اعضای این گروه یک زن و 5 مرد هستند که برای متقاضیان، ویزای کانادا تهیه می‌کنند؛ آن هم به‌صورتی که هیچ‌کس متوجه مُهر جعلی ویزا روی پاسپورت‌ها نمی‌شد
۷ ایرانی و ۹ کانادایی اعضای باند بین‌المللی جعل اسناد بودند که به‌صورت ماهرانه‌ای ویزای جعلی کانادا تهیه می‌کردند. اعضای کانادایی باند اکثرا کارمند وزارت امور خارجه کانادا بودند و وظیفه‌شان به دست‌آوردن شماره سریال‌های واقعی برای ویزاهای جعلی بود.
طبق گزارش رسیده، اعضای ایرانی این باند که یک زن و 5 مرد هستند، 2 روز پیش در عملیاتی غافلگیرانه در تهران دستگیر شدند. ماجرا از این قرار بود که مدتی قبل گزارشی در اختیار ماموران اداره 13 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که نشان می‌داد چند جاعل حرفه‌ای که پیش از این بارها به اتهام جعل، زندان را تجربه کرده بودند پس از آزادی، مجددا باند جعل راه‌اندازی کرده‌اند.

نقشه آنها این‌بار متفاوت‌تر بود؛ چراکه برخی از همدستان‌شان در ایران نبودند و در کشور کانادا زندگی می‌کردند. ماموران پلیس تهران با شناسایی پاتوق این جاعلان سابقه‌دار، آنجا را به‌صورت نامحسوس تحت کنترل قرار دادند. پاتوق این باند آپارتمانی در طبقه 17 برجی حوالی غرب تهران بود. هفته‌ها بررسی‌های نامحسوس کارآگاهان مشخص کرد که اعضای این گروه یک زن و 5 مرد هستند که برای متقاضیان، ویزای کانادا تهیه می‌کنند؛ آن هم به‌صورتی که هیچ‌کس متوجه مُهر جعلی ویزا روی پاسپورت‌ها نمی‌شد. مشتریان این باند که عمدتا افراد تحصیلکرده مانند پزشک، ‌خلبان، مهندس و... بودند به پاتوق جاعلان مراجعه کرده و با پرداخت میلیون‌ها تومان ویزای اقامت در کانادا را دریافت می‌کردند. سرانجام ماموران پس از به‌دست آوردن اطلاعات کافی در عملیاتی غافلگیرانه هر 6 عضو باند را به دام انداختند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
سرکرده باند در تحقیقات گفت: همدستان ما در کانادا 10 نفر هستند. یکی از آنها ایرانی و تحصلیکرده است اما بقیه اهل کانادا بوده و در وزارت امور خارجه این کشور مشغول به‌کار هستند. او ادامه داد: ما با کمک این افراد شماره سریال ویزاها و تصویری از آنها را دریافت می‌کردیم. در چند مورد اعضای کانادایی، نمونه مهر ویزاهایی که روی پاسپورت‌ها حک می‌شد را از طریق پست به ایران ارسال ‌کردند. در تهران تنها خانم گروه، ‌پاسپورت‌ها را دریافت کرده و به‌دست ما می‌رساند؛ سپس ما با دستگاه‌هایی که داشتیم نمونه مهرهای حک شده را درست کرده و روی پاسپورت افرادی که قصد سفر به کانادا داشتند حک می‌کردیم. به این ترتیب، افراد متقاضی با مهر ویزایی که با اصل آن مو نمی‌زد راهی کشور کانادا می‌شدند و هیچ‌کس متوجه جعلی بودن آن نمی‌شد؛ چراکه شماره سریال‌ها از سوی وزارت امور خارجه کانادا تعیین شده و ماجرا لو نمی‌رفت. وی ادامه داد: در این مدت افراد زیادی را راهی کانادا کرده‌ایم. ما با دریافت دلار از برخی از مشتری‌ها سهم همدستان کانادایی را از طریق سفارت یا افرادی که راهی کانادا می‌شدند می‌دادیم.

پلیس هنگام دستگیری اعضای این باند در مخفیگاه‌شان علاوه بر انواع دستگاه‌ چاپ، مهرهای مختلف و‌ پاسپورت‌های جعلی، دستگاه گنج‌یاب، اسلحه و مقداری عتیقه نیز کشف کردند. این یعنی این باند علاوه بر جعل ویزا، اقدام به خرید و فروش اشیای عتیقه هم می‌کردند. اعضای این باند اعتراف کرده‌اند که برخی از زیرخاکی‌ها را به قاچاقچیان بین‌المللی فروخته و دلار دریافت می‌کردند. هم‌اکنون متهمان این باند برای انجام تحقیقات بیشتر و شناسایی شاکیان احتمالی در اختیار ماموران اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, October 3, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به