ایران استار: مسئولان جمهوری اسلامی از رئیس جمهوری تا ائمه نماز جمعه عزم خودشان را جزم کرده‌اند که به هر شکل ممکن عزاداری ایام محرم در ایران برگزار شود. این در حالی است که آمار کرونا در یک ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته اما مسئولان جمهوری اسلامی بر این باورند که کرونا نباید به هیچ وجه مانع برگزاری مناسک دینی شود.
شاید بسیاری تصور می‌کنند مواضع حسن روحانی درباره برگزاری مراسم عزاداری از مواضع سایر روحانیون تندرو حکومتی متفاوت باشد اما تازه ترین اظهارات رئیس جمهوری ایران نشان می‌دهد که درباره این موضوع روحانیون جناح‌های مختلف در ایران از هماهنگی بالایی با هم برخوردارند از جمله اینکه حسن روحانی در تازه‌ترین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، حسن روحانی بر لزوم برگزاری عزاداری‌های محرم در همه مناطق ایران تاکید کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
رئیس جمهوری ایران با استناد به تجربه ماه رمضان در ایام کرونا گفته است مراسم چه در شهر و روستا، چه در مناطق قرمز یا سفید باید انجام شوند. البته روحانی توصیه کرده است که زمان کوتاه‌تری برای مراسم محرم در نظر گرفته شود: «بعضی روزها برای ما ویژه است مانند تاسوعا، عاشورا و اربعین. ایام عزاداری می‌تواند چهار روز یا پنج روز باشد و زمان عزاداری را کوتاه کنیم اما اصل عزاداری ان شاءالله با شکوه و عظمت خواهد بود». او تاکید کرده است که میان مبلغین، حوزه علمیه، سازمان‌های تبلیغاتی، وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان، تلاش‌های خوبی صورت گرفته و کسی نمی‌تواند بین دین و علم فاصله بیندازد.
به گفته وزارت بهداشت ایران، در روز چهارم مرداد بیماری کووید-۱۹ جان ۱۹۵ نفر را گرفته که آمار چشمگیری نسبت به روزی آغازین ورود کرونا به ایران و حتی دو ماه پیش محسوب می‌شود.

کرونا سکولار است! محرم در کرونا
اظهارات روحانی در حالی است که احمد علم الهدی علی رغم این نرمش‌ها همچنان انتقادهای تندی از دولت روحانی دارد. وی به تازگی با شکایت از حذف شش ماهه تریبون نماز جمعه، از شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه خواست در زمینه حفظ پایگاه‌ها و ارزش‌های انقلابی تصمیم قطعی بگیرند.

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
او گفته است: «اگر تا آخر سال بخواهیم با همین مدیریت حذف و محدودسازی در فعالیت‌ها و ارتباطات زندگی کنیم خسارت‌هایی به بار می‌آید که از خسارت جانی ویروس شاید به مراتب بیشتر و غیرقابل تحمل‌تر باشد.»
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
امام جمعه مشهد گفته است: «بستن در حرم و بازار و مساجد و دستگاه‌های تفریحی و تعطیلی نماز جمعه، علاج قضیه نیست، مدیریت بر حسب بی‌تدبیری است... در مشهد به خاطر قطع زائر، جریان فشار اقتصادی مردم را مستاصل کرده و باید فکری کرد.»
اظهارات علم الهدی در حالی است که حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی‌مطلق از روحانیون حوزه علیمه روز جمعه در مصلای نماز جمعه قم کرونا را ویروسی سکولار معرفی کرده بود.
موسوی‌مطلق گفته بود:« یکی از بی‌نهایت حقوقی که اهل‌بیت علیهم‌السلام به گردن ما دارند حق خنثی‌سازی توطئه‌هاست و بزرگان ما هم در طول تاریخ دائماً توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کردند، این ویروس منحوس ساخته دست بشر توطئه‌ای علیه انسانیت بوده است، اینکه مقام معظم رهبری ویروس کرونا را منحوس خوانند به چند جهت بود؛ یک جهت عمده آن این است که این ویروس، یک ویروس سکولار است؛ به این معنا که یکی از آثار مخرب آن تغییر فرهنگ‌ها به خصوص فرهنگی‌های عمیق دینی است؛ یعنی علاوه بر اینکه یک ویروس سیاسی و اقتصادی است اما رویکرد آن تغییر فرهنگ‌های دینی است و جامعه را به سمت سکولار سوق می‌دهد.»
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

با این اوصاف به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی علی رغم بالا رفتن میزان ابتلا و مرگ و میر کرونا در ایران حاضر نیست تریبون‌های مذهبی خودش در را در ایام محرم از دست بدهد و همچنان بر روی استفاده از آنها حسب می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, July 25, 2020 - 22:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به