چندین فرمانده رده بالای ارتش در سال‌های پیاپی اخیر نیامده، با چنین اتهاماتی روبرو شده و رفته‌اند
ژنرال "جاناتان ونس"، رئیس کل دفاع ارتش کانادا که پس از افشای تجاوزات جنسی‌اش به دو زن، همیشه با قدرت آنها را رد و در حد "شوخی" توصیف می‌کرد، در دادگاه اتهام جلوگیری از اجرای عدالت را پذیرفت و نشان‌های نظامی‌اش را تحویل داد. گزارش ایران استار از اتهام به رئیس سابق ستاد دفاع کانادا درباره رفتار ناشایست جنسی با دو کارمند زیردست را اینجا بخوانید.
وی در دادگاه به رفتار سابقش مبنی بر ممانعت از اجرای عدالت اعتراف کرد. وی تنها ارتشی رده بالایی نیست که مهم به تجاوز می‌شود، چندین فرمانده رده بالای ارتش در سال‌های پیاپی اخیر نیامده، با چنین اتهاماتی روبرو شده و رفته‌اند. گزارش ایران استار از رئیس جدید ارتش کانادا هم نیامده، به علت اتهامات جنسی استعفا کرد و رفت را اینجا بخوانید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
رسوایی تجاوزات جنسی: رئیس سابق دفاع کانادا که اتهام‌هایش را رد می‌کرد، در دادگاه اعتراف کرد و نشان‌هایش را از دست داد
اخطاریه رسمی لغو و تحویل کلیه نشان‌های ونس در ۲۰ آوریل تصویب شد، روز جمعه در روزنامه رسمی دولت فدرال کانادا منتشر شد. این لغو نشان‌ها توسط فرماندار کل کانادا "مری سایمون" تایید شده که طبق آنچه در روزنامه آمده، پس از "درخواست فردی خود این ژنرال" بوده است. ونس در ۳۰ مارس به یکی از اتهامات ممانعت از اجرای عدالت که علیه او وضع شده بود، اعتراف کرد و به طور مشروط از ارتش که قبلا به عنوان رئیس ستاد دفاع خدمت می‌کرد، اخراج گشت. این اتهام پس از آن مطرح شد که پلیس نظامی تحقیقاتی را در پی ادعاهایی مبنی بر رفتار نامناسب او با حداقل دو زن زیردستش در سال گذشته منتشر شد که بسرعت تبدیل به یک پرونده علیه وی گردید. این پرونده هنوز هم ادامه دارد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
طوماری برای حذف نشان‌های شایستگی نظامی ونس اندکی پس از انتشار اخباری مبنی بر اعترافات خود او در مجرم بودنش آغاز شد. وی پس از متهم شدن به تجاوز و بد رفتاری با رئیس پلیس نظامی کانادا که بازجوی او نیز بود به گلف بازی کردن پرداخت. گزارش ایران استار از این گلف بازی کردن را اینجا بخوانید. یکی از زنان متهم کننده وی می‌گوید از ونس دو فرزند دارد و دیگری می‌گوید ونس برایش یک ایمیل نژادی و جنسی تهدیدآمیز فرستاده بود. ونس در کنار دوستان پُرقدرتش همیشه از خود بعنوان "دست نیافتنی" یاد می‌کرد. ونس پیش از رسانه‌ای شدن این اتهامات خبر از استعفا و بازنشستگی خود داده بود و شکایات این دو زن مدت‌ها بود که در ارتش نادیده گرفته شده و خاک می‌خورد تا اینکه سرانجام "گلوبال نیوز" پرده از آن برداشت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
"جاستین ترودو" نخست‌وزیر کانادا درباره نشان‌های ونس چیزی نمی‌گوید و مکررا اعلام می‌کند که این پرونده در دادگاه و جاری‌ست و نمی‌تواند درباره آن اظهار نظر کند. مهمترین نشان‌های ونس عضویت در "دستور رهبران نظامی کانادا" و "خدمات شایسته و برجسته و رهبری در وظایف با مسئولیت بزرگ" است که برایش مزایای مادی بسیاری دارد. به عنوان مثال وی بعلت عضویت در "دستور رهبران نظامی" مشاوره‌های خصوصی به خرج دولت کانادا از متخصصان پزشکی از سراسر دنیا دریافت می‌کند. وی پیشتر چندین بار از این امتیاز در گرفتن مشاوره از بیمارستان مشهور "پتی سالپتقیق" که یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های فوق تخصصی اروپاست دریافت نموده است. وی با استفاده از خدمات شایسته‌اش از اقامتگاه‌های تعطیلاتی در فرانسه، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، کرواسی، مالت و چندین کشور جزیره‌ای، از جمله در دریای کارائیب برخوردار می‌شود که حداقل ۵۰% هزینه‌هایش را نیز دولت کانادا می‌پردازد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
طبق قراردادی بین کانادا و فرانسه، و به منظور قدردانی از خدمات کانادایی در طول جنگ جهانی اول و دوم، فرانسه کلیه مزایایی که به اعضای انجمن افتخاری نظامی کشور خود می‌دهد را به اعضای شایسته نظامی کانادا نیز ارائه می‌کند. ونس با کمک این قرارداد بارها از استراحتگاه خانه سالمندان بسیار لوکس به نام "مدال نظامی" که برای دریافت کنندگان مدال‌های نظامی در جنوب و نزدیکی سواحل مدیترانه‌ای فرانسه در نظر گرفته شده استفاده کرده است. به گفته سخنگوی فرماندار کل کانادا، اکنون فرماندار کل با توجه به توصیه شورای مشورتی خود، شایستگی نظامی انتصابی به ونس را لغو می‌کند. این شورا با ریاست ستاد دفاع ژنرال "وین ایر"، نهادی است که می‌تواند درخواست‌های مردم برای لغو این افتخار را بسنجند.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

اطلاعیه‌ها علیه ونس که توسط "ایان مک کوان"، دبیر کل نشان شایستگی نظامی نیز امضاء شده نشان می‌دهد که درخواست لغو این افتخار نه از سوی خود شورا و نه از سوی عموم مردم واصل نشده بلکه این درخواست توسط خود ونس انجام شده و سپس با تأیید فرماندار کل، این نشان طبق فرمانی در ۲۰ آوریل ۲۰۲۲ از وی سلب گشته است.

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, May 7, 2022 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به