کمیساریای اخلاقی کانادا می‌گوید به ۹ مقام ارشد کانادایی، از جمله دو وزیر کابینه لیبرال و رئیس دفاع، دستور داده که حق ندارند با "دیوید مک‌ناوتون" که اکنون مدیر اجرایی شرکت "پالانتیرر" و قبلا سفیر کانادا در آمریکا و مشاور لیبرال‌ها بوده، لابی کنند. این درحالی‌ست که مک‌ناوتون بعنوان فردی لابی‌گر ثبت نشده و کمیسایای اخلاقی نیز سعی کرده از کلمه لابی استفاده نکند.
"ماریو دیون" کمیسر اخلاق کانادا گفت، مک‌ناوتون كه بیشتر از یک سال پیش به عنوان رئیس شرکت پالانتیر کانادا انتخاب شده با چندین نفر صاحب مناصبان کانادایی نشست داشته و از طرف این شرکت چندین پیشنهاد کمک دادن را مطرح کرده است. این شرکت جنجالی فناوری داده‌ها در ارتباط با آژانس‌های جاسوسی - اطلاعاتی، بانک‌ها و برخی از بزرگترین شرکت‌های جهان، برای مشتریانش "اطلاعات استخراج" می‌کند و نیز نتایج اطلاعاتش را به آنهایی که با او مرتبط بوده‌اند می‌فروشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
ممنوعیت لابی‌گری سفیر سابق کانادا با ۹ مقام ارشد کانادایی
در حالی که پیشنهادات مک‌ناوتون تاکنون منجر به هیچ قراردادی بین این شرکت و دولت نشده، طبق نوشته دیون، نتیجه جلسات مک‌ناوتون برای نفع پالانیر بوده است. قوانین کانادا می‌گوید صاحب منصبان سابق حق ندارند "به گونه‌ای اقدام کنند که از موقعیت عمومی قبلی خود سوء استفاده کنند". اگر كمیساریا تشخیص دهد كه یكی از صاحب منصبان این قانون را نقض كرده، می‌تواند مقامات کنونی دستور دهد كه هیچ معامله رسمی با آنها نداشته باشند.

چه کسانی از لابی منع شده‌اند؟

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این ۹ مقام کنونی کانادا شامل افراد زیر است:
  1. کریستیا فریلند؛ معاون نخست وزیر فعلی (و وزیر امور بین دولتی هنگام برقراری ارتباط مک ناتون با مقامات دولتی)
  2. ژنرال جاناتان ونس؛ رئیس دفاع
  3. نودیپ بینز؛ وزیر نوآوری، علوم و صنعت
  4. ریک تیس؛ مدیر امور سیاست و کابینه دفتر نخست وزیری
  5. رایان دان؛ رئیس ستاد بینز
  6. لسلی چرچ؛ رئیس ستاد وزارت خدمات عمومی و تدارکات
  7. جودی توماس؛ معاون وزیر دفاع ملی
  8. بیل متیوز؛ معاون وزیر خدمات عمومی و تدارکات
  9. سیمون کندی؛ معاون وزیر نوآوری، علوم و توسعه اقتصادی
فریلند و مک‌ناوتون که از نزدیک در مذاکرات نفتا ۲ همکاری داشتند، در ماه مارس سه نشست کلی در مورد ویروس کرونا داشتند که طی آن مک‌ناوتون در مورد آنچه شرکت پالانیر برای کمک به سایر دولت‌ها در حال انجام است توضیح داد. در همان ماه مک‌ناوتون دوبار نیز با ونس در لزوم استفاده از کمک‌های پالانیر صحبت کرده است. ونس که اخیرا بازنشسته شده اما تا معرفی جانشینش به کار ادامه می‌دهد گفت: "از طرف من هیچ صحبتی در مورد این کار وجود نداشت. پیشنهاد دریافت شد، به آن توجه شد اما عملی در مورد آن انجام نشد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
مطابق گزارش اخلاق ، تماس‌های ماه مارس مک‌ناوتون با بینس شامل تنظیم جلسه‌ای بین کارکنان شرکت پالانیر با خدمات عمومی دولت و تدارکات کانادا بوده است.

موضوع چگونه افشا شد؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اخبار مربوط به این تبادلات در ماه آوریل توسط رسانه "لاجیک" گزارش شد اما دیون می‌گوید وی در ماه ژوئن پس از اینکه "چارلی آنگوس" نماینده حزب نیودموکراتیک از دفتر کمیساریا خواست تا مکالمات سفیر سابق با مقامات دولتی را از نزدیک بررسی کند، در جریان قرار گرفته و تحقیقاتش را آغاز نموده است.
آنگوس روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: "در اینجا ما یک ترودوی لیبرالی را می‌بینیم که به دلیل نقض قوانین تضاد منافع به صلابه کشیده می‌شود در حالیکه دارد با یک غول جنجالی اطلاعاتی و تاریک کار می‌کند. سفیر سابق ترودو در آمریکا باید این موضوع را بخوبی می‌دانست، اما به نظر می‌رسد كه آقای مک‌ناوتون تصور نمی‌كرد كه قانون در مورد وی نیز اجرا می‌شود، او از وضعیت سابق خود برای منافع كارفرمایان خود {سوء} استفاده می‌كرد. آیا كسی در تیم ترودو هست که قانون را مطالعه كرده باشد"؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 16, 2020 - 22:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به