اکثر کانادایی‌ها یا قبل از خواب امشب ساعات خود را جلو می‌کشند و یا فردا در حالیکه جلو کشیدن ساعت را فراموش کرده‌اند از خواب بیدار می‌گردند
با اینکه قرار است روز یکشنبه در ساعت ۲ بامداد، ساعت‌ها یک ساعت جلو کشیده شوند تا بجای ساعت ۲ ساعت ۳ نشان داده شود اما آمار نشان می‌دهد اکثر کانادایی‌ها یا قبل از خواب امشب ساعات خود را جلو می‌کشند و یا فردا در حالیکه جلو کشیدن ساعت را فراموش کرده‌اند از خواب بیدار می‌گردند.
جلو کشیدن ساعت در فردا صبح به این معنی‌ست که خواب شما یک ساعت باید کمتر شود اما نور روز بیشتری خواهید داشت، البته برای ۶ ماه تا زمانیکه آنرا عقب می‌کشید، پدیده‌ای که این روزها مخالفان زیادی یافته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
ساعت‌های فردا صبح کانادا یک ساعت جلو می‌روند، اما نه همه جا و شاید امسال سال آخر ما باشد
باید بگوئیم که همه کانادا ساعات خود را جلو یا عقب نمی‌کشند؛ قلمرو "یوکان" و بیشتر استان "ساسکاچوان" و قسمتی از بریتیش کلمبیا ساعات خود را در تمام طول سال یکسان نگه می‌دارند. اکثر استان‌ها و همچنین قلمروهای "نوناووت" و "شمال غربی" یکشنبه شب ساعت خود را یک ساعت به جلو می‌برند. بدین شکل بیشتر مناطق کانادا وارد ساعت تابستانی (DST) می‌شوند و یوکان، بخشی از ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا در تمام طول سال در ساعت استاندارد (ST) باقی می‌مانند. یوکان در سال ۲۰۲۰ ساعت تابستانی (DST) را بعنوان ساعت استاندارد، دائمی و رسمی کرد و دو بخش ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا بدون تصویب مجلس استان ساعت تابستانی را ساعت استاندارد خود کرده‌اند. اما نخست‌وزیران انتاریو، بریتیش کلمبیا و نیز کبک که پُرجمعیت‌ترین استان‌های کشورند می‌گویند آماده‌اند تا در اولین فرصت ممکنه به این جلو و عقب کشیدن ساعات پایان دهند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"جان هورگان" نخست وزیر نیودموکرات بریتیش کلمبیا سه سال پیش قانونی را تصویب کرد که به استان اجازه می‌دهد تا ساعت این استان را جلو و عقب نکند اما هورگان دیروز جمعه گفت که این استان بدون هماهنگی با سه ایالت واشنگتن، اورگان و کالیفرنیا از آمریکا که در یک منطقه زمانی قرار دارد، حاضر نیست این قانون را اجرا کند زیرا مراودات بازرگانی و مردمی غرب این دو کشور از هم گسسته می‌شود. وی امیدوار است لایحه عدم جابجایی ساعات که از سوی فرماندار ایالت واشنگتن ارائه شده، در سال جاری به تصویب کنگره برسد، در این صورت این آخرین باری است که شهروندان این استان ساعات خود را جابجا می‌کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو نیز روز جمعه گفت که مایل است جابجایی ساعات در این استان منتفی شود و دوست دارد که این استان در یک ساعت ثابت که به ساعت بهار و تابستانی یا ساعت جلو معروف است را داشته باشد. پیشتر یک لایحه خصوصی در سال ۲۰۲۰ که توسط "جرمی رابرتز" نماینده مجلس از حوزه نپین غرب در اتاوا ارائه شده بود در مجلس انتاریو تصویب شد که می‌گفت تغییر ساعت سالانه باید حذف شود و ساعت انتاریو برای همیشه در ساعت پائیز و زمستانی یا ساعت عقب بماند. این لایحه با اینکه به اتفاق آرا توسط نمایندگان مجلس تصویب شد و در نوامبر ۲۰۲۰ تبدیل به قانون شد اما، یک بند دارد: این تغییر تنها در صورتی اعمال خواهد شد که ایالت نیویورک آمریکا و استان کبک کانادا قوانین مشابهی را تصویب کنند. از سوی دیگر قانون تصویبی انتاریو برعکس دیگر مناطق، ساعت استاندارد را ساعت زمستانی نامیده که می‌تواند برای استان مشکل‌زا شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
کبک و نیویورک با اینکه اشتیاق کافی در عدم جلو و عقب کشیدن ساعات را از خود نشان داده‌اند، اما هنوز قانون ثابت ماندن آنرا به تصویب نرسانده‌اند.
 
دلایل حذف جلو و عقب کشیدن ساعت
با اینکه همه می‌دانند جلو و عقب کشیدن ساعت‌ها به دلیل استفاده بیشتر از نور خورشید در ساعات کاری‌ست، اما از سوی دیگر انتقادات زیادی نیز به آن وارد است، از جمله اینکه طبق آمار منجر به افزایش تصادفات رانندگی و حملات قلبی می‌شود.
"جیم براد" از بوستن آمریکا می‌گوید نکات مثبت جلو و عقب کردن ساعات داشتن نور بیشتر در ساعات کاری می‌شود که ممکن است با ورزش بیشتر رابطه داشته باشد تا ما چاق‌ترین کشور جهان دیگر بیش از این چاق نشویم. اما این جلو و عقب کشیدن از سوی دیگر باعث اختلالات خواب که با جابجایی‌های زمانی به وجود می‌آیند می‌گردد، و نیز خطر حمله قلبی و سکته مغزی و کاهش سلامت روان را نیز بیشتر می‌کند.
در سال ۲۰۰۸ محققان مجله پزشکی نیوانگلند افزایش خفیف حملات قلبی را به تغییرات در الگوی خواب افراد در فصل بهار نسبت دادند. داده‌های جدیدتر با این نتیجه‌گیری مطابقت دارد. "جونز" رئیس انجمن قلب آمریکا اخیرا طی تحقیقاتی می‌گوید: "ما واقعا دلیل خاصی برای افزایش بیماری قلبی و سکته در طول تغییر ساعت تابستانی نداریم بجز اینکه احتمالا به اختلال در ساعت داخلی بدن یا ریتم شبانه روزی آن مربوط شود".
بعلاوه همه قبول داریم که تغییر ساعت، چند بار در هر سال کاری خسته‌کننده است که هر بار ما را با تعدادی ساعت در خودروها، مایکروویوها، گازهای آشپزخانه و غیره روبرو می‌کند که باید دوباره تنظیم شوند و ما مرتبا به خود یادآوری می‌کنیم که دفعه بعدی اشتباه نخواهیم کرد... و البته باز هم دفعه بعد فراموشش می‌کنیم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

ساعت تابستانی تا ۶ نوامبر ۲۰۲۲ برقرار است، در این تاریخ ساعت‌ها به عقب و ساعت زمستانی برمی‌گردند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, March 12, 2022 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به