برخی کارشناسان بر این باور هستند که پناهنده شدن الجبری به کانادا با مسأله بحران دیپلماتیک میان عربستان و کانادا در اوت ۲۰۱۸ ارتباط دارد
در حد فاصل روزهای 15 و 16 آپریل هم موضوع کرونا داغ ترین موضوع موردتوجه رسانه های ایران درباره کانادا بود و جالب اینکه دیدگاه‌های کاملا متناقضی در این رسانه مطرح شد. خبرگزاری ایسنا اقدامات پیشگیرانه و حمایتی دولت کانادا در مدیریت بحران کرونا را قابل در آموزی عنوان کرد اما از طرف دیگر نماینده رهبر ایران در شهر شیراز مدعی شد که ایران در مقابله با کرونا حتی بهتر از کانادا اقدام کرده است. نکته جالب دیگر اینکه بیشتر رسانه‌های اصلی و رسمی ایران بیانیه دولت کانادا به مناسبت صدمین روز ساقط شدن هواپیمای اکراینی توسط سپاه را نادیده گرفته‌اند و به نوعی سانسور کرده‌اند.

بهتر از کانادا یا یادگیری از کانادا؟
خبرگزاری ایسنا در بخشی از گزارش خودش با موضوع آغاز موج اپیدمی کرونا در 6 استان ایران نوشته که رفتار دولت کانادا در مقابله با کرونا قابل درس گرفتن است. این خبرگزاری به این موضوع اشاره کرده اپیدمی کووید-۱۹ در کانادا از هشتم اسفندماه۱۳۹۸ آغاز شده این کشور هم اکنون از جهت ابتلا به بیماری در رتبه سیزدهم جهان قرار دارد. به زعم نویسنده گزارش خبرگزاری ایسنا محدودیت پروازهای خارجی و بستن مرزها به روی مسافران خارجی (خدمه هواپیما، دیپلمات‌ها ،اقوام و...) اعطای وام ضروری، اعلام وضعیت اضطراری در برخی استان‌ها، اختصاص کمک ۱۵۰ میلیون دلاری استان کبک جهت کمک به کسانیکه مایل به قرنطینه هستند، همکاری‌های بین‌المللی در برنامه‌های تشخیصی، تولید واکسن و انجام کارآزمایی های بالینی، پایش منظم وضعیت کووید-۱۹تدوین راهنمایی عمومی برای آگاهسازی در سطح جامعه و اقدامات نوآورانه اجتماعی مانند یک‌طرفه کردن مسیر پیاده‌روها از جمله اقدامات موثر دولت کانادا بوده است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
برخلاف دیدگاه مطرح شده در خبرگزاری ایسنا، لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز روز پنجشنبه در دیدارش جانشین نیروی زمینی ارتش مدعی شده ایران در مقابله با کرونا نسبت به کشورهای پیشرفته از جمله کانادا برتری دارد! وی گفته است: "آلمان یکی از بزرگ‌ترین منابع پولی دنیا را در اختیار داشته و پس از جنگ جهانی دوم نه جنگ داشته است و نه تحریم بوده یا کانادا و ما قابل قیاس با آنها نیستیم اما مقایسه رسمی سازمان بهداشت جهانی ما را جز 4 کشور اول در موفقیت مبارزه با این بحران نشان می‌دهد". این نماینده رهبر ایران البته اشاره نکرده بر اساس کدام آمار و ارقام سازمان بهداشت جهانی ایران از کشورهایی مانند آلمان و کانادا بهتر عمل کرده یا جزو چهار کشور برتر در مقابله با کرونا است.
در همین حال برخی از رسانه های ایرانی گزارشی از رویترز را منتشر کرده‌اند که در آن اشاره شده دولت کانادا با تخصیص یک بسته بزرگ حمایتی جدید اعلام کرده که تا ۷۵ درصد حقوق کارکنان بیکار شده بر اثر کرونا را پرداخت خواهد کرد. در این گزارش آمده است به دنبال تعطیلی بخش بزرگی از کسب و کارها در نتیجه شیوع گسترده کرونا، نرخ بیکاری کانادا در ماه مارس با ۲.۲ درصد افزایش در مقایسه با ماه قبل به ۷.۸ درصد رسید که این رقم، بالاترین نرخ بیکاری از اکتبر سال ۲۰۱۰ تاکنون محسوب می‌شود.
 
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

بازتاب فعالیت یک خیر ایرانی مقیم کانادا
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بعضی از خبرگزاری‌های ایران از جمله ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت ایران نوشته که یک خیر ایرانی مقیم کانادا برای راه‌اندازی بخش ICU  بیمارستان شهید خوانساری پنج دستگاه ونتیلاتور به این بخش بیمارستان اهداء کرده است. این کمک از طریق خیریه محسنی انجام شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در مراسم افتتاح بخش ICU این بیمارستان قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده رهبر ایران در استان مرکزی و سیدعلی آقازاده استاندار این استان هم حضور داشتند.
گفتنی است که محمد‌حسین محسنی بنیادگذار بنیاد خیریه محسنی در بریتیش‌کلمبیا است.
 
پیشنهاد روزنامه نگار فلسطینی درباره کانادا
برخی رسانه‌های ایرانی مقاله عبدالبارئ عطوان، سردبیر روزنامه رأی الیوم را با موضوع انتقاد از تصمیم آمریکا برای توقف کمک به سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده‌اند. عطوان در این مقاله به درخواست البرادعی از کشورهای عربی برای پرداخت سهم آمریکا به سازمان جهانی بهداشت واکنش مثبت نشان داده و نوشته باید کشوری مانند کانادا هم در پرداخت سهم آمریکا نقش داشته باشد تا به زعم وی مجازات اقدام ددمنشانه آمریکا موثرتر و گسترده‌تر باشد.
عبدالبارئ عطوان روزنامه نگار 70 ساله فلسطینی ساکن بریتانیا است که سابقه حضور به عنوان کارشناس میهمان در برنامه های بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان و العربیه حضور دارد و قبلا رئیس و سردبیر روزنامه عربی القدس العربی بود که در لندن منتشر می‌شود.
 
پناهنده شدن مقام سابق سعودی به کانادا
برخی رسانه‌های ایرانی از جمله خبرگزاری‌های تسنیم و برنا پناهنده شدن سعید الجبری، مسئول سابق اطلاعات عربستان به کانادا را پوشش داده‌اند.
رسانه‌های ایرانی نوشته‌اند الجبری یکی از مشاوران مورد اعتماد شاهزاده محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان است چند که هفته پیش بازداشت شده است. بر اساس مقاله‌ای در واشنگتن‌پست الجبری در سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی بدون اطلاع محمد بن سلمان یعنی ولیعهد فعلی عربستان با جان برینان، مدیر سابق سازمان اطلاعات آمریکا دیدار کرده بود و به همین دلیل هم از سمت خود عزل شده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

الجبری در سال 2017 یعنی مدت زمان کوتاهی قبل از برکناری محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان در سال ۲۰۱۷ میلادی، عربستان را به ترس از دستگیر شدنش به خاطر وفاداری به محمد بن نایف را ترک کرد و در نهایت به آمریکا رفت اما در دولت دونالد ترامپ در این کشور احساس امنیت نکرد و در سال ۲۰۱۷ به همراه اعضای خانواده‌اش به کانادا مهاجرت کرد و در آنجا مستقر شد. برخی کارشناسان بر این باور هستند که پناهنده شدن الجبری به کانادا با مسأله بحران دیپلماتیک میان عربستان و کانادا در اوت ۲۰۱۸ ارتباط دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, April 15, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به