او می‌گوید در سال ده‌ها بار بدون مشکل از مرز عبور می‌کند، اما دیگر این آخر خط کارش در آمریکاست
یک کانادایی ساکن بریتیش کلمبیا، پس از اینکه ماموران مرزی آمریکا از خودرو او یک بطری فراموش شده روغن ماریجوانا کشف کردند، با ممنوعیت مادام العمر ورود به آمریکا مواجه شده است.
"جاناتان هوولینگ" که صاحب یک شرکت برگزارکننده مراسم مانند جشنواره‌های کریسمس در ایالات متحده است می‌گوید در سال ده‌ها بار بدون مشکل از مرز "صلح" در منطقه "سوری" استان بریتیش کلمبیا عبور می‌کند، اما دیگر این آخر خط کارش در آمریکاست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
پس از کشف کمی روغن ماریجوانا در خودروی این کانادایی هنگام عبور از مرز، او تا آخر عمر ممنوع الورود به آمریکا شد
جاناتان می‌گوید در آخرین سفر خود در ۷ نوامبر امسال، ماموران مرزی آمریکا وی را برای جستجوی تصادفی به کناری کشیدند و توانستند یک بطری قدیمی روغن ماریجوانا را در وسط اتومبیلش بیابند. او می‌افزاید که این بطری از سال ۲۰۱۹ در وسط خودرو او بوده و او آن را کاملا فراموش کرده بود. اما بازرسان مرزی آمریکایی می‌گویند وی مرتکب خلاف مرزی شده که منجر به ممنوعیت مادام‌العمر از ورود به ایالات متحده می‌گردد. وکلا می‌گویند با بازگشت سفرهای بین مرزی به سطح قبل از شیوع کرونا، این داستان هشدار تلخی‌ست برای کانادایی‌هایی که به آمریکا می‌روند، در حالیکه ماریجوانا در کانادا قانونی و در بسیاری از ایالت‌های آمریکا فروش، نگهداری و توزیع آن غیرقانونی است. با وجود قانونی بودن حشیش در ایالت واشنگتن که مجاور بریتیش کلمبیاست، اما مرزهای دو کشور با قانون فدرال آمریکا که ماریجوانا را ممنوع می‌داند تنظیم می‌شوند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

جاناتان که اهل "لانگلی" در حدود ۵۱ کیلومتری جنوب شرقی ونکوور در استان بریتیش کلمبیای کانادا و شمال ایالت واشنگتن آمریکاست، می‌گوید: "خجالت‌آور است. این کشف و حکم پلیس مرزی آمریکا با ابر تاریکی به زندگی من سایه انداخته است". او می‌گوید هنگامی که حشیش بصورت تفریحی برای اولین بار در کانادا قانونی شد، بسیاری از ساکنان منطقه با چنین مشکلاتی مواجه شدند اما او می‌گوید هرگز شاهد چندین ساعت علافی در مرز، بازجویی، انگشت نگاری و غیره نبوده است. او می‌گوید حتی از او تست دی‌ان‌ای گرفتند و یک برگ جریمه ۵۰۰ دلاری آمریکا را نیز روی دستش گذاشتند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما "رونا لاوسون" سخنگوی حفاظت از مرزهای گمرکی ایالات متحده می‌گوید: "ما قوانین ایالات متحده را اجرا می‌کنیم و قوانین ایالات متحده پس از قانونی شدن ماری جوانا توسط کانادا تغییر نخواهد کرد. تصمیمات در مورد این ماجرا و اینکه آیا اجرای این قانون یا جرم کیفری جاناتان مناسب اوست یا خیر، فقط توسط یک افسر ما بر اساس حقایق و شرایط آن لحظه گرفته می‌شود". جاناتان می‌گوید که یک نماینده مرزی آمریکا به او گفته که آزمایش روغن ماریجوانا در تست "تی‌اچ‌سی" که ماده موثر ماریجواناست مثبت درآمده، اگرچه او با وجود درخواست‌های متعدد برای دیدن مدرک این مثبت بودن، هرگز مدرکی را ندیده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
روغن ماریجوانا یک ماده شیمیایی غیر روانگردان است که در ماریجوانا یافت می‌شود و به خودی خود جزو مواد ممنوعه در آمریکا نیست مگر آنکه بیشتر از ۰.۳ درصد تی‌اچ‌سی (تتراهیدروکانابینول) باشد. اکثر روغن‌ها درصد کمتری از این رقم را دارند.
جاناتان می‌گوید این تصمیم مرزبانی آمریکا به معنای نابودی بیزینس اوست و می‌افزاید که امسال در راه بستن قراردادهای جشنواره کریسمس در شیکاگو و نیویورک در همین جمعه بوده که اکنون برایش غیرممکن شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"لن ساندرز" وکیل مهاجرت آمریکایی در واشنگتن می‌گوید که هر هفته کانادایی‌ها با موارد مشابهی را می‌بیند و می‌افزاید: "متاسفانه این قوانین ما در آمریکاست و کانادایی‌ها مستحق داشتن یک روند قانونی برای این مشکلات هستند. متاسفانه افسران مرزی در این موارد هم قاضی، هم هیئت منصفه و هم جلاد هستند". جاناتان با کمک یک وکیل برای یک معافیت ویژه ورود به آمریکا با هزینه ۵۸۵ دلار آمریکا درخواست داده است که مشخص نیست نتیجه آن چه زمانی به وی ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 23, 2022 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به