ایران استار: خبرگزاری فارس رسانه وابست به سپاه پاسداران با توجه به درخواست رسمی ایران از کانادا در گزارشی به حمایت از این موضوع پرداخته است. بازتاب مصاحبه سفیر چین در کانادا و در خواست ایرکانادا از جاستین ترودو از دیگر مطالبی بود که با محوریت کانادا موردتوجه رسانه های ایران قرار گرفته است.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 پیگیری وضعیت رفع موانع خدمات کنسولی کانادا در رسانه سپاه
خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران گزارشی دربار درخواست رسمی ایران از کانادا برای رفع موانع ارائه خدمات کنسولی نوشته است که حاوی نکات جالب توجهی است.  جهت گیری کلی فارس حمایت از این درخواست دولت ایران است. این خبرگزاری نوشته که عدم رفع این موانع به ضرر ایرانیان مقیم کاناداست.
فارس در بخشی از این گزارش نوشته است: با وجود پیگیری‌های ایران در راستای حل مشکلات ایرانیان مقیم کانادا و برقراری خدمات کنسولی، ولی باز هم این بار در تماس تلفنی معاون وزیر خارجه ایران، همتای کانادایی بررسی این موضوع را به آینده موکول کرد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این خبرگزاری با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران و خانم «مارتا مورگان» معاون وزیر امور خارجه کانادا نوشته است که طرف کانادایی به درخواست همتای ایرانی خود برای رفع موانع خدمات کنسولی را به آینده موکول کرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این رسانه وابسته به سپاه با لحنی انتقادی نوشته است:«این پشت گوش انداختن کانادا در بررسی مشکلات موجود بر سر راه اتباع ایرانی مقیم کانادا حاکی از آن است که کانادا به این زودی‌ها قصدی برای رفع مشکلات ندارد و این مباحث را به سیاست پیوند زده و انتظار می‌رود اگر دولت اُتاوا حسن نیت دارد، در این مسیر مانع تراشی نکند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این خبرگزاری در ادامه به تاریخ روابط ایران و کانادا و قطع شدن آن اشاره کرده و نوشته است:«در اواخر فروردین سال جاری (۱۳۹۸) نیز دادگاهی در استان آلبرتا در کانادا حکمی صادر کرد که بر اساس آن خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر می‌توانند برای ضبط دارایی‌های ایران در این ایالت اقدام حقوقی انجام دهند. اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ نیز بیانیه‌ای از سوی وزارت خارجه کانادا صادر و از برنامه هسته‌ای ایران و افزایش تنش در منطقه ابراز نگرانی شد و اتهاماتی علیه ایران عنوان شد که سید عباس سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این اقدامات را باعث تخریب تعاملات و روابط خوب گذشته بین دو کشور خواند.»
فارس ذیل این گزارش گفتگویی با نصرت‌الله تاجیک سفیر پیشین ایران در اردن داشته است. تاجیک با ذکر این نکته که ما و کانادا به دلایلی ظرف ۲ دهه گذشته نتوانستیم علیرغم اختلافات سیاسی، یک روابط معقول کنسولی داشته باشیم، یادآور شد:« طبیعتا شهروندان ایرانی و کانادایی با مشکل مواجه شده‌اند و از آن جایی که توازنی بین ایرانیان در کانادا و کانادایی‌ها در ایران وجود ندارد و کفه به سمت ایرانیان در کانادا می‌چربد، آنها در سختی زیادی قرار گرفتند و طبیعی است یکی از توجهات سیاست خارجه و دولت ایران این باشد که تا جایی که می‌تواند در مذاکرات دو یا چند جانبه چه از طریق مذاکرات مقامات وزارت خارجه ۲ کشور و چه از طریق سازمان‌های بین‌المللی، به این سمت برود که ایرانی‌ها در کانادا از بهترین و راحت‌ترین خدمات کنسولی بهره‌مند شوند.»
 
بازتاب مصاحبه سفیر کانادا در چین در رسانه‌های ایران
خبرگزاری‌های ایران مصاحبه سفیر چین در کانادا با رویترز را بازنشر کرده‌اند. کونگ پیوو در این مصاحبه آمریکا را متهم کرده است که پرونده یکی از مدیران ارشد شرکت چینی هوآوی را مستمسکی برای تیره کردن روابط اتاوا – پکن قرار داده است.
در گزارش امروز (جمعه) رویترز آمده که که منگ وانژو (Meng Wanzhou) مدیر مالی هوآوی ۱۸ ماه پیش و به درخواست آمریکا در ونکوور کانادا به اتهام فساد بانکی دستگیر شد.سفیر چین گفت: ما معتقدیم که این اتفاق در واقع یک حادثه سیاسی است که نقشه آن را آمریکا کشیده تا شرکت‌های فن آوری پیشرفته چینی را زمین بزند.اندکی پس از دستگیری منگ، پکن دو کانادایی را به اتهام‌های امنیتی متهم و واردات دانه کانولا از کانادا را متوقف کرد.جاستین ترودو نخست وزیر کانادا با تاکید بر استقلال دستگاه قضایی این کشور از چین خواسته تا اتباع این کشور را آزاد کند.
 
