پیشتر مراحل پذیرش، بررسی و دادگاه این پرونده‌ها در اختیار خود نیروهای نظامی و عمدتا در دست فرماندهان اصلی آن بود که خود آن فرماندهان جزوی از متهمان تجاوز جنسی بودند
امروز جمعه، مشخص شد که تقریبا ۱۴۵ مورد از اتهامات تجاوز، سوء رفتار، آزار و اذیت جنسی در نیروهای مسلح کانادا برای بررسی به پلیس غیرنظامی منتقل شده است. پیشتر مراحل پذیرش، بررسی و دادگاه این پرونده‌ها در اختیار خود نیروهای نظامی و عمدتا در دست فرماندهان اصلی آن بود که خود آن فرماندهان جزوی از متهمان تجاوز جنسی بودند.
"آنیتا آناند"، وزیر دفاع جدید کانادا که جانشین "هارجیت ساجان" شده، هفته گذشته اعلام کرده بود که بر اساس توصیه کمیته بررسی، پرونده‌های سوء رفتار جنسی نظامیان را به پلیس غیرنظامی می‌سپارد تا تحقیقات در دادگاه‌های غیرنظامی برای پیگرد قانونی صورت گیرد. در زمان اعلان آناند و در حالی که سه هفته تا پایان مهلت ارائه شکایات جنسی در ارتش باقی مانده بود، تعداد شکایات یک پرونده رسیدگی شده، به ۱۳,۵۲۲ رسیده بود که این تعداد نشان از رشد ۷,۳۴۶ شکایت جدیدی دارد که جمع شکایاتی که تا ۱۴ جولای ۲۰۲۱ بالغ بر ۶,۱۷۶ مورد بود را اینچنین افزایش دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
سرانجام حداقل ۱۴۵ پرونده از ۱۳,۵۰۰ شکایت تجاوز جنسی در ارتش کانادا به پلیس و دادگاه غیرنظامی می‌رود
از اوایل فوریه ۲۰۲۱، حداقل ۷ تن از رهبران ارشد نظامی کانادا توسط "سرویس تحقیقات ملی نیروهای کانادا" به دلیل اتهامات سوء رفتار جنسی مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. سه نفر دیگر نیز به دلیل رسیدگی به پرونده‌های سوء رفتار جنسی‌شان به مرخصی اجباری رفته و یکی دیگر از فرماندهان تحت بازجویی انضباطی یگان خود قرار گرفته است. یکی از این دانه درشت‌هایی که خود را دست نیافتنی می‌نامید و اکنون مورد تحقیق قرار گرفته، دریاسالار "آرت مک‌دونالد" رئیس ستاد دفاع و فرمانده ارشد کانادایی‌ست، که در حین بررسی پرونده‌اش فعلا در مرخصی اجباری با حقوق بسر می‌برد. مک‌دونالد کلیه اتهامات علیه خود را رد کرده و گفته که او قبلا تبرئه شده زیرا پس از اینهمه مدت هیچ اتهاماتی علیه وی مطرح نشده و باید سریعا شغل قبلی خود را باز پس گیرد. اما در پاسخ به وی و در یک بیانیه بسیار نادر پلیس نظامی کانادا گفت که عدم مطرح کردن اتهام تاکنون به معنای بی‌اساس بودن شکایات علیه وی و تبرئه بودن وی نیست. پلیس نظامی افزوده: "اکنون دولت در حال بررسی این پرونده است".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

آناند، وزیر دفاع، در ۴ نوامبر اعلام کرد که ارتش بر اساس توصیه موقت "لوئیز آربور"، قاضی بازنشسته دادگاه عالی، پرونده‌های سوء رفتار جنسی نظامیان را برای تحقیقات و پیگرد قانونی به سیستم غیرنظامی منتقل خواهد کرد. آناند گفت که انتقال پرونده‌ها به سیستم غیرنظامی، از بررسی در پلیس گرفته تا طرح در دادگاه در حال حاضر یک اقدام موقت است، اما اگر آربور در طول تحقیقات خود متوجه شود که باید این روند دائمی شود، دولت به توصیه وی عمل خواهد کرد. البته در بیانیه‌ای مشترک، مارشال