هر دو این مجالس در مارس ۲۰۲۰ اختیارات اضطراری را به او اعطا کرده بودند که طی آن این فرماندار با دادن دستورالعمل اجرایی می‌توانست عملکردی سریع مانند صدور حکم ماسک اجباری و قرنطینه، را صادر کند
قانونگذاران ایالت نیویورک در طی جلسه اضطراری امروز لایحه‌ای را برای محدود کردن اختیارات اضطراری شیوع کرونا، علیه "اندرو کوومو" فرماندار دموکرات نیویورک تصویب کردند. هر دو مجلس قانونگذاری ایالت نیویورک این لایحه را که روز سه‌شنبه توسط "آندره استوارت‌کوزینس"، رهبر اکثریت مجلس سنا و "کارل هیستی"، رئیس مجلس نمایندگان برای لغو اختیارات اجرایی که در روزهای اولیه بحران کرونا به وی داده شده بود، را با اکثریت آراء پذیرفتند. لغو این اختیارات بدنبال ۲ رسوایی علیه او صورت می‌گیرد: اتهامات جنسی علیه ۳ زن و عملکرد سیاسی در عدم ارائه آمار صحیح کرونایی‌ها برای خراب کردن ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا.
هر دو این مجالس در مارس ۲۰۲۰ اختیارات اضطراری را به او اعطا کرده بودند که طی آن این فرماندار با دادن دستورالعمل اجرایی می‌توانست عملکردی سریع مانند صدور حکم ماسک اجباری و قرنطینه، را صادر کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
سلب اختیارات اضطراری از فرماندار نیویورک بعلت اتهامات جنسی و دادن آمار غلط کرونا علیه ترامپ
بر اساس لایحه جدید هر دستور اجرایی اضطراری کرونای این فرماندار برای اجرایی شدن نیاز به تایید مجالس نیویورک خواهد داشت و تنها دستورالعمل‌هایی از وی قابلیت اجرا خواهند بود که "برای سلامت عمومی مهم" باشند. این اختیارات اضطراری کوومو قرار بود در تاریخ ۳۰ آوریل منقضی شود. این لایحه اجازه می‌دهد تا دستورالعمل‌های ثابت مربوط به روند واکسیناسیون و ماسک زدن برای ۳۰ روز دیگر به قوت خود باقی بمانند تا بتوان آنها را نیز در یک ماه باقی‌مانده بررسی شوند. جمهوری‌خواهان در مجلس سنای ایالت استدلال کردند که این لایحه به اندازه کافی قوی نیست و همه اختیارات اضطراری او را لغو نمی‌کند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
رسوایی جنسی
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
کوومو در طی ماه پیش توسط ۳ زن، از جمله ۲ کارمند سابقش متهم به رفتار نامناسب شده است. نیویورک تایمز گزارشی از "آنا روچ" منتشر کرد که ادعا می‌کند کوومو در حین یک جشن عروسی در شهر نیویورک در سپتامبر ۲۰۱۹، دستان خود را بر روی کمر و صورت او قرار داده و "از او می‌پرسد آیا می‌تواند او را ببوسد". عکسی در زمان حادثه ادعایی گرفته شده و به روزنامه سپرده شده بود. این گزارش روچ پس از آن منتشر شد که طی هفته گذشته "لیندزی بویلان" ۳۶ ساله و "شارلوت بنت" ۲۵ ساله که ۲ کارمند سابق ایالتی هستند که برای کوومو کار می‌کردند، ادعای آزار و اذیت جنسی علیه فرماندار را مطرح نمودند.
کوومو ادعاهای آزار و اذیت جنسی از سوی بویلان و بنت را رد کرد. وقتی روزنامه تایمز روز دوشنبه در مورد ادعاهای روچ را منتشر کرد، دفتر کوومو در بیانیه‌ای گفت که از "برخی موارد مطرح شده به عنوان یک معاشقه ناخواسته، سو تعبیر شده است". او افزوده: "من اکنون می‌فهمم که تعاملات من ممکن است بیش از حد شخصی بنظر برسند و یا مورد حساسیت قرار گیرند. برخی از نظرات من، با توجه به موقعیت من باعث شده دیگران به گونه‌ای که من هرگز قصد آن را نداشتم، از آن برداشت کنند. واضح است که من هرگز به طور نامناسبی کسی را لمس نکرده‌ام و هرگز کسی را مطرح نکرده‌ام و هرگز قصد نداشته‌ام تا کسی احساس ناراحتی کند، اما این ادعاهایی هستند که مرا باید پاسخگو کند در مقابل نیویورکی‌ها".
او در کنفرانس روز چهارشنبه خود به دلیل این اقداماتش عذرخواهی کرد و افزود: "این {واقعه‌ای} غیر عمدی بود و من واقعاً و عمیقاً از این بابت عذرخواهی می‌کنم. از این بابت احساس وحشت می‌کنم و صریحاً از این موضوع خجالت می‌کشم". و سپس ادامه داد: "من هرگز به شخصی بطور نامناسبی دست نزده‌ام".
