دریا نیز با تغییر جزر و مد در اوایل بعدازظهر شروع به عقب نشینی کرد و ردی از ساختمان‌های تخریب شده، تخته سنگ‌ها و دیگر زباله‌ها را از خود به جا گذاشت
جوامع جنوب غربی نیوفاندلند به دلیل طوفان پسا استوایی فیونا، با خسارات قابل توجهی از جمله خانه‌های تخریب شده، سیل و جاده‌های آب گرفته، دست و پنجه نرم می‌کنند. در پی درخواست کمک از سوی نخست وزیران استانی، ترودو تصمیم گرفت ارتش کانادا را به حداقل دو منطقه اعزام کند.
این در حالی‌ست که برق چندین منطقه در مقیاس صدها هزار خانواری رفته و برخی از ساکنین برای چندین روز بدون برق خواهند بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
طوفان فیونا به کانادا زد و همراه با باران آوار و زباله از آسمان بارید؛ اعلان وضعیت اضطراری در دو استان، ارتش به کمک می‌رود
طوفان فیونا کمی بعد از ساعت ۳ بامداد شنبه به خشکی رسید و بیشترین تأثیر را در "کیپ برتون" و نوااسکوشیا شرقی داشت. وزش باد با سرعتی در حدود ۱۰۰ تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت و تندبادهای ساحلی تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است. بارندگی در برخی نقاط به بیش از ۱۰۰ میلی‌متر رسید و در منطقه "ترورو" نزدیک به ۱۵۰ میلی‌متر بود. تیم هیوستون نخست وزیر استان نوااسکوشیا در یک نشست گفت: "این طوفانی است که مطمئناً به این زودی فراموش نخواهد شد". هیوستون گفت که این استان از دولت فدرال درخواست کمک‌های نظامی و بلایای طبیعی کرده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

از سوی دیگر در کبک نیز "فرانسوا لوگو" که در حال مبارزه انتخاباتی برای نخست‌وزیری دوره بعدی‌ست با موقتا تعطیل کردن رقابت‌ها گفت که برنامه‌ای کمک مالی مشابه با برنامه‌هایی که پس از سیل "سن مارث – سور – لاک" در سال ۲۰۱۹ اجرا کرد را به اجرا خواهد گذاشت. او پیش از این برای بهبود زیرساخت‌ها در مواجهه با تغییرات آب و هوایی و برق‌رسانی به حمل و نقل، وعده‌ای ۷ میلیارد دلاری داده بود، اگرچه شهرداری‌ها هنوز این بودجه را دریافت نکرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
ترودو سفرش به ژاپن را لغو کرده و در مراسم تشییع جنازه شینزو آبه در ژاپن شرکت نخواهد کرد. ترودو می‌گوید ارتش به پاکسازی نوا اسکوشیا کمک خواهد کرد و افزود: "ارتش کانادا برای کمک به آسیب‌های ناشی از طوفان پسا استوایی فیونا، در نوا اسکوشیا مستقر خواهد شد". ترودو افزود که با نخست وزیران نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک و کبک صحبت کرده و چنین ادامه داد: "من به آنها گفتم، دولت فدرال برای کمک، هر کاری که می‌تواند برای کمک به کسانی که ۱۲ ساعت وحشتناک را پشت سر گذاشته‌اند، انجام می‌دهد". ترودو همچنین گفت که دولت فدرال در طی ۳۰ روز آینده، هر کمک مردمی و صلیب سرخ را به همان اندازه از سوی دولت اضافه خواهد کرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
وضعیت اضطراری در نوااسکوشیا
همه چیز در شرقِ تالار شهر در بندر "آکس باسک" نوااسکوشیا، تحت فرمان تخلیه اضطراری است زیرا شهر توسط بادهای شدید و طوفانی سریع و غیر طبیعی در هم کوبیده شده است. "برایان باتن"، شهردار این شهر گفت: آنچه که در اینجا واقعاً در حال رخ دادن است یک ویرانی کامل است. در روز جمعه، شهرداری توصیه کرده بود که برخی از ساکنان خانه‌های نزدیک ساحل، محل زندگی خود را تخلیه کند و صبح شنبه آن توصیه تبدیل به یک دستور شد. دریا با تغییر جزر و مد در اوایل بعدازظهر شروع به عقب نشینی کرد و ردی از ساختمان‌های تخریب شده، تخته سنگ‌ها و دیگر زباله‌ها را از خود به جا گذاشت که بر روی سوله‌ها و محل‌های ماهیگیری در خط ساحلی پراکنده بودند. ۲۰ خانه آسیب دیده یا ویران شده و نزدیک به ۲۰۰ نفر آواره شده‌اند.
"جان هوگان"، وزیر دادگستری و امنیت عمومی استان نوااسکوشیا، از مردم در مناطقی که سخت‌تر آسیب دیده است می‌خواهد تا در خانه‌ها بمانند و ایمن باشند، او گفت: "این یک رویداد بسیار دردناکی‌ست که خانواده‌ها ممکن است هرگز نتوانند آن را فراموش کنند. اما، ما می‌توانیم بازسازی کنیم، خانه‌هایی را جایگزین کنیم، اما نمی‌توانیم جان‌های از دست رفته را برگردانیم. فعلا وضعیت اضطراری ادامه دارد و مردم نباید از پناهگاه‌های خود خارج شوند". خطوط برق بسیاری قطع شده‌اند از جمله در آکس باسک که حتی تالار شهر هم زیر آب رفت و چندین جاده در نیز همچنان زیر آب است.
 
