در حالیکه الان در ماه فوریه هستیم و همه جا باید سرما و برف و یخ باشد، با هوای بهاری روبرو هستیم
تورنتو رکورد آب و هوای ۱۴ فوریه خود که در سال ۱۹۸۴ ثبت شده بود را شکست. بر اساس پیش‌بینی‌ها دمای هوای امروز چهارشنبه حتی گرم‌تر نیز خواهد بود.
در حالیکه الان در ماه فوریه هستیم و همه جا باید سرما و برف و یخ باشد، با هوای بهاری روبرو هستیم و پیش‌بینی‌ها نشان از جنگ دو هوای گرم و سرد و دماهای عجیب بالا و پایین در طی ۱۰ روز آینده دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
رکوردشکنی هوای دیروز و امروز تورنتو؛ امروز ۱۴ درجه و هشدار باد شدید، جمعه ۲۰-، یکشنبه ۱۰، چهارشنبه آن یکی هفته -۱۵؛ پیش‌بینی‌های تورنتو، مونترال و ونکوور
این هفته در بزرگ‌شهر تورنتو هوا مانند اوایل بهار است بطوریکه این شهر رکورد گرمای هوا در روز ولنتاین که قبلا در سال ۱۹۸۴ ثبت شده بود، را شکست. "ناتاشا رامساهای" کارشناس ارشد هواشناسی می‌گوید: "دما در روز سه‌شنبه (دیروز) و در فرودگاه پیرسون به ۹ درجه سانتی‌گراد رسید و از رکورد قدیمی که ۳۹ سال پیش در ۱۴ فوریه، با دمای ۸ درجه سانتی‌گراد ثبت شده بود، فراتر رفت. دمای هوا در روز چهارشنبه حتی بالاتر نیز خواهد رفت و برای چندین دقیقه در امروز به حتی ۱۴ درجه بالای صفر، بله بالای صفر نیز خواهد رسید، که می‌تواند گرم‌ترین پانزدهم فوریه در ۷۰ سال اخیر باشد. هنوز تا گرمترین روز فوریه که با دمای ۱۷.۷ درجه سانتیگراد در ۲۳ فوریه ۲۰۱۷ در تاریخ ثبت شده، فاصله زیادی وجود دارد، اما در روز چهارشنبه به این دما بسیار نزدیک خواهیم شد".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پیش‌بینی می‌شود که در تورنتو حداکثر دما در روز چهارشنبه ۱۴ درجه سانتیگراد باشد، همچنین امروز که با بارش‌های صبحگاهی آغاز شد، در نیمه شب شاهد وزش بادهای بسیار شدیدی خواهیم بود که به همین واسطه هشدار هواشناسی صادر شده است. محیط زیست کانادا این هشدار را از بعدازظهر که به سرعت بادها افزوده می‌شود شروع کرده و تا اواسط فردا پنجشنبه ادامه داده است. در بیانیه هواشناسی آمده است: "هوای روز چهارشنبه بیشتر شبیه به هوای اواخر مارچ و یا اوایل آپریل خواهد بود و این دمای گرم و بالا به ایجاد شرایط طوفانی و وزش بادهایی با سرعتی نزدیک به ۸۰ کیلومتر در ساعت کمک می‌کند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در حالی که ساکنان جنوب انتاریو شرایط و آب هوایی بهاری دارند، شمال انتاریو نه تنها شاهد بارش سنگین برف است، بلکه با دمای ۲۰- درجه نیز دست و پنجه نرم می‌کند. اما وضعیت در شرق کانادا حتی بدتر نیز هست بطوریه محیط زیست کانادا از دوشنبه اعلان وضعیت اضطراری در سراسر نوااسکوشیا، شرق نیوفاندلند و بخش‌هایی از نیوفاندلند صادر کرده زیرا همراه با وزش باد شدید در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد بارش برف سنگین خواهند بود، بین ۱۵ سانتی‌متر در هالیفاکس تا ۴۰ سانتی‌متر در سنت‌جان! سرعت باد در این مناطق نیز بین ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
چرا چنین شده است؟
دلیل این پدیده، گیر افتادن یک جبهه هوای گرم و مرطوب، بالا آمده از تگزاس در منطقه شرق کاناداست که توسط دو جبهه هوای سرد در شرق و غرب خود محاصره شده و به چپ و راست می‌لغزد. به همین دلیل هوای انتاریو و کبک که در میان این دو جبهه قرار دارد مرتبا گرم و سرد همراه با بارش باران و نیز برف به صورت پراکنده خواهد بود و البته با باد شدیدی که بین این دو جبهه وجود دارد.
بنا به همین وضعیت در حالی که دما در دسامبر در کانادا و مناطق مرکزی و شرقی به منهای ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده بود با حرکت آن به سمت شرق و دریاچه‌های بزرگ و سپس خروج از کانادا، اکنون به سمت شمال عقب‌نشینی کرده که این هوای قطب شمال برای تقویت و ایجاد طوفان‌های زمستانی و بارش برف‌های سنگین ضروری است.
در ماه ژانویه، در اکثر مناطق آمریکای شمالی شاهد هوایی گرم بودیم که به طور قابل توجهی باعث توقف سوز و سرمای زمستانی شده بود. در حالیکه ما باید در ماه اپریل شاهد چنین پدیده‌ای باشیم، اکنون و در فوریه شاهد این جنگ هواها خواهیم بود.
 
پیش‌بینی هوای تورنتو، مونترال و ونکوور
مونترال با کاهشی چشمگیر از دمای ۹ درجه‌ی امروز چهارشنبه، در صبح شنبه به منهای ۲۰ درجه خواهد رسید (یعنی ۳۰ درجه افت دما طی دو روز)، البته تا ساعت ۸ عصر یکشنبه هوا مجددا بهتر خواهد شد و تا حدود ۱ درجه بالا می‌آید (یعنی افزایش ۲۰ درجه در طی یک روز) و سپس دوباره از دوشنبه شب تا چهارشنبه آینده تا دمای ۲۰- درجه افت می‌کند (یعنی افت ۲۰ درجه‌ای در طی دو روز)؛ که در روز جمعه با بارش برف همراه خواد بود.
هوای تورنتو از دمای ۱۴ درجه‌ی امروز، به دمای منهای ۱۵ درجه در صبح جمعه خواهد رسید (یعنی ۳۰ درجه افت دما طی دو روز)، بعد از آن، تا ظهر شنبه تا صفر درجه صعود می‌کند (یعنی ۱۵ درجه افزایش دما طی یک روز) و سپس از ظهر دوشنبه تا دمای منهای ۱۲ درجه‌ای در روز چهارشنبه آینده کاهش خواهد یافت (یعنی کاهش ۱۲ درجه‌ای طی دو روز). همچنین پیش‌بینی می‌شود که شاهد باران و برف در روز جمعه نیز خواهیم بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

دمای هوای ونکوور از امروز تا سه‌شنبه آینده بین ۳ تا ۵ درجه خواهد بود که در پایان هفته آینده به منهای ۶ درجه خواهد رسید و در همه روزها به جز جمعه، شاهد باراندگی هستیم.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 15, 2023 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به