 
رسوایی پنهان کردن مرگ‌های کرونایی در خانه‌های سالمندان
۱- آمار پایین: در تحقیقات انجام شده توسط دادستانی کل نیویورک که در اواخر ژانویه منتشر شد، مشخص شد که تعداد مرگ ساکنان خانه سالمندان در اثر ویروس تا ۵۰٪ کمتر از آمار ارائه شده از دفتر وی بوده است. در این گزارش آمده است که بسیاری از این بیماران پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند و به عنوان تلفات خانه سالمندان در نظر گرفته نشده‌اند بلکه بعنوان آمار مرگ‌های کرونایی بیمارستانی منظور شده‌اند.
دفتر فرماندار نیویورک، جمعه محتویات ضبط شده‌ای را تأیید کرد که نشان می‌داد فرماندار و تیم وی تعداد واقعی مرگ ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان نیویورک را از چشم قانونگذاران ایالتی دور نگاه داشته‌اند، زیرا می‌ترسیده‌اند ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از این آمار علیه کوومو استفاده کند. "ملیسا درواسا" دستیار ارشد فرماندار، محتوای ضبط شده تماس تلفنی ماه سپتامبر با قانونگذاران ایالت دموکرات که برای اولین بار توسط نیویورک پُست گزارش شده را تأیید کرد. در این مکالمه کوومو اعتراف کرد که دفتر فرمانداری به دلیل نگرانی از "استفاده از تعداد بالای مرگ‌ها علیه خود" توسط وزارت دادگستری دونالد ترامپ، آمار را کمتر از واقعیت ارائه می‌دهد. سرانجام ماه گذشته این ارقام به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد مرگ خانه‌های سالمندان کوید-۱۹ توسط دفتر دادستان کل نیویورک، فاش شد.
۲- تغییر روند بیمارستان و سرای سالمندان: این کاوشگر همچنین دریافت که بخشنامه‌ای از سوی کوومو درباره راهنمایی‌های وزارت بهداشت ایالات متحده مبنی بر پذیرش بیماران کوید-۱۹ در خانه‌های سالمندان در روزهای ابتدای همه گیری "ممکن است باعث افزایش خطر آسیب به ساکنان شده باشد". در ماه مارس، با افزایش موارد ، کوومو دستوری صادر کرد که خانه‌های سالمندان ملزم شدند تا بیماران کوید-۱۹ را که "از نظر پزشکی" از بیمارستان مرخص می‌شوند، بپذیرد تا از این طریق بتواند تخت‌های بیمارستانی را برای بیماران بیمار آزاد کند. طبق این سیاست، خانه‌های سالمندان از آزمایش بیماران برای بررسی اینکه آیا هنوز هم بیماری مسری دارند، منع شدند. پس از مواجهه با انتقادات از سوی خانه‌های سالمندان، فرماندار در ماه مه با اصلاح دستور مارس، بیمارستان‌ها را از اخراج بیماران به خانه‌های سالمندان منع کرد مگر اینکه آزمایش کوید-۱۹ آنها منفی باشد.
بیش از ۱۵,۰۰۰ نیویورکی در خانه‌های مراقبت از زمان ابتلا به بیماری همه گیر درگذشته‌اند اما تا اواخر ماه گذشته بخش بهداشت ایالت کمی بیش از ۸,۵۰۰ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است. علاوه بر پُر شدن بیمارستان‌ها از مریض‌ها و راه‌انداختن بیمارستان‌های صحرایی، مرگ و میر در طی موج اول کرونا در نیویورک سردخانه‌ها را پُر کرده و کار را به گورهای دسته‌جمعی و نگاهداری اجساد در کامیون‌های یخچالدار کشانده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اما دفتر کوومو در روز جمعه تغییر داده‌های مرگ در خانه سالمندان را در بیانیه جدیدش تکذیب کرد و گفت: "تصمیمی اتخاذ شد كه طی آن تعداد مرگ‌های مشکوک اعلان نشود". کوومو کومو با گروه تحقیقات کاملا همکاری می‌کند. خود کوومو پیشتر در روز دوشنبه پیش و در کنفرانس مطبوعاتی، این اختلاف را تأیید کرده بود. در همین حال روز شنبه کوومو مجددا تقصیر را قبول کرد، اگرچه حاضر به عذرخواهی نشد. وی گفت که در گزارش برخی از مرگ‌های خانه سالمندان "تاخیر" روی داده که وی آن را "اشتباه" خواند، اذعان کرد که عدم پاسخگویی به سوالات قانونگذاران ایالتی و رسانه‌های خبری‌ باعث ایجاد "فضای بدبینی، نظریه‌های توطئه، و سردرگمی" شده است. او گفت: "من مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرم. تعداد مرگ و میرها همیشه دقیق بود، هیچ چیزی برای کسی پنهان نبود، اما ما تاخیر کردیم و این باعث این مشکلات شده و من از این بابت احساس خیلی بدی دارم". وی نهایتا توضیح داد: "ما باید اطلاعات بیشتری را سریع‌تر ارائه می‌دادیم، مسئولین بسیار گرفتار و متمرکز روی کارهایشان در مقابله با شیوع کرونا بودند و از ارائه لحظه‌ای آمار جا ماندند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, March 7, 2021 - 09:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به