کارآیی این بنادر بر اساس مدت زمان انتظار در هر دو سوی بارگیری و تخلیه محاسبه شده است
پس از اینکه چند کشتی باری برای تخلیه محموله خود در سال گذشته هفته‌ها منتظر ماندند، بندر ونکوور کانادا در رتبه‌بندی جهانیِ عملکرد بنادر جهان در میان صدها بندر کانتینری، در رتبه دوم بدترین بندر از نظر کارآیی قرار گرفت.
در این رتبه‌بندی، در نهایت، یک بندر آمریکایی بدترین بندر شناخته شده است. کارآیی این بنادر بر اساس مدت زمان انتظار در هر دو سوی بارگیری و تخلیه محاسبه شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
بندر ونکوور، بزرگترین بندر کانادا، دومین بندرگاه بد جهان از نظر کارآیی شد
شاخص عملکرد بندر کانتینری که توسط بانک جهانی و بازار جهانی گردآوری شده نشان می‌دهد که بندر ونکوور در بین ۳۴۸ بندر مورد بررسی از نظر کارآیی، رتبه ۳۴۷ را کسب کرده و بدین ترتیب از آخر دوم شده است. "الکس مونرو" سخنگوی اداره"فریزر" بندر ونکوور گفت که تقاضای شدید مصرف‌کننده‌ها باعث افزایش واردات به بنادر در امتداد سواحل غربی آمریکای شمالی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شد و این خود باعث ازدحام سنگین کشتی‌ها، نوبت‌های طولانی و دیر کردهای متوالی گشته بود. وی افزود که این وضعیت از دسامبر سال گذشته رو به بهبود رفته است. در واقع، هشت بندر از ۱۴ بندر کانتینری در این رتبه‌بندی، از آمریکای شمالی بودند، از جمله "پرنس روپرت" در استان بریتیش کلمبیا در کانادا، "لس آنجلس"، "همسایه" در "لانگ بیچ" و در رتبه آخر نیز بندر "ساوانا" در جورجیا قرار گرفته است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
الکس به چالش‌های دیگری اشاره کرد که شامل "ازدحام زنجیره تامین مایحتاج" در انتاریو و کبک و همچنین "فرار" ناشی از سیل در بریتیش کلمبیا در اواخر سال ۲۰۲۱ بود که ونکوور را از شبکه حمل‌ونقل این کشور به مدت هشت روز قطع کرد. او در ایمیلی افزوده: "چند سال گذشته نیاز به ادامه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های بندری و فناوری برای تطبیق یافتن این بندر با تجارت روز و رو به رشد کانادا و حفظ کارآمدی آن به خوبی دیده شده، که ما پیشرفتی در این زمینه نداشته‌ایم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
در سال ۲۰۲۲، حجم کانتینرها در بندر ونکوور چهار درصد به دلیل کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان و موجودی بیش از حد، کاهش یافت، اما در مجموع در همان سال، همچنان این بندر از نظر شلوغی، سومین میزان رکورد خود را ثبت کرده بود. محوطه‌های پُر از کانتینر و کمبود فضای ذخیره‌سازی در مراکز توزیع به این معنا بود که کشتی‌های باری در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به‌طور متوسط تقریبا ۱۰ روز در بندر لنگر می‌انداختند در حالیکه بارهایشان تخلیه نمی‌شد که این میزان بیش از دو برابر سال قبل بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
"تِرور پلت" که یک شرکت جابجایی کالاست می‌گوید: "در برخی نقاط حتی صدها کانتینر خالی نشسته بودند که نمی‌توانستند به بندر و سپس به مراکز تولید بازگردند زیرا اسکله‌های بندر پُر بودند. این احتمالا بدترین وضعیت بندر بوده است. در این مدت تقریبا همه تخلیه‌ها صرف کانتینرهایی که گوشت گاو، گوشت خوک و مرغ را به داخل کشور می‌بردند شده بود. وی افزود: "کانتینرها از کشتی‌‌ها خارج می‌شدند و ما آنها را از ترمینال تحویل گرفته و در بخش مشتری‌ها تحویلشان می‌دادیم و بعد قرار بود که کانتینر‌های خالی را آنها به ما بدهند تا به بندر یا به اسکله برگردانیم، اما اینکار خیلی شدنی نبود. هم کانتینرهای پُر روی کشتی‌ها مانده بود و هم خالی‌ها روی زمین".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


با وجود کاهش جهانی میزان جابجایی کالاها، پس از افت شیوع کرونا، همچنان بنادر ونکوور و پرنس روپرت در سال گذشته در رتبه‌بندی سقوط کردند. ونکوور که در سال ۲۰۲۱ لس‌آنجلس و لانگ بیچ را شکست داده بود، سرانجام در سال گذشته از نظر رتبه، پایین‌تر از آن‌ها قرار گرفت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, June 12, 2023 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به