او در زمانی که "آلبرتا" و "ساسکاچوان" سرانجام به کنفدراسیون کانادا پیوستند به دنیا آمده بود
ترجمه ایران استار - ‌پیرترین زن کانادایی، که "کریس هافیلد" فضانورد کانادایی به خاطر طول عمر زیاد و اشتیاق به‌ زندگی‌اش به او ادای احترام کرده بود در سن 114 سالگی درگذشت. "الن دالی گیب" در 25 آوریل 1905در وینپیگ متولد شد، زمانیکه "ویلفرد لوریر" نخست وزیرکانادا‌‌ و "تدی روزولت" رئیس جمهور آمریکا بود، و نیز زمانی که "آلبرتا" و "ساسکاچوان" سرانجام به کنفدراسیون کانادا پیوستند.
در اعلامیه ترحیم نوشته شد گیب پیرترین فرد در آمریکای شمالی بود و از نظر سنی نهمین نفر در جهان به حساب می‌آمد. او روز چهارشنبه در "نورث بی" انتاریو درگذشت. مرکز متوفیات "مک‌گینتی" روز جمعه مرگ او را تایید کرد. خانواده‌اش گفتند او این عمر طولانی را از ژنتیک خانوادگی خوب، تغذیه سالم، پیاده روی، عشق به خانواده و محبت به دیگران بدست آورده بود. گفته می‌شود که او پس از زایمان دخترش "سو" در سال 1939، تنها مدت کوتاهی در بیمارستان سپری کرد و بعد از آن او همیشه‌ آرام، سپاسگزار و مثبت بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
صبح روز جمعه، هافیلد در سخنرانی خود گفت‌ از دست دادن یک زن که بیش از سه سال پیرترین فرد کانادایی بود غم‌انگیز است. او گفت: "ما ایستاده و در سکوت به تو دالی گیب ادای احترام می‌کنیم روحت شاد". 
گیب، دختر خانم "متیس" بازرس اسکاتلندی-کانادایی بود مادرش در زمان اوج جستجوی طلا در "کلوندیک" به کانادا آمده بود. مادرش بعد از زایمان خواهرش، زمانی که گیب پنج ساله بود درگذشت و پدر گیب، خواهر و برادرش را در یک مزرعه کوچک که در حال حاضر در وینیپگ است بزرگ کرد. گیب همسرش را بعد از 40 سال زندگی مشترک در سال 1968 از دست داد، او تا قبل از مرگش یک دختر و یک نوه‌اش را نیز از دست داده بود ولی از او یک دختر،9  نوه،22 نبیره و 12 ندیده دیگر به همراه یک فامیل بزرگ به جا مانده است.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

"ویکتور فدلی"، وزیر دارایی انتاریو، به گیب ملحق شد تا جشن تولد 114 سالگی او را در نورث بی در ماه آوریل برگزار کند،‌ ویکتور به عنوان هدیه از طرف خود و داگ فورد (نخست وزیر انتاریو) یک لوح تقدیر به او داد. 


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 12, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به