مبارزه برای مشخص شدن شکاف مالیاتی سال‌ها پیش توسط "سن پرسی داون" نماینده لیبرال مردم جزیره پرنس ادوارد شروع شد
ترجمه ایران استار - اداره مالیات کانادا تخمین می‌زند کانادایی‌ها در سال 2013 بین 75.9 تا 240.5 میلیارد دلارشان را در پناهگاه‌های مالیاتی پنهان کرده‌اند. این مبلغ فقط منحصر به اشخاص است و شامل سهم شرکت‌های خارجی نمی‌باشد.

اداره مالیات کانادا برنامه‌ریزی کرده است که در گزارش سال آینده میزان پول شرکت‌ها که در پناهگاه های مالیاتی در خارج از کشور نگهداری می‌شود را اعلام نماید. طبق بررسی سال 2016 شرکت‌های کانادایی مبلغ 270 میلیارد دلار را خارج از دسترسی محاسباتی اداره پنهان کرده بودند. اداره مالیات کانادا اضافه کرد: مجموعا در سال 2014 میزان خسارت وارده به دولت از محل مالیات بر درآمد‌های اعلام نشده و مالیات بر محصولات و خدمات"جی‌اس‌تی" پرداخت نشده به 14.6 میلیون دلار می‌رسد. گزارش‌های اخیر "شکاف مالیاتی" در کانادا نشان می‌دهد این اولین باری است که اداره مالیات کانادا تلاش کرده تا ارزیابی درستی از مالیات‌های پرداخت نشده داشته باشد.

سال‌هاست که اداره مالیات کانادا تلاش کرده که این اعداد و ارقام را مشخص کند ولی هر بار با مخالفت روبرو شده است. اما در بهار سال 2016، با روی‌ کار آمدن دولت لیبرال در اتاوا، و همچنین در پی انتشار گزارش "اسناد پاناما"، توجه بیشتری به پناهگاه‌های مالیاتی در آنسوی آب‌ها توسط اداره مالیات انجام گرفت و تحقیقات گسترده‌ای آغاز شد. "دایان لووتهیلیر" وزیر بازرگانی پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: "مطالعه در مورد شکاف مالیاتی، تعهد مداوم دولت ما است برای جلوگیری از فرار مالیاتی بین‌المللی و تضعیف اداره مالیات کانادا".

مبارزه برای مشخص شدن شکاف مالیاتی سال‌ها پیش توسط "سن پرسی داون" نماینده لیبرال مردم جزیره پرنس ادوارد شروع شد و این روند مدتها به کندی پیش می‌رفت تا زمانی که اداره مالیات موافقت کرد اطلاعاتش را برای افسر بودجه پارلمان ارسال کند تا اداره نظارت بر بودجه بتواند برآورد خود را از شکاف مالیاتی به عمل آورد. داون در بیانیه‌ای در ماه می گفت: "همانطور که من از این نتیجه خوشحال هستم، به همان اندازه ناامید نیز می‌باشم چون مدت بسیار زیادی طول کشید تا این اتفاق افتاد".

اداره مالیات می‌گوید اجرای دقیق قوانین مالیاتی را افزایش داده است و دولت اخیرا بودجه‌ی یک میلیارد دلاری را برای جلوگیری از فرار مالیاتی به تصویب رسانده است. بر طبق این گزارش، آژانس نرخ "انحراف" عددی خود برای فرار از پرداخت مالیات را‌ بهبود داده است، تا در سال 2017-2018 این نرخ‌ 95 درصد بود، در صورتی که این عدد برای سال قبل از آن‌ 89 درصد تخمین زده‌شده بود.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

 


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 4, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به