تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه این دو زلزله خسارتی به ساختمان‌ها و جاده‌ها وارد کرده، هنوز دریافت نشده است
طبق گزارش‌های رسیده، کبک‌های شمال مونترال، امروز با دومین زمین لرزه در طی سه روز گذشته، باز هم تکان تکان خوردند.
زلزله در شرق و مرکز کانادا و آمریکا به دلایل زمین‌شناسی بندرت و با قدرت کم رخ می‌دهد و اغلب پس از یک لرزش قوی، پس لرزه‌های نامحسوسی دارد که اینبار این سنت شکسته شده و معکوس گشته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
دومین زلزله طی سه روز شمال مونترال را دوباره تکان داد
مردم ساکن "لورنشینز" صبح یکشنبه حرکت زمین را زیر پای خود احساس کردند. زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳ ریشتر حوالی ساعت ۱۱:۳۰ صبح این منطقه را به لرزه درآورد و مرکز این زمین لرزه در ۴ کیلومتری شمال غربی "سنت سوور" و حدود ۱۹.۱ کیلومتری زیر زمین بوده است. ساکنان "سنت ژروم"، "سنت آن د لاکز"، "ول-مورین"، و نیز "سنت آگاته" همگی تجربیات خود از این دو زلزله را به اشتراک گذاشتند. برای مثال یک نفر نوشته: "من در «سه-ادله» هستم و داشتم با مادرم در «ول-دیوید» تلفنی صحبت می‌کردم که تقریبا هر دوی ما همزمان زلزله را احساس کردیم". یک نفر دیگر نیز نوشت": "صدای غرش زلزله حدود سی ثانیه طول کشید".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

طبق گزارشات لرزش‌ها چند ثانیه‌ای احساس شد، همراه با صدای بلند و پایدار. تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه این دو زلزله خسارتی به ساختمان‌ها و جاده‌ها وارد کرده، هنوز دریافت نشده است. در همین حال، روز جمعه، دو زمین لرزه دیگر به بزرگی ۱ ریشتر در همان منطقه، یکی در ۱۳ کیلومتری شمال "لا پوکاتیر" و دیگری در ۷ کیلومتری "سنت ساوور" رخ داد. برخی از ساکنان منطقه "ماسکوکا" در انتاریو نیز می‌گویند که ۴ زلزله بسیار خفیف را طی این چند روز حس کرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
زمین لرزه‌هایی با بزرگی کمتر از ۲.۵ ریشتر معمولا احساس نمی‌شوند، اما می‌توان آن‌ها را با لرزه‌نگار ثبت کرد. موارد بین ۲.۵ تا ۵.۴ اغلب احساس می‌شوند اما فقط آسیب جزئی ایجاد می‌کنند. غرب کبک مستعد فعالیت‌های لرزه‌ای است، به ویژه در امتداد سواحل رودخانه اتاوا و خط گسل "مانیواکی - مونترال" که در آنها بطور متوسط هر ۵ روز یک زلزله بسیار بسیار خفیف (کمتر از ۱ ریشتر) رخ می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
سال گذشته، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر در ۱۷ ماه می، منطقه "جولیت" را لرزاند. لرزش‌های این زلزله تا مونترال و نیز سواحل شمالی و جنوبی این شهر نیز احساس شد. مهمترین زلزله در مونترال در سال ۱۷۳۲ با ۵.۸ ریشتر روی داده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, July 10, 2022 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به