گزارش پلیس از این اتفاق کمتر از آنچیزی‌ست که شاهدان روایت می‌کنند
پلیس می‌گوید "چندلر مارشال" ۲۸ ساله اهل تورنتو که به نمازگزاران در مسجدی در تورنتو حمله کرده بود، با اسپری به صورت راننده تاکسی و زن با حجاب مواد پاشیده را دستگیر کرده است.
مارشال اکنون با ۱۷ اتهام مواجه است که طبق معمول هیچکدام از پلیس، رسانه‌ها و دادگاه، آنها را "نفرت" یا "ترور" ننامیده‌اند. ایران استار بنا به تعریف دولت کانادا، این حمله را مانند هر حمله دیگر ناشی از مذهب یا سیاست برای ترساندن مردم، ترور می‌نامد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
پلیس تورنتو، چندلر مارشال را برای ۳ حمله به مسلمانان، بدون اتهام نفرت یا ترور دستگیر کرد
بنا به گفته پلیس چندلر برای حمله به نمازگزاران در مسجدی در تورنتو از زنجیر و سنگ‌های بزرگ استفاده کرده بود. پلیس در بیانیه خود آورده که آخرین مورد حمله وی در اوایل صبح شنبه (دیروز) به مرکز اسلامی تورنتو در نزدیکی خیابان "یانگ" و جاده "داونپورت" بوده بطوریکه مظنون به مسجد نزدیک شد و به سوی جمعی که بیرون ایستاده بودند سنگ پرتاب کرد، فحش‌های تحقیرآمیز داد و سپس با یک زنجیر به سمت آنها حمله برد که یکی از قربانیانش جراحاتی برداشته است. اما "شورای ملی مسلمانان کانادا" در بیانیه خود جزئیات بیشتری در مورد آنچه در مسجد رخ داد را ارائه کرده است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
عثمان کوئیک، سخنگوی این سازمان می‌گوید مارشال همچنین سعی داشته شیشه‌ها را بشکند، به نمازگزاران با لگد و مشت حمله کرده، توهین و تهدید اسلام‌هراسانه داده، از جمله اینکه گفته "مسلمانان تروریست هستند"، و اینکه "کاش او هم {در اسرائیل} بود تا کار {مسلمانان} را تمام کند" و اینکه او "چگونه اسرائیلی‌ست". عثمان می‌گوید که نمازگزاران مقابل چندلر ایستادند و پلیس نیز خوشبختانه زود از راه رسید و او را دستگیر کرد. وی افزود:"چنین حادثه‌هایی که در عبادتگاه اتفاق می‌افتند، به‌ویژه اگر صبح زود باشد، برای عبادت‌کنندگانی که برای نماز خواندن در یک مکان آرام به اینجا می‌آیند و با چنین حمله‌ای مواجه می‌شوند، طبعا تکان دهنده است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
روز پنجشنبه، به یک مسجد دیگر در انتاریو نیز حمله شده بود. یک فرد ناشناس، یک بسته مدفوع را به داخل مسجد دیگری در اتاوا انداخته بود که پس از به زمین خوردن پخش شده بود. این حمله که در گزارش پلیس ذکر نشده را عثمان بیان کرد و گفت که حملات اکنون در حال تبدیل شدن به خشونت واقعی هستند. او نیز مانند همتاهای یهودی خود که با حملات جدید روبرو هستند افزود: "علیرغم آنچه اتفاق افتاد، نمازگزاران مقاوم ماندند و فعالیت در مسجد ادامه یافت. این باید متوقف شود. دیگر بس است، به‌اندازه کافی دیده‌ایم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
چند ساعت پس از این اظهارات، پلیس در یک به‌روزرسانی گفت که اتهامات مارشال منحصر به حمله وی به مسجد نمی‌شود و وی پیشتر دو حمله دیگر نیز در چهارشنبه گذشته داشته که گزارش آنها نیز به دفتر ایران استار ارسال نشده بود. پلیس می‌گوید کمی قبل از ساعت ۴:۳۰ صبح، یک راننده تاکسی در محدوده خیابان‌های "یانگ" و "فرانت" بود که پنجره‌اش را پایین کشید تا از مردی بپرسد که آیا نیاز به سوار شدن دارد یا خیر. مردی که پلیس معتقد است همان چندلر است از راننده پرسید که آیا او مسلمان است یا خیر، سپس با یک اسپری، مواد نامعلومی را به صورت راننده پاشید، به او فحش داده و بعد متواری شد. خواهر شوهر این راننده می‌گوید که از این اتفاق ناامید شده و افزوده: "این باعث ناراحتی می‌شود که در چنین کشور مترقی، به جای اینکه به جلو برویم، با چنین چیزهایی، به نوعی به عقب بر می‌گردیم، او فقط به خاطر مذهبش مورد حمله قرار گرفته که این عادلانه نیست".
بیش از سه ساعت بعد نیز، زنی با حجاب در حال قدم زدن در مسیر عابر پیاده نزدیک بلوار "فورت یورک" و "اسپادینا" بود که پلیس می‌گوید چندلر به وی نزدیک شده، بدون هیچ مقدمه‌ای یک ماده ناشناخته را به‌صورت زن اسپری کرده، کلمات تحقیرآمیزی را حواله او کرده و سپس متواری شد. این زن با جراحاتی در چشم و بدن ناشی از زمین خوردن به بیمارستان منتقل شده است.
 
اتهامات چندلر مارشال
در حالیکه پلیس می‌گوید که چندلر قرار است روز دوشنبه در دادگاه حاضر شود، ۱۷ اتهام وی را چنین برشمرده است:

  • چهار مورد حمله با سلاح
  • دو مورد حمله
  • دو فقره حمل سلاح مخفی
  • دو فقره شرارت
  • دو مورد پاشیدن یک ماده مضر
  • دو فقره داشتن سلاح ممنوعه
  • دو عدد سلاح خطرناک
  • یک مورد تهدید

جنایات ناشی از نفرت در کانادا

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

بنا به آمار، در حالیکه جنایات ناشی از نفرت در کانادا قبلا هم اتفاق می‌افتادند، و علی‌رغم اینکه کشور کانادا و شهر تورنتو جزو چندفرهنگی‌ترین نقاط دنیا با بالاترین همزیستی هستند اما تعداد اتفاقاتی از این دست رو به افزایش است. طبق آخرین به روزرسانی پلیس تورنتو، بین ۷ و ۲۵ اکتبر، این نیرو به ۲۰ حادثه مشکوک با انگیزه نفرت، شامل ۱۵ یهودی‌ستیزی و ۵ مورد اسلام‌هراسی، پاسخ دادند. این در حالی‌ست که در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ فقط ۷ مورد نفرت گزارش شده بود. اما وضعیت در منطقه "یورک" در شمال تورنتو بسیار بدتر شده بطوریکه پلیس این منطقه می‌گوید امسال در همین بازه زمانی شاهد ۹۰ گزارش جنایات ناشی از نفرت بوده که نسبت به سال گذشته ۱۸۱% بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, November 19, 2023 - 09:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به