با کاهش دما از همین فردا و آغاز هفته، پیش‌بینی می‌شود در جنوب انتاریو و کبک شاهد بارش برف باشیم
با کاهش دما از همین فردا و آغاز هفته، پیش‌بینی می‌شود در جنوب انتاریو و کبک شاهد بارش برف باشیم. این در حالی‌ست که همین امروز در شرق مانیتوبا و شمال غرب انتاریو شاهد برف هستیم.
طبیعت در جنوب استان‌های جنوبی کانادا یک شوخی باورنکردنی را در طی هفته پیش به نمایش گذاشت بطوریکه دمای هوا در پنجشنبه ۱۳ اپریل تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد (احساسی) بالا رفت و همه چیز کاملا تابستانی شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
تابستان در بهار ۳۱ درجه‌ای خوش گذشت؟ پس فردا در جنوب انتاریو و کبک برف می‌آید!
هوای زیبا و شبیه تابستان هفته گذشته که تا روز جمعه و شنبه ادامه داشت (در حالی که شنبه بسیار خنک‌تر بود) باعث شعف فراوان بسیاری از مردم شد. اما آن دیروز بود، از فردا با نزدیک شدن یک جبهه هوای جدید از سمت جنوب که تا فلوریدای آمریکا امتداد دارد، همه چیز در شرف تغییر است. با تشکر از جبهه هوایی "کم‌فشار کلرادو" پیش‌بینی می‌شود مناطق شمالی تورنتو، از جمله "سوسیند ماری"، "سادبری"، "هانتسویل" و حتی "بری"، در روز سه‌شنبه شاهد بارش برف همراه با کاهش دما باشند و دمای هوا تا آخر هفته همچنان پایین و شبیه به هوای اواخر مارس و اوایل آپریل بماند. همراه با ورود این جبهه به منطقه شاهد باد شدید و رعد و برق و باران خواهیم بود و در حین آن نیز بخش جنوبی و کم سرد هوای سردی که در شمال غرب و تا قطب شمال کشیده شده، به تدریج دما را به معکوس کرده و به زیر ده درجه می‌رساند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این جبهه اگرچه در شهرهای کبک و مونترال برف نخواهد آورد اما در مناطق غرب مونترال و شمال غرب اتاوا، سپیدی برفی را رقم خواهد زد. میزان بارش برف محدود به تندبادهایی در سراسر تورنتوی بزرگ و بیشتر مناطق جنوبی انتاریو همراه با مناطق محدودی در جنوب غربی کبک خواهد بود، اما تا روز دوشنبه "دریاچه هرون" و بخش‌هایی از مناطق خارج شهری ممکن است تا ۵ سانتی‌متر بارش برف داشته باشند. این در حالی‌ست که در ونکوور، از روز شنبه که باران آغاز شده، هوا یکضرب تا یکشنبه بعد بارانی با دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
انتظار می‌رود که با شروع هفته در تورنتو، شاهد ترکیبی نامرتب از باران و توفان باشیم و پیش‌بینی می‌شود دمای اولیه هوا ۸ درجه سانتی‌گراد باشد که مشابه بالاترین حد روزانه در روز سه‌شنبه خواهد بود و بسیار با دمایی که در هفته گذشته احساس شد، متفاوت خواهد بود. ممکن است دوشنبه شب و صبح سه‌شنبه، در تورنتو ترکیبی از رگبار باران و طوفان وجود داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود در چهارشنبه و پنجشنبه، حداکثر دمای هوا در روز ۱۳ و ۱۴ درجه سانتی‌گراد باشد و با وجود شرایط آفتابی در شهر، تغییر دمای هوا امیدوار کننده به نظر می‌رسد. حداکثر میزان برف در تورنتو و بزرگ‌شهر اطرافش کمتر از یک سانتی‌متر در حدود ساعت ۳ صبح سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود که قبل و بعد آن نیز بارانی خواهد بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
محیط زیست کانادا روز جمعه بیانیه‌ای را درباره "کیفیت هوا" در تورنتو صادر کرد و خاطرنشان کرد که برخی افراد علائمی مانند افزایش سرفه، تحریک گلو، سردرد و یا تنگی نفس را تجربه می‌کنند زیرا هوا به حالت گرما و ایستایی رسیده بود، این در حالی بود که روز پنجشنبه روز گرم‌تری بود اما باد اندکی نیز می‌وزید. هنوز محیط زیست کانادا برای چند روز آینده هیچ هشداری صادر نکرده است. امروز یکشنبه بیشینه دمای روز در تورنتو ۲۲ درجه سانتیگراد و آسمان آفتابی با ۴۰% احتمال بارش باران در شب است
 
رکوردهایی که شکسته شدند
تورنتو به دلیل افزایش دما و آسمان آفتابی در هفته گذشته رکوردهای گرمای تقریبا ۵۰ ساله خود را نیز در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه شکست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

شرایط تابستان‌گونه از اوایل هفته پیش آغاز شد و در روز چهارشنبه با افزایش دما تا ۲۶ درجه سانتیگراد در فرودگاه "پیرسون" رسید تا رکورد دمای ۲۵.۸ درجه سانتیگرادی ۱۲ آوریل سال ۲۰۰۱ را بشکند. درست قبل از ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر روز پنجشنبه نیز دمای این فرودگاه به ۲۹ درجه سانتیگراد افزایش یافت و رکورد دمای ۲۷.۱ درجه سانتیگرادی که ۴۶ سال پیش و در سال ۱۹۷۷ ثبت شده بود، را شکسته شد. دمای هوا در جمعه نیز با ۲۶.۲ درجه، رکورد سال ۱۹۹۲ را با یک دهم درجه افزایش شکست.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, April 15, 2023 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به