ایران استار: وزیران امور خارجه کانادا و کانادا خواستار انجام شدن تحقیقاتی مستقل درباره سقوط هواپیمای اوکراینی و پرداخت غرامت به کشورها و خانواده های آسیب دیده شدند. ایران روز ۲۳ اگوست گزارشی از بازخوانی جعبه سیاه را منتشر کرد که گویا چندان مقبول طرف کانادایی نیفتاده است.

درخواست کانادا و انگلیس برای تحقیق مستقل و غرامت درباره سقوط هواپیما اوکراینی
فرانسوا فیلیپ شامپانی وزیر امور خارجه کانادا در دیدار با دومینیک راب همتای انگلیسی اش بر تعهد دو کشور نسبت به اطمینان حاصل کردن از پاسخ‌گویی به خانواده جان باختگان این حادثه و برقررای عدالت برای آنها تاکید کردند. آنها همچنین درباره ضرورت اجرای تحقیقاتی جامع، شفاف و مستقل مطابق با استانداردهای بین‌المللی و همچنین پرداخت غرامت به خانواده جان باختگان این حادثه و کشورهای خسارت دیده گفت‌وگو کردند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
هواپیمای اوکراینی در دی ماه سال ۱۳۹۸ در آسمان ایران مورد اصابت دو موشک سپاه پاسداران قرار گرفت و همه ۱۷۶ سرنشین آن یکجا جان باختند.
 
گزارش ایران از جعبه سیاه
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

روز ۲۳ اگوست آقای تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی در یک نشست خبری، روایت جمهوری اسلامی از بازخوانی جعبه سیاه هواپیما اوکراینی را منتشر کرد. وی اعلام کرد که بازخوانی جعبه سیاه با حضور نمایندگانی از کشورهای آمریکا به عنوان سازنده هواپیما و کانادا، انگلستان و سوئد به عنوان کشورهایی که اتباع آنها در این حادثه جان باختند انجام شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
دهقانی زنگنه گفت بود: «جعبه سیاه ضبط کننده صدای درون کابین تا ۱۹ ثانیه پس از انفجار موشک مکالمات را ضبط کرده است. در کابین پرواز سه نفر گروه پرواز حضور داشتند که یکی از آنها معلم بوده که هر سه متوجه شرایط غیر عادی بودند و متناسب با صدای غیر عادی کابین تا آخرین لحظه مشغول کنترل و هدایت هواپیما بودند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
معلم خلبان درون کابین برخی راهنمایی های لازم را می دهد از این مکالمه می توان نتیجه گرفت که هواپیما دچار مشکل الکتریکی شده که باعث می شود گروه پروازی واحد برق کمکی را روشن بکند و معلم خلبان تشخیص خود مبنی بر فعال بودن هر دو موتور هواپیما را در ثانیه های پس از انفجار به خلبانان اعلام می کند. هیچ صدا و یا نشانه ای از وضعیت کابین مسافران در صداها و اطلاعات ضبط شده وجود ندارد و نحوه صحبت و واکنش گروه پروازی نشان از سلامت جسمانی آنها در این لحظات بوده است. با توجه به اینکه ضبط صدای کابین در ۱۹ ثانیه بعد از انفجار متوقف شده است و حداقل ۲۵ ثانیه بعد از انفجار اول موشک دوم به مجاورت هواپیما رسیده است تحلیلی درباره عملکرد و آثار موشک شلیک شده دوم از اطلاعات جعبه سیاه به دست نیامد.
انفجار موشک اول باعث آسیب قابل توجهی به هواپیما شده و برخورد قطعاتی ناشی از آن به هواپیما باعث قطع FDR و CVR در مدت زمان ۱۹ ثانیه بعد از آن شده است. اقدامات و مشارکت های صورت پذیرفته در فرآیند بازخوانی جعبه سیاه کاملا حرفه ای و بر اساس انطباق با استانداردهای ایکائو بوده است».
 
واکنش اولیه کانادا
یک روز پس از گزارش جمهوری اسلامی کتی فاکس رئیس دفتر حمل و نقل کانادا در واکنش به گزارش جمهوری اسلامی از جعبه سیاه هواپیما اوکراینی گفته است: «این گزارش نهایی تحقیقات ایمنی نیست بلکه خلاصه‌ای از مطالبی است که ماه گذشته در پاریس از ضبط صدای کابین خلبان و داده‌های پرواز بازیابی شد». خانم فاکس همچنین گفته است که هنوز بسیاری از سؤال‌های اساسی درباره هواپیما اوکراینی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در همین راستا دفتر حمل و نقل کانادا خواهان پاسخ به سه پرسش شده بود:
  • اول اینکه عوامل انسانی و سازمانی پشت سردر توالی حوادثی که منجر به شلیک موشک‌ها چه بوده‌اند؟
  • دوم اینکه چرا جمهوری اسلامی با وجود موشک‌باران پایگاه نظامی الاسد در همان شب فضای هوایی را باز نگه داشته است؟
  • سوم اینکه چگونه هواپیماهای غیرنظامی تصمیم گرفتند به فعالیت خود به ویژه پس از شلیک موشك‌ها به عراق ادامه دهند.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, August 30, 2020 - 09:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به