی سراسر خلیج هادسون را گرفته و به سوی شرق و جنوب یعنی انتاریو، کبک و استان‌های شرقی مجاور اقیانوس اطلس کانادا حرکت می‌کند.
یک جبهه هوا نیز در بریتیش کلمبیا این الگو را تقویت می‌کند و کاهش دما در برخی از مناطق بسیار بیشتر از چندین سال گذشته افت می‌کند. دمای هوا در اوایل صبح شنبه (۴ فوریه) در بخش‌هایی از منطقه تورنتو بزرگ با گذر از ۲۰- درجه و با باد به نزدیک ۳۵- درجه سانتیگراد می‌رسد. این در حالی‌ست که دمای هوا در مناطق دور از دریاچه‌ها و شرق انتاریو سردتر می‌شود و بدون باد به کمتر از ۳۰- درجه سانتیگراد افت می‌کند. اما همین دما در برخی از مناطق شمال شرقی انتاریو و کبک تا ۴۰- کاهش پیدا می‌کند که با کمترین بادی دما را به -۴۲ درجه می‌رساند.
 
کمی گرمتر، لطفا!
اما خوشبختانه این این سرمای فوق سرد فقط چندین ساعت میهمان این مناطق خواهد بود. دمای هوا از پنجشنبه عصر و حدود منهای ۵ درجه به سرعت برق و باد تا سحرگاه شنبه پایین می‌رود و تقریبا سپس باز هم به همان سرعت تا صفر درجه در یکشنبه صبح بالا می‌رود بطوریکه یکشنبه ۵ فوریه و دوشنبه ۶ فوریه هوا بسیار معتدل‌تر می‌شود.

هشدار

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اداره هواشناسی می‌گوید سرمای منهای پانزده درجه به بالا شوخی بردار نیست و ایستادن و بودن در آن برای مدتی به راحتی می‌تواند سبب سرمازدگی و مرگ شود. برای مقایسه می‌توانید فاصله گرمایی صفر تا بعلاوه ۴۲ درجه را با سرمای منهای ۴۲ درجه آخر هفته‌ای که می‌آید در نظر بگیرید. در این سرما بدن حس خود را از دست می‌دهد بطوریکه بدون احساس کردن و با زدن به گوش، گوش می‌تواند بشکند. این اداره می‌افزاید، همه چیز مانند البسه‌ها نیز می‌توانند به سفتی چوب خشک شوند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, January 30, 2023 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به