وضعیت اضطراری در کبک
اما در کبک هم، طوفان فیونا شهر "ماریتایمز" را در هم کوبیده و سیلی بزرگ همراه با بادهایی که با خود زباله‌های طوفان را از هوا فرو ریخته‌اند، جزایر "ماگدالن" در "کوئه" را پُر از آوار و زباله کردند. جاده‌ها در جزایر ماگدالن کبک بسته شده و به ساکنان دستور داده شده است که در کبک شرقی بمانند. جزایر ماگدالن تا اطلاع ثانوی در وضعیت اضطراری باقی می‌مانند و مردم نباید از خانه‌هایشان خارج شوند.
"ریچارد لبلان" بعنوان سرپرست شهردار "ایل دولا مادلین" گفت: "در تمام طول شب و تا صبح، ۲۲ نفر از جمله شش نفری که توانستند به همراه خانواده خود سرپناهی پیدا کنند، محل را تخلیه کردند".
 
قطع برق
"پیتر گِرِگ" رئیس و مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای نوااسکوشیا گفت که هرگز سرعت بادی اینچنین در این استان دیده نشده بود. حدود ۳۵۰,۰۰۰ مشتری تا ساعت ۵ بعدازظهر روز شنبه بدون برق بودند که اوایل روز ۸۰,۰۰۰ نفر کاهش داشت. (مشکل ۸۰,۰۰۰ نفر آن‌ها برطرف شد). پیتر همچنین گفت که این شرکت برای کمک به بازسازی، در حال آوردن خدمه‌هایی (کارگرانی -تکنسین‌هایی) از ایالت "مین" آمریکا و استان انتاریو کاناداست. وی همچنین گفت که خطوط برق قطع شده و تیرهای برق خراب است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

شرکت "هیدرو – کبک" نیز گفت که برطرف کردن مشکل برق یک اولویت است. تا ساعت ۴ بعدازظهر شنبه کمتر از هزار مشتری در مجمع الجزایر بدون برق بودند و این شرکت افزوده تا زمانی که ایمنی اجازه دهد تیم‌هایش تلاش خواهند کرد تا خطوط برق را تعمیر کنند. در بخش یکپارچه کبک نیز حدود ۵,۷۰۰ نفر در منطقه "گاسپه" که روز شنبه وضعیت اضطراری خود را اعلام کرد، بدون برق بودند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, September 25, 2022 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به