نیرو‌های کانادایی و مدیر تعقیب قضایی ارتش نیز از انتقال این پرونده‌ها به سیستم غیرنظامی حمایت کرده و آنرا "مناسب و ضروری" توصیف کرده بودند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"جیمی برسولین" افسر ارشد و سخنگوی دفتر مارشال نیروهای کانادا گفت که تعداد ۱۴۵ پرونده آخر همه پرونده‌ها نیست و افزود: "این تعداد ممکن است با پیشرفت و ارزیابی موارد مطروحه تغییر کند" و افزود که پلیس نظامی اکنون در حال بررسی تک تک شکایات است تا ببیند کدام پرونده‌ها را باید تحویل غیرنظامیان دهد. این دفتر گفت که پرونده‌هایی که منتقل می‌شوند همگی شامل اتهامات تجاوز جنسی یا سایر جرایم جنایی با ماهیت جنسی هستند اگرچه دولت هنوز روند انتقال این پرونده‌ها به سیستم قضایی غیرنظامی که می‌تواند مرحله بعدی بررسی پرونده‌ها باشد را تنظیم نکرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"شارلوت دووال‌لانتواین"، یکی از همکاران مؤسسه امور جهانی کانادا گفت که ۱۴۵ پرونده فقط تقریبا معادل ۱ درصد کل پرونده‌هاست و اصلا بیانگر تصویر واقعی عمق تجاوزات جنسی و شکایات ناشی از آنها نیست. او افزود که بحران سوء رفتار جنسی بسیار بدتر از آن چیزی است که اعداد نشان می‌دهند زیرا این اعداد فقط شامل آنهایی می‌شود که جلو آمده و پرونده تشکیل داده‌اند و بر اثر فشار فرمانده رده بالای تجاوز کننده‌شان منصرف نشده‌اند. او گفت قسمت اعظم افراد از ترس، اصلا شکایتی را تنظیم نمی‌کنند.
 
رکورد ۱۳,۵۰۰ شکایت تجاوز جنسی در بین نیروهای نظامی کانادا
"اندرو آستریتیس عضو تیم حقوقی "رون لو" که نمایندگی شکایات جنسی را بر عهده دارد می‌گوید: "ما شاهد افزایش مداوم شکایات در طول پاییز، به ویژه در ماه اکتبر بوده‌ایم. من فکر می‌کنم احتمالا با نزدیک شدن زمان پایان دوره اعلان شکایات، شاهد افزایش تعداد هستیم". او از هر کسی که برای تکمیل ادعای خود نیاز به کمک دارد خواست تا با آنها تماس بگیرند و گفت: "مهمترین چیز برای کسانی که قصد دارند ادعای خود را مطرح کنند این است که قبل از پایان مهلت در ۲۴ نوامبر به آن بپیوندند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این تعداد شاکیان افرادی هستند که می‌خواهند جزو پرونده تجاوزات جنسی در نیروهای مسلح کانادا باشند که سال ۲۰۱۹ به دادگاه رفته و منجر به پرداخت ۹۰۰ میلیون دلار به قربانیان آزار جنسی شده است. افرادی که بتوانند با ادله خود را وارد این پرونده کنند، قسمتی از این پول را دریافت خواهند کرد. در ۲۵ مه ۲۰۲۰ دادگاه اعلان کرد که بازماندگان و قربانیان سوء رفتار جنسی نظامی می‌توانند ادعاها و شکایات خود را ثبت کنند و جزوی از این پرونده باشند. تا اواخر دسامبر ۲۰۲۰ فقط ۲,۷۲۹ شکایت ثبت شده بود اما پس از افشاهای متعدد و پیاپی تجاوزات جنسی فرماندهان ارشد نظامی کانادا و توجه عمومی به آنها، تا ژوئیه امسال بیش از ۷,۰۰۰ نفر دیگر بعنوان شاکی نام‌نویسی کردند و اکنون این تعداد حداقل بالغ بر ۱۳,۵۰۰ شکایت شده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, November 12, 2021 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به