ایران استار: رسانه‌های حکومتی در ایران به مانند چند وقت گذشته اخبار مربوط به کانادا و عملکرد دولت این کشور را به شکل منفی منعکس کردند. این رسانه‌ها به ویژه پس از موضع‌گیری سفت و سخت کانادا درباره ساقط شدن هواپیمای اوکراینی موضع گیری منفی علیه کانادا را به بالاترین سطح ممکن رسانده‌اند.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
غربالگری دما در کانادا اجباری شد
خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران نوشت: نخست وزیر کانادا به تازگی اعلام کرده که دولت وی قصد دارد غربالگری اجباری دما را برای مسافران هوایی و کارمندان فرودگاه در فرودگاه‌های این کشور ارائه دهد. این خبرگزاری به نقل از شینهوا نوشته است: کانادا کنترل دمای بدن مسافران در فرودگاه‌های این کشور را در واکنش به افزایش ویروس کرونا، اجباری کرد.
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت: «مسافری که تب داشته باشد مجاز به پرواز نیست». این طرح شامل اقدامات غربالگری از طریق یک رویکرد مرحله‌ای است، ابتدا برای کسانی که به کانادا سفر می‌کنند، سپس برای کسانی که از کانادا سفر می‌کنند و سرانجام برای کسانی که در داخل کانادا سفر می‌کنند. کارمندان مناطق امن فرودگاه‌های کشور نیز لازم است درجه حرارت خود را بررسی کنند. براساس داده‌های وزارت بهداشت فدرال کانادا، بیش از ۸۰ هزار نفر از شهروندان این کشور مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و حدود ۶ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باختند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
چین: مساله مدیرعامل هوآوی در کانادا سیاسی است
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
خبرگزاری تسنیم دیگر رسانه وابسته به سپاه پاسداران نوشت: چین می‌گوید مساله پیش آمده برای مدیر مالی هوآوی در کانادا یک موضوع کاملاً سیاسی است و توطئه آمریکا برای سرکوب شرکت‌های فناوری پیشرفته چین از جمله شرکت هوآوی را نشان داد.
این خبرگزاری به نقل از رادیو بین‌المللی چین نوشت: جائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین دوشنبه در اشاره به افشای اسناد مربوط به پرونده خانم منگ وانژو مدیر مالی شرکت هوآوی توسط دادگاه کانادایی گفت: این اسناد بار دیگر نشان داد که مساله پیش آمده برای منگ وانژو یک موضوع کاملاً سیاسی است که توطئه ایالات متحده برای سرکوب شرکت‌های فناوری پیشرفته چین از جمله شرکت هوآوی را نشان داد و مشخص شد که کانادا نقش همدست آمریکا را بازی کرده است. این سخنگو اظهار داشت: عزم دولت چین برای پاسداری از حقوق و منافع مشروع شهروندان و بنگاه های اقتصادی خود همواره راسخ است. ما یک بار دیگر از کانادا می خواهیم که موضع و نگرانی‌های چین را جدی بگیرد و بلافاصله خانم منگ وانژو را آزاد کند و به او اجازه دهد با بدون هیچ مشکلی به چین برگردد. جائو لی جیانگ افزود بهتر است کانادا این مسیر اشتباه را دیگر ادامه ندهد.
 
واکنش رسانه سپاه به قرارداد تسلیحاتی کانادا و عربستان


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.

خبرگزاری تسنیم نوشت: اخبار فروش ۱۴ میلیارد دلار تسلیحات کانادا به عربستانی که انباشته از سلاح‌های آمریکایی است در شرایطی که مخالفت‌ها با این اقدام زیاد بود، این سوال را مطرح می‌کند که چرا حکام ریاض حاضرند خرجی فراتر از هزینه آموزش و پرورش برای خود به بار آورند.این خبرگزاری نوشته است: دولت کانادا هفته پیش علی‌رغم مخالفت‌ها اعلام کرد قرارداد تسلیحاتی ۱۴ میلیارد دلاری فروش