پیگیری موضوع نژادپرستی در کانادا در رسانه رسمی دولت ایران
خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه رسمی دولت ایران، گفتگوی  وزیر امور خارجه کانادا با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ را منتشر کرده و نوشته که  فرانسوا فیلیپ شامپانی با اشاره به شوک جهانی از مرگ جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک پلیس سفیدپوست، از نژادپرستی سیستماتیک در کانادا  خبر داد!
ایرنا نوشته است: رئیس دستگاه دیپلماسی کانادا تصریح کرد: در کانادا نیز به رغم شهرت آن در برخورداری از چندین فرهنگ و مزیت تلقی شدن این تنوع فرهنگی، نژادپرستی سیستماتیک وجود دارد.وی افزود: نژادپرستی نظام مند در کانادا، پیام تاسف باری است که باید ما را علاوه بر انتقاد، به واکنش عملی در برابر آن وادار نماید.
وزیر امور خارجه­ کانادا در ادامه مصاحبه خود با فرانس ۲۴ از متقاعد شدن نخست وزیر این کشور در قبال اتخاذ اقدامات عملی افزون بر انتقادات علیه نژادپرستی خبر داد.روزنامه فرانسوی لوفیگارو نیز به نقل از «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا بیان داشت: نژادپرستی سیستماتیک تمام نهادهای کانادا، دولت و تشکیلات پلیس را فرا گرفته است.
 ترودو روز جمعه هفته گذشته با شرکت در تظاهراتی در اوتاوا به نشانه­ همدردی زانویش را به مدت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه (مدت زمان قتل جورج فلوید) بر زمین گذاشته بود.به گزارش تارنمای کانادایی سی بی سی،  جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا پیش از این به دنبال قتل یک زن بومی کانادایی توسط پلیس این کشور تأکید کرده بود که تبعیض پلیس علیه بومیان باید پایان یابد.
 
درخواست ایرکانادا از ترودو
خبرگزاری ایسنا نوشت که بزرگترین ایرلاین کانادا از دولت این کشور درخواست کرد که با کاهش محدودیت‌های تردد و سفرهای هوایی به این شرکت بحران‌زده کمک کند تا هرچه سریعتر به وضعیت عادی بازگردد.
ایسنا گزارش داد: کالین روینسکو، مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیمایی ایرکانادا با ارسال نامه‌ای به جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، درخواست کرد که دولت این کشور به منظور بازگشت ایرلاین‌های بزرگ فعال و مستقر در این کشور به حالت عادی و رشد درآمدزایی و سودآوری آنها که در شیوع گسترده و بحران پاندمی کرونا به شدت آسیب دیده اند، باید محدودیت‌های سختگیرانه خود را درخصوص سفرهای هوایی و تردد مسافران بین‌المللی کاهش دهد و از قوانین قرنطینه کنونی صرف نظر کند.
بر اساس گزارش بلومبرگ به نقل از رویترز، ایر کانادا به عنوان شرکت هواپیمایی حامل پرچم کانادا و بزرگترین ایرلاین فعال و مستقر در این کشور آمریکای شمالی، به شدت از شیوع گسترده و بحران پاندمی ویروس خطرناک و مرگبار کرونا صدمه دید و میزان سودآوری و درآمدزایی آن نیز به میزان قابل توجهی سقوط کرد.
کانادا و ایالات متحده آمریکا که از مارس ۲۰۲۰ قوانین، مقررات و محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را برای سفرهای هوایی و مسافران بین‌المللی وضع و اعمال کردند، به نظر می‌رسد که قصد دارند محدودیت‌های مذکور را حداقل تا پایانه ماه آینده میلادی، ژوئیه ۲۰۲۰ ، تمدید کنند.
روینسکو در اظهارات خود از تصمیم دولت کانادا انتقاد کرده و در این خصوص گفت: بهتر است دولت کانادا با تجدید نظر بر روی تصمیم خود مبنی بر تمدید محدودیت های سختگیرانه، به فکر وضعیت وخیم و بحران‌های مالی ایرکانادا به عنوان بزرگترین ایرلاین این کشور باشد و اجازه دهد ما نیز به مرور به وضعیت عادی خود بازگردیم و با سفر به مقاصد پرتردد جهان و فروش بلیت‌های هواپیما، هر چه زودتر از این بحران خارج شویم.
 
نظر جالب یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره فیلترینگ شبکه‌های آمریکایی در کانادا!
خانم سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام نماینده گفتگویی  با خبرگزاری ایسنا داشته  که در بخشی از آن آمده است: در برخی از کشورها حتی کشورهای غربی مثل کانادا بعضی شبکه‌های ماهواره‌ای آمریکایی را فیلتر می‌کنند چرا که  سبک زندگی آمریکایی برای این کشورها یک تهدید محسوب می‌شود. تحقیقی در مورد مسئله طلاق در کشور انگلستان را مطالعه می‌کردم. متوجه شدم سبک زندگی تبلیغ شده در ماهواره، بخشی از جامعه انگلستان را با چالش مواجه کرده است و بخش عظیمی از طلاق‌ها در اثر تضاد این سبک زندگی با زندگی مرسوم انگلیسی‌ها بود و زنان انگلیسی معتقد بودند که ما نمی‌توانیم متناسب با شرایطی که در فیلم‌های غیر اخلاقی ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود زندگی کنیم و این منجر به چالش میان ما و همسرانمان است. شاید این مقوله برای ما ایرانی‌ها عجیب باشد که زنان انگلیسی چنین خطری زندگی‌شان را تهدید می‌کند اما این یک واقعیت زیر پوست این کشور است.
این نماینده مجلس جدید  جمهوری اسلامی مدعی شده است با عینک رئالیستی به مسائل بین‌المللی می‌نگرد.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, June 12, 2020 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به