امام شیخ یوسف بدات، امام بنیاد اسلامی تورنتو که در اسکاربرو واقع است می‌باشد
مسجدی در تورنتو که گفته می‌شود در آن امام جماعت در هنگام نماز صبح مورد تعرض قرار گرفته، از پلیس می‌خواهد تا همه راه‌های تحقیقاتی را برود، از جمله احتمال اینکه حمله کننده نفرت داشته باشد.
این حادثه حوالی ساعت ۷ صبح در بنیاد اسلامی تورنتو، واقع در پلاک ۴۴۱ خیابان "ناگت" که در نزدیکی تقاطع خیابان‌های "مارکهام" و "مک لوین" قرار دارد، رخ داده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
یک مهاجم به امام یک مسجد در تورنتو حین نماز صبح تعرض کرد؛ پلیس: ناشی از تنفر نیست
بنیاد اسلامی تورنتو که واقع در اسکاربروست، امروز دوشنبه در توییتی اعلام کرد که یک مزاحم نماز سحر را مختل کرد و به امامش حمله و تعرض نمود. این بنیاد می‌افزاید که "دو نفر از اطرافیان شجاع به سرعت متعرض را نگه داشتند و سپس با تلفن اضطراری ۹۱۱ تماس گرفتند". پلیس تورنتو می‌گوید که این حمله "جزئی" بوده و طی آن به کسی آسیب نرسیده است. "شانون ایمز" افسر رسانه‌ای پلیس به رسانه‌ها گفت: "هیچ اتهامی علیه فرد متعرض مطرح نشده و وی بازداشت هم نشد بلکه پس از حمله خودش از آنجا رفته است". ایمز افزود که پلیس این تعرض را یک "جنایت با انگیزه نفرت نمی‌داند" زیرا فرد متعرض دارای مشکلات روانی است و پس از انجام کارش صحنه را ترک کرده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

با اینکه پلیس در ابتدا این تعرض را جزئی خوانده و گفته که به عنوان یک جنایت نفرت بررسی نمی‌شود اما در توضیحات بعدازظهر خود گفت که تمام این حمله را بعنوان احتمال جنایات ناشی از نفرت بررسی خواهد کرد و اگر اتهاماتی مطرح شود، آن را به اطلاع عموم نیز خواهد رساند. این نیرو افزود که تحقیقات ادامه دارد، این پرونده بسته شده نیست و وارد کردن اتهامات هنوز امکان‌پذیر است. پلیس می‌گوید این فرد می‌تواند بعنوان وارد شونده به و گذرنده غیر مجاز از یک ملک متهم شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
پس از این تعرض شورای ملی مسلمانان کانادا ابراز نگرانی کرد که این حادثه به دلیل انگیزه احتمالی نفرت مورد بررسی قرار نگرفته و نسبت به این موضوع نگران است. در این بیانیه آمده: "ما اطلاعات کافی برای ارزیابی آنچه منجر به این حادثه شد، نداریم". در بیانیه بعدازظهر دوشنبه مسجد نیز چنین عنوان شده: "قلب ما عمیقا مضطرب است و می‌دانیم که بسیاری از افراد جامعه ما نیز اکنون عمیقا نگران هستند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
امام شیخ یوسف بدات چه می‌گوید؟
"امام شیخ یوسف بدات" که مورد تعرض واقع شده، در بیانیه‌ای که بعدازظهر دوشنبه در فیس‌بوک خود منتشر کرد گفته که او و بسیاری از جماعتش پس از این "حادثه هولناک... آسیب دیده، ترسیده و بسیار نگران" هستند. وی نوشت: "در هنگام نماز صبح امروز با حادثه وحشتناکی مواجه شدیم" و افزود که همراه با اطرافیان، همچنان خواهان پاسخ به تعدادی از سؤالات بی‌پاسخ هستند، از جمله اینکه چرا مظنون "پس از یک اقدام ضربتی اجازه رانندگی با وسیله نقلیه خود را یافته و خودش از آنجا رفته است". او گفت: "من دعا می‌کنم که هیچ فرد یا جامعه‌ای هرگز با چنین حادثه وحشتناکی که مسجدیان و من امروز صبح تجربه کردیم، مواجه نشود".
 
سیاستمداران چه می‌گویند؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

سیاستمداران از طیف‌های مختلف نگرانی خود را در مورد این حادثه در توییتر ابراز کردند، از جمله "جان توری" شهردار شهر که گفت: "محل عبادت باید همیشه مکان امنی باشد". توری همچنین از تجمع کنندگانی که وارد عمل شدند و جلوی تعرض بیشتر را گرفتند و نیز پلیس که تحقیقاتی را آغاز کرده، تشکر کرد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, December 12, 2022 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به