ایران استار: طبق یافته‌های پیمایشی، میل مهاجرت به ایران پس از حوادث آبان ماه ۱۳۹۸ افزایش یافته و احتمالا نوسانات ارزی هم بر افزایش این میل تاثیرگذاشته است.
این روزها در ایران کار شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که در حوزه مهاجرت کار می‌کنند به شکل بی‌سابقه‌ای سکه شده است و آگهی این کسب و کارها را می توان در هر نوع رسانه‌ای در داخل ایران یافت؛ از رسانه‌های وابسته به سپاه گرفته تا خبرگزاری وابسته به صدا و سیما.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
در همین باره بهرام صلواتی، مدیر رصد خانه مهاجرت ایران اطلاعات جالب توجهی از میل به مهاجرت از ایران را در اختیار یکی از رسانه‌های ایران قرار داده است.
 
افزایش مهاجرت‌ها پس از آبان ۱۳۹۸
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

وی به اقتصاد آنلاین گفته است:« طی چند دهه گذشته فشار یا محرک‌های اقتصادی جزء مهم‌ترین عوامل مهاجرت ایرانیان بوده است. اوایل انقلاب عوامل سیاسی یا جنگ هم مطرح شد یا در سال ۸۸ ما شوک‌های سیاسی داشتیم که منجر به تغییر ماهیت مهاجرت ایرانیان شده است اما همواره مهم‌ترین عامل، اقتصادی بوده است<.»
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
وی افزوده است:« طی چندسال اخیر مخصوصا از اواسط دهه ۸۰ که کشور با فشارهای اقتصادی مواجه شد ما با افزایش میل به مهاجرت مواجه هستیم و میل به مهاجرت پس از حوادث آبان بیشتر شد و یا پس از افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها حدس می‌زنیم این میل افزایش پیدا کند اما باید توجه کرد که میل به مهاجرت با اقدام برای مهاجرت متفاوت است.»
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اعتراض‌های آبان ماه ۱۳۹۸ در ایران در پی افزایش شبانه نرخ سوخت در ایران صورت گرفت. در پی این اعتراض‌ها به روایت خبرگزاری رویتر حداقل ۱،۵۰۰ نفر کشته شده‌اند.
عفو بین الملل نیز اعلام کرد که دست کم ۳۰۴ نفر در جریان آن اعتراضات در ۳۷ شهر و هشت استان ایران کشته شده‌اند و البته اعلام کرد تعداد واقعی جان باختگان احتمالا بسیار بیشتر از ۳۰۴ نفر بوده است.
 
چرا ایرانی‌ها به کانادا می‌آیند؟
صلواتی در رابطه بهترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان گفته است:«نرخ پذیرش در آمریکا، استرالیا و انگلیس بیشتر است چون سیستم آموزشی ما به این کشورها نزدیک تر است. در یک برهه ای ما حجم قابل توجهی دانشجوی ایرانی در ایالات متحده داشتیم برای مثال در سال ۱۹۷۸ حدود ۱۵۰ هزار دانشجوی ایرانی در این کشور بودند و اولین کشور فرستنده دانشجو بودیم، امروز ۱۲ هزار نفر مهاجر در این کشور داریم و در رتبه ۱۳ام هستیم اما آن حجم بالای مهاجر در سال‌های گذشته باعث شده است ارتباطات خانوادگی در این کشورها بین ایرانیان ایجاد شود و فرصت بیشتری برای مهاجرت به وجود بیایدکشور آمریکا که مرزهایش را بسته ولی کشور کانادا بسیار مهاجرپذیر و به دنبال ملت سازی بر اساس مهاجرین است که این باعث شده ایرانی‌ها به سمت کشورهایی از این دست بروند.»
 
موانع مهاجرت از ایران
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

آقای صلواتی همچنین در رابطه با موانع مهاجرت از ایران گفته است: «مهم‌ترین مشکل ارز است. بسته شدن مرزها و سفارت خانه ها به دلیل کرونا و بحث روایدد بسیار مهم هستند. اگر روزی مشکل نظام ویزایی ما حل شود بسیار کمک خواهد کرد که افراد بتوانند بدون اینکه پذیرش بگیرند بروند از محیط کشور مقصد دیدن کنند و اینگونه این حجم بالای میل به مهاجرت کاهش پیدا می‌کند. افرادی که در قالب مشاوره به دنبال کاسبی هستند و اطلاعات درستی نمی‌دهند، یکی دیگر از مشکلات پیش روی افرد است و مشکل دیگر بحث زبان است چون پیوندهای زبانی ما با سایر کشورها خیلی قوی نیست و تبادل فرهنگی ضعیفی داریم».
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, August 14, 2020 - 02:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به