پس از اعلان امروز کالج‌های انتخاباتی کنگره نتیجه کالج‌ها را گواهی کرده و از ۲۰ ژانویه بایدن رئیس جمهور آمریکا خواهد شد
همه ۵۳۸ عضو کالج انتخاباتی آمریکا امروز دوشنبه برای رای دادن به رئیس جمهور بعدی ایالات متحده تشکیل جلسه داده و رای خود را اعلان خواهند کرد. روز دوشنبه، اعضای کالج انتخاباتی قرار است رای‌های خود را مبتی بر ۳۰۶ اکترال برای بایدن به ۲۳۲ رای برای ترامپ اعلان نمایند. تقریبا همیشه رای کالج‌ها با رای مردم همخوانی داشته است. بایدن بیش از ۷ میلیون رأی نیز بیشتر از ترامپ در انتخابات گذشته به دست آورده است.
این جلسه معمولاً تشریفاتی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد زیرا معمولا آمریکایی‌ها بیش از یک ماه است که نتایج انتخابات ریاست جمهوری را می‌دانند؛ اما نشست امسال از اهمیت غیرمعمولی برخوردار است زیرا این نشست پس از تلاش ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات برگزار می‌شود. ترامپ بر عکس رسوم، تاکنون پیروزی بایدن را نپذیرفته و به وی تبریک نگفته و بدین ترتیب سُنت انتقال صلح‌آمیز قدرت و ثبات دموکراسی ایالات متحده را نقض کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
ترامپ پس از امتناع ورزیدن از پیروزی بایدن انتخابات را تقلبی خواند و شکایات زیاد ناموفقی را برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در ایالت‌های مختلف آمریکا به دادگاه‌ها برد. جمعه گذشته دیوان عالی کشور پیشنهاد دادستان کل تگزاس برای لغو نتایج در چهار ایالت تعیین کننده باید بایدن در همه آنها پیروز باشد تا رئیس جمهور شود را رد کرد. این دومین بار در دومین شکایت متفاوت ترامپ است که در دیوان عالی رد می‌شود. دیوان عالی آمریکا با انتصاب‌های ترامپ بیشتر متمایل به جمهوریخواهان است.
 
امروز کالج‌های انتخاباتی آمریکا رئیس جمهور آینده را معرفی می‌کنند
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

همزمان با شکست شکایات قضایی ترامپ در دادگاه‌های ایالتی و متعاقبا در دیوان عالی ترامپ و متحدانش آخرین حرکت برای لغو اعلان نتایج کالج‌های انتخاباتی را به اجرا درآوردند. این طرح متکی به قانونگذاران ایالتی جمهوریخواه در ایالت‌های تعیین کننده بود که می‌گفت کالج‌ها از تصویب نتیجه آرا عمومی خودداری کرده و افراد کالج را مجموعه جدیدی از وفاداران ترامپ جایگزین نموده تا آنها رای کالج‌ها را به نام ترامپ اعلان نمایند. برای اجرای این طرح، ترامپ تلاش کرد تا به طور مستقیم مقامات ایالتی میشیگان، پنسیلوانیا و جورجیا تحت فشار قرار دهد تا از پیروزی بایدن جلوگیری کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
تا امروز این طرح شکست خورده است و همانطور که از سال ۱۷۸۹ مرسوم بوده، با تشکیل کالج‌های انتخاباتی در امروز، دوشنبه آرا اعلان خواهد شد و بدین شکل بایدن با پیروزی در ۳۰۶ کالج بعنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا معرفی خواهد شد. سپس کنگره نتیجه کالج‌ها را در جلسه ویژه‌ای در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ دریافت و گواهی می‌کند و بایدن نیز در ۲۰ ژانویه رئیس جمهور آمریکا خواهد شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
با این حال هسته‌ای از قانون‌گذاران طرفدار ترامپ که از شکایت دادگاه عالی تگزاس حمایت کردند، می‌توانند در جلسه‌ای ویژه موانع جدیدی را برای صدور گواهی ریاست جمهوری در سنا ایجاد کنند؛ هرچند احتمال موفقیت این طرح نزدیک به صفر است. این رویه متکی به همکاری هر دو مجلس سنا و نمایندگان است که از گواهی و اعلان نتیجه انتخابات جلوگیری می‌کند؛ مجلس نمایندگان در حال حاضر توسط حزب دموکرات کنترل می‌شود و انتخابات گذشته نشان داد که باز هم توسط دموکرات‌ها اداره خواهد شد.
 
آخرین تلاش‌های ترامپ و قدم بعدی ترامپ برای بازگشت به ریاست جمهوری
با این وجود به نظر می‌رسد که علیرغم جلسه کالج انتخاباتی امروز، ترامپ قصد ندارد تلاش‌هایش را برای لغو نتایج انتخابات متوقف کند. او دیروز یکشنبه در مصاحبه‌ای با "فاکس نیوز" مجددا خود را پیروز انتخابات اعلام کرد و متعهد شد که به نبرد خود در دادگاه‌ها ادامه خواهد داد و اظهار داشت: "ما می‌خواهیم تا آنجا که می‌توانیم سرعت رسیدگی به شکایاتمان را افزایش دهیم، اما فقط می‌توان به یک اندازه‌ای سریع‌تر عمل کرد، آنها زمان بسیار کمی به ما می‌دهند.
طبق نظرسنجی هفته گذشته "کوینی پیاک"، ۷۷ درصد جمهوریخواهان معتقدند که ترامپ فریب خورده و روز شنبه طرفداران راست افراطی ترامپ و معترضین ضد "آنتا" در خیابان‌های واشنگتن، پایتخت آمریکا به زدوخورد پرداختند که طی آن پلیس ده‌ها نفر را دستگیر کرد و یک زخمی و یک شلیک گلوله بجا گذاشت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اکنون ترامپ سعی در تقویت کنترل خود بر حزب جمهوریخواه می‌باشد تا بتواند همچنان نماینده آنها باقی بماند، شاید برای انتخابات دوره بعد ریاست جمهوری. در واقع کارزار‌های شکایت ترامپ در دادگاه‌ها و کشاندن طرفدارانش به خیابان‌ها هدف دیگری نیز داشته: تقویت بیشتر کنترل او بر حزب حتی در زمان ترک کاخ سفید. در تاریخ جدید آمریکا یکبار اتفاق افتاده که یک رئیس جمهور پس از یک دوره ترک کاخ سفید، مجددا به آن بازگشته باشد؛ سوال اینجاست: آیا این نقشه ترامپ موفقیت‌آمیز خواهد بود؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, December 14, 2020 - 10:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به