پیشتر چندین مورد قاچاق مواد مخدر از کانادا به استرالیا ثبت شده بود از جمله توسط چند دختر سیاح و در منقل
پلیس استرالیا اعلام کرد که بزرگ‌ترین کشفیات فنتانیل در این کشور از‌ کانادا آمده و در داخل جعبه‌هایی به شکل مهمات نظامی، برای ماشین‌های صنعتی جاسازی شده بودند.
مقامات استرالیایی روز دوشنبه هشداری عمومی درباره خطرات این ماده افیونی قوی صادر کردند، زیرا که قبلا ‌این ماده با این خلوص و حجم زیاد ‌در این کشور کشف نشده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کشف بزرگترین قاچاق محموله مواد مخدر فنتانیل در تاریخ استرالیا: کار کانادایی‌هاست
"جیمز واتسون" یکی از فرماندهان نیروی مرزی استرالیا (موسوم به ABF) می‌گوید: "‌به طور معمول، ما فقط ‌فنتانیل را در مقادیر یک گرم یا کمتر دیده و شناسایی کرده بودیم و اکنون کشف ۱۱ کیلوگرم ‌فنتانیل خالص واقعا برایمان غیرعادی است". پلیس استرالیا این نوع قاچاق مواد مخدر را "یک اقدام کاملا ناجوانمردانه" در قاچاق از کانادا به استرالیا توصیف کرد و افزود که اولین کشفیات فنتانیل غیر دارویی در استرالیا در سال ۲۰۱۳ بوده و هیچ کدام از محموله‌ها تاکنون بیش از ۳۰ گرم نبوده‌اند. فنتانیل یک مخدر قوی و اعتیادآور است که در پزشکی برای درمان درد کاربرد دارد و استفاده از آن به عنوان یک داروی خیابانی می‌تواند مرگبار باشد.‌
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

بیشتر فروش‌های خیابانی این ماده در استرالیا بصورت دزدیده و یا جعل شده نسخه‌های پزشکی برای مصارف پزشکی است که معتادان آنها را برای خودشان صادر می‌کنند. "آنتونی هال" فرمانده پلیس فدرال استرالیا گفت: "نگرانی ما این است که این میزان ‌زیاد‌ فنتانیل در دست شبکه‌های جنایی استرالیایی ‌بیافتد". کانادا معتقد است فنتانیل موجود در بازار خودش از طریق چین وارد می‌شود و مسبب بالا رفتن شدید مرگ بر اثر زیاده‌روی در مصرف مواد مخدر به ویژه در ونکوور کاناداست؛ به همین واسطه ونکوور مدتی‌ست که در حالت هشدار اضطراری قرار دارد. اخیرا مصرف این ماده در تورنتو و در پی آن مرگ اعلان شده بر اثر زیاده روی، بیشتر از پیش گزارش می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
تاخیر در اعلام این توقیف ممکن است ناشی از عدم شناسایی صاحب این بار باشد. هال گفت: "ما در مرحله مهمی از تحقیقات هستیم و از اطلاعات بیشتر استقبال و قدردانی می‌کنیم". او‌ این تحقیقات را "در حال انجام"، "جدی"، "پیچیده" و "طولانی" توصیف کرد و در میان سخنانش دو بار گفت هر کسی که از این محموله وارداتی اطلاعاتی دارد، با این نیرو تماس بگیرد. واتسون از همکاری‌های داخلی و خارجی در این زمینه نیز پرده برداشت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
چگونگی کشف
پلیس استرالیا گفت که یک ماشین تراش صنعتی سه تنی که برای تراش چوب یا فلز استفاده می‌شود، از کانادا حمل شده و در دسامبر ۲۰۲۱ به "ملبورن" رسید و به دلیل سوء‌ظن در مورد این کانتینر، نیروهای مرزی در ۳ فوریه آن را مورد‌ بررسی بیشتر قرار دادند. در‌ بررسی‌ با اشعه ایکس، ‌افسران متوجه مواد‌ معدنی غیرمتعارفی در آن شدند و پس از اینکه یک لیفتراک این ماشین تراش را از کانتینر حمل کننده‌اش خارج کرد، این شک افزایش یافت. واتسون گفت: ‌پایه این ماشین دارای جوشکاری‌ و رنگ بی‌کیفیتی بود که مشکوک به نظر ‌می‌رسید.‌ زمانی که آن را سوراخ کردیم، مأموران ماده‌ای قهوه‌ای روشن را در انتهای آن مشاهده کردند. آزمایش‌ها‌ نشان داد که این ماده ‌فنتانیل است که بسیار بسیار خطرناک می‌باشد.
 
بسیار خطرناک و گرانقیمت
واتسون گفت فنتانیل ‌یکی از خطرناک‌ترین مواد مخدری است که شخصی می‌تواند با آن روبرو شود بطوریکه مقداری از پودر آن بسیار کشنده است. در طی یک عملیات دو هفته‌ای برای برداشتن و آنالیز پودر،‌ افسران با لباس‌هایی کاملا عایق در برابر خطرات و با خنثی کننده‌ها، همراه با آمبولانس‌ها و "نالوکسان" (دارو خنثی کننده مواد مخدر) مشغول کار بودند. نزدیک به ۶۰ کیلوگرم ماده پودری کشف شد. عکس‌های منتشر شده توسط پلیس در‌ اول مارس، پودری را نشان می‌دهد که در پلاستیکی که توسط زیپ‌های محکم بسته شده پیچیده شده و در جعبه‌های مهمات فلزی که در زیر ماشین تراش جاسازی شده بود، قرار داشت.
این میزان فنتانیل کشف شده، برای ۵.۶ میلیون دوز مصرف کافی بود. این یک کشف بسیار بی‌سابقه است و مقامات گفتند که تخمینی از ارزش قیمت فروش خیابانی آن ندارند. پلیس تخمین زد که ۳۰ کیلوگرم از متامفتامین در داخل استرالیا ارزشی معادل ۲۷ میلیون دلار استرالیا (۲۴.۲ میلیون دلار کانادا) دارد.
 
کانادا
در حالیکه واتسون هیچ کجا نگفت که این قاچاق مساله‌ای بین‌المللی است اما پلیس استرالیا گفت که عملیات مشترکی با سایر آژانس‌های استرالیایی در این زمینه را آغاز کرده و هیچ اشاره‌ای نیز به مقامات کانادایی نکرد. اما پلیس سلطنتی کانادا در مورد این کشف و ارتباط کانادایی‌ها با آن و اینکه آیا پلیس سلطنتی کانادا با مقامات استرالیا در این خصوص همکاری می‌کند یا خیر، و نقش کانادایی‌ها در قاچاق‌های بین‌المللی مواد مخدر در سراسر جهان، گفت که روی پاسخگویی به سؤالات کار خواهند کرد، اما هنوز پاسخی نداده است. پیشتر چندین مورد قاچاق مواد مخدر از کانادا به استرالیا ثبت شده بود از جمله توسط چند دختر سیاح و در منقل
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در کانادا، مصرف مواد افیونی یک بحران بهداشت عمومی است که تا حد زیادی با مصرف فنتانیل و ترکیب ناآگاهانه آن با مواد مخدر خیابانی، ایجاد می‌شود. بر اساس گزارش آژانس بهداشت عمومی کانادا، در مجموع ۲۹,۰۵۲ مورد مرگ ناشی از مسمومیت با مواد افیونی بین ژانویه ۲۰۱۶ تا دسامبر ۲۰۲۱ رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, August 23, 2022 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به