بیشتر کشته‌شدگان و بیماران از کودکان مهدکودکی یا سالمندان در خانه‌های سالمندان هستند
مقامات می‌گویند شیوع قابل توجه میکروب "سالمونلا" مرتبط با طالبی که در پاییز امسال در سرتاسر کانادا فروخته شده اکنون ۵ نفر را کشته و ده‌ها نفر دیگر را بیمار کرده و می‌افزایند همه چیز احتمالا از یک مزرعه آغاز شده است.
بیشتر کشته‌شدگان و بیماران از کودکان مهدکودکی یا سالمندان در خانه‌های سالمندان هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
میکروب سالمونلا در طالبی، در کانادا و آمریکا ۸ کشته و ۳۵۹ بستری گرفته؛ این دو مارک را نخرید و نخورید
آژانس بهداشت عمومی کانادا اعلام کرد که تعداد قربانیان این میکروب در این صیفی تا روز پنجشنبه به پنج نفر افزایش یافته، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. طالبی‌های دو مارک "مالیچیتا" و "رودی" باعث این بیماری شده‌اند. پیشتر مالیچیتا که بین ۱۱ اکتبر و ۱۴ نوامبر در کانادا فروخته شده بود فراخوان شده؛ در حالی که رودی از ۱۰ اکتبر تا ۲۴ نوامبر فروخته شده بود نیز فراخوان شده است. حداقل ۴۴ نفر به بیمارستان منتقل شدند. مقامات ایالات متحده نیز در حال بررسی شیوع سالمونلا هستند که منجر به مرگ ۳ نفر و مبتلا شدن ۲۳۰ بیماری در ۳۸ ایالت شده است. مقامات هر دو کشور می‌گویند مصرف‌کنندگان نباید طالبی توزیع شده توسط دو شرکت مالیچیتا یا رودی را تحت هیچ شرایطی بخرند، بخورند یا بفروشند. هر دوی این شرکت‌ها، طالبی را هم بصورت میوه کامل، قاچ خورده و نیز بسته‌بندی شده عرضه کرده‌اند. مقامات هنوز در حال بررسی چگونگی و مکان شیوع این بیماری هستند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
در یک به‌روزرسانی که توسط "آوریل هگزمر" مدیر بخش مدیریت شیوع بیماری در آژانس بهداشت عمومی کانادا در مورد موارد فعلی آمده، می‌گوید که شیوع این بیماری در کانادا ۱۲۹ نفر در ۶ استان بیمار شده‌اند که تقریبا ۲ برابر تعداد موارد گزارش شده در ۱ دسامبر، زمانی که تنها یک مورد مرگ وجود داشت، است. وی می‌افزاید: "بسیاری از این افراد گزارش داده‌اند که در مراکز مراقبت طولانی‌مدت، خانه‌های بازنشستگان و یا مهدکودک بیمار شده‌اند. متاسفانه، افراد این گروه‌های سنی اغلب در معرض بالاترین خطر ابتلا به بیماری‌های شدید هستند و این همان چیزی است که ما در این بررسی شیوع می‌بینیم. این موارد بیشتر از چیزی است که ما معمولا در مورد شیوع سالمونلا می‌بینیم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
سالمونلا یک باکتری بدون بو و بدون طعم است که معمولاً با مرغ خام یا نیم‌پز مرتبط است، اما می‌تواند در میوه‌ها و سبزیجات خام نیز یافت شود. اکثر افرادی که بیمار می‌شوند در عرض چند روز خود به خود بهبود می‌یابند، اما این بیماری می‌تواند شدید باشد. با توجه به اینکه طالبی می‌تواند مدت زیادی بماند یا بصورت فریزری نگهداری شود، بهداشت کانادا می‌گوید این صیفی هنوز هم خطرناک است و بهتر است مردم از آن دوری کنند زیرا با شستن معمولی هم این باکتری از آن نمی‌رود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
طبق آخرین گزارش، موارد ابتلا در کبک افزایش یافته زیرا ۹۱ عفونت تایید شده تا روز پنجشنبه، در مقایسه با ۳۵ مورد در هفته گذشته، همچنان رشد نشان می‌دهد. این آژانس همچنین گفت که ۱۷ مورد دیگر در انتاریو و ۱۵ مورد در بریتیش کلمبیا و همچنین ۲ مورد در نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور وجود دارد. نزدیک به نیمی از افرادی که مبتلا شده‌اند افراد بالای ۶۵ سال هستند و یک سوم دیگر را کودکان زیر ۵ سال تشکیل می‌دهند. در این به روزرسانی آمده است که مواردی در نوزادان کمتر از یک سال و حداقل یک بزرگسال بالای ۱۰۰ سال وجود دارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


دکتر "آیزاک بوگوچ" متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان عمومی تورنتو می‌گوید: "تعداد مواردی که تشخیص داده می‌شوند، واقعا قسمت کوچکی از تعداد زیاد است، احتمالا موارد بسیار، بسیار، بسیار بیشتری از بیماری‌هایی که بطور خفیف‌تری بیمار شده‌اند وجود دارد که نشانه‌های بالینی شدید بیماری ندارند. ساده‌ترین کاری که باید بکنید اینست که نخرید و نخورید و بریزید دور".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, December 8, 2023 - 21:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به