این حادثه توسط دکتر سباستین مارین، پزشک اورژانس فاش شد
پرونده بیماری که پس از گذراندن ۱۶ ساعت در اورژانس بیمارستان کبک بدون مراجعه پزشک جان خود را از دست داده، پزشکان را بر آن داشت تا شرایط سیستم بهداشتی این استان را محکوم کنند.
این حادثه توسط دکتر "سباستین مارین"، پزشک اورژانس فاش شد که روز شنبه در چندین پُست توییتری این حادثه را شرح داده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
مرگ یک مرد کبکی پس از ۱۶ ساعت انتظار در اورژانس بیمارستان برای ملاقات با پزشک
به گفته سباستین، بیمار متوفی، مردی بالای ۷۰ سال است که به بیمارستانی که نامش فاش نشده، رفته اما بعد از ۱۶ ساعت هیچ دکتری او را ندید و او اجبارا به خانه بازگشت. وضعیت او در خانه بدتر شد و او را بر آن داشت تا دوباره به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشد، این بار در بیمارستانی دیگر. او تصمیم گرفت به "اورمزتاون" در "باری" که در جنوب "سالابری-دو-والی فیلد" قرار دارد برود. آنجا بود که سباستین بعنوان پزشکی که در آن کار می‌کرد متوجه این موضوع شد. سباستین می‌گوید: "وقتی او را دیدم، از روی علائم بلافاصله متوجه مشکل آئورت شدم... اما او حدود ۱۰ دقیقه پس از رسیدن به بیمارستانم درگذشت. طبق پرونده پزشکی این مرد، او اخیرً دچار آنوریسم شده بود. مورد او نمونه واضح خرابی سیستم ماست. کاملا مشخص است که بیماری و شرایط او بسیار خطرناک بود".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

سباستین و سیستم بهداشتی کبک تاکنون با استناد به محرمانه بودن بیمار، نام بیمار و بیمارستان را فاش نمی‌کنند و رسانه‌ها هم نتوانسته‌اند به اسناد لازمه در این باره دست یابند، با این حال وزارت بهداشت استان تایید کرده که در حال بررسی این پرونده است. سباستین می‌افزاید: "من هر روز بیمارانی را می‌بینم که می‌میرند. زندگی همین است، اما او نباید می‌مرد. ازدحام بیش از حد اورژانس باعث ترس ما از روی دادن چنین اتفاقات بدی می‌شود". از سوی دیگر دکتر "گیلبرت بوچر" رئیس انجمن متخصصان طب اورژانس کبک می‌گوید اورژانس‌ها بیش از حد مراجعین را در معرض خطر قرار می‌دهد. وی با اشاره به مرگ این بیمار می‌افزاید: "ما همیشه از این نوع چیزها شگفت‌زده می‌شویم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
گیلبرت می‌گوید: "ما هنوز امیدواریم که سیستم ما بتواند این مشکل را حل کند و آنرا نادیده نگیرد. متاسفانه در طول پنج یا شش ماه گذشته، بسیاری از بیماران پس از ساعت‌ها انتظار بدون دیدن پزشک مجبور شده‌اند که از اورژانس بروند. اگرچه پرستاران ما بسیار خوب هستند اما آنها نیز تحت فشار هستند". وی می‌گوید هم نگران خطرات ناشی از ساعت‌ها انتظار در اورژانس برای درمان است و هم نگران احتمال فراموش شدن بیماران و چنین ادامه می‌دهد: "نیروهای ما در شرایط غیرقابل تحملی قرار دارند، هیچ تختی وجود ندارد، برانکارد وجود ندارد، اتاق‌های انتظار پُر است. همه تصمیمات باید پس از ویزیت سه تا پنج دقیقه‌ای گرفته شود… اینها همه خطرناکند. اینها برای جان مردم خطرناکند. اگر این بیمار در زمانی معقول به پزشک می‌رسید حداقل یک فرصت برای زنده ماندن شاید می‌داشت".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اما دولت کبک می‌گوید که از پیش در حال اجرای یک برنامه بهداشتی مناسب در این استان است. وزارت بهداشت می‌گوید از بیمارستان اول درخواست گزارش مفصل خواهد کرد. سخنگوی "کریستین دوبه" وزیر بهداشت، در ایمیلی از طرح دولت برای شبکه بهداشت تمجید کرد و گفت که این طرح راه‌حل‌های متعددی را برای بهبود وضعیت در اورژانس‌ها، به‌ویژه دسترسی به مراقبت‌های خط مقدم، استخدام و توسعه متخصصان بهداشتی بیشتر، و افزودن ظرفیت در سایر بخش‌های شبکه، به منظور کاهش فشار ارائه می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اما سباستین می‌گوید که امیدوار نیست و می‌افزاید: "من به اصلاحات اعتقاد دارم، اما با این طرح زمان زیادی طول خواهد کشید تا به جایی برسیم. ما باید یک کار درست که درست هم کار می‌کند را همین الان انجام دهیم".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, October 24, 2022 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به