این پناهندگان از طریق سازمان ملل متحد و دو سازمان بین‌المللی پذیرش می‌گردند
امروز جمعه "مارکو مندیچینو" وزیر مهاجرت فدرال کانادا گفت که این کشور درب‌هایش را به روی پناهندگان خاص باز می‌کند. او افزود راهی جدید به سوی کانادا برای افرادی که بخاطر دفاع از حقوق بشر احتمال آزار و شکنجه آنها می‌رود، را بوجود آورده است. این مسیر تازه راه را برای پناهندگی دادن کانادا به فعالان حقوق بشر و روزنامه‌نگاران در دنیا می‌گشاید.
مندیچینو افزود که این نوع پناهندگی با تاکید ویژه روی روزنامه‌نگاران، زنان و مدافعان حقوق همجنس‌گراها و نیز هر کسی که به دلیل حمایت یا دفاع از حقوق بشر تحت تعقیب و آزار و اذیت قرار گرفته معرفی شده و توضیح داد که حقوق بشر و دموکراسی در سراسر جهان اکنون "در محاصره" بوده و مورد حمله از همه سمت قرار گرفته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
کانادا صدها پناهنده خاص از مدافعان حقوق بشر می‌گیرد
مندیچینو افزود: "اکنون كانادا تصدیق می‌كند كه پناهندگان فقط شامل کسانی نیست که در اثر درگیری آواره شده باشند، بلکه افرادی که در دفاع از حقوق بشر یا دفاع از حقوق دیگران مجبور به فرار می‌شوند نیز جزو پناهندگان به شمار می‌آیند. عاملان آن از رژیم‌های استبدادی گرفته تا جرایم سازمان یافته، هرگز در طول تاریخ تهدیداتشان علیه مدافعان حقوق بشر اینقدر شدید نبوده است. این بدان معنی است که کسانی که مدافع حقوق بشر هستند، بیش از هر زمان دیگری به حمایت ما احتیاج دارند". وی اعلان کرد که کانادا از این نوع پناهندگی سالیانه ۲۵۰ مدافع حقوق بشر، از جمله اعضای خانواده‌های آنها، را خواهد پذیرفت. کانادا با آژانس پناهندگان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی مانند "مدافعان خط اول" و "حمایت از مدافعان" که متخصص در کمک به افراد مدافع حقوق بشر در معرض خطر در سراسر جهان می‌باشند، همکاری خواهد کرد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
"اندرو اندرسون"، مدیر اجرایی "مدافعان خط اول" گفت: "کانادا یکی از اولین کشورهایی است که برای مدافعان حقوق بشر پناهندگی ویژه‌ای در نظر گرفته و بیش از هر دولت دیگری تا به امروز پیشرو بوده است. ما امیدواریم كه نه تنها این طرح موفقیت‌آمیز باشد و حمایت كافی برای مدافعان حقوق بشر را تامین کند بلكه نمونه‌ای خواهد بود كه سایر دولت‌ها و جامعه بین‌الملل نیز به حمایت از مدافعان حقوق بشر که در معرض خطر قرار دارند، به آن پیوندند". اندرسون گفت که وی همچنین این برنامه را تاکید و شناسایی نقش حیاتی و پرخطر مدافعان حقوق بشر در سراسر جهان، می‌داند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
"جرالد استابروک"، رئیس "حمایت از مدافعان" نیز گفت که بیشتر افرادی که از حقوق بشر دفاع می‌کنند می‌خواهند در کشور خود بمانند و به کار خود ادامه دهند؛ اما برای برخی از آنها دیگر واقعا امکان ماندن در یک کشور وجود ندارد. او افزود: "من فکر می‌کنم در چنین شرایطی، این طرح می‌تواند زندگی مدافعان حقوق بشر را تغییر دهد. این طرح مانند یک خانه امن و یک گزینه امن بسیار بسیار مهمی خواهد بود".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
آمار بالای کشته شدگان
مندیچینو گفت که این سازمان‌ها به کانادا کمک می‌کنند تا افرادی را که نیاز به حمایت دارند شناسایی، با آنها ارتباط برقرار شده و سپس انتقال یابند. متقاضیان باید توسط آژانس پناهندگان سازمان ملل به کانادا معرفی شوند و شرایط غربالگری کانادا، از جمله بررسی‌های امنیتی و بهداشتی را داشته باشند. وی گفت که به ویژه روزنامه‌نگاران به چنین کمکی نیاز فزاینده‌ای دارند و وی امیدوار است که اولین سری پناهندگان با این برنامه تا قبل از پایان سال وارد کانادا شوند. مندیچینو گفت: "ما شاهد یک روند نگران کننده هستیم که در آن به ویژه روزنامه‌نگاران در معرض تهدید جدی، ارعاب، آزار و اذیت، شکنجه و حتی مرگ روبرو می‌شوند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در سال ۲۰۲۰ کشته شدن ۶۵ روزنامه‌نگار در ۱۶ کشور مختلف را ثبت کرده از جمله ۱۴ نفر در مکزیک، ۱۰ نفر در افغانستان، ۹ نفر در پاکستان و ۸ نفر در هند. در سال ۲۰۱۹ تعداد این کشته شدگان ۴۹ نفر بوده است و آمار نشان می‌دهد که در ماه مارس امسال حداقل ۲۲۹ روزنامه‌نگار به دلیل کارشان در زندان بسر می‌برند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, July 16, 2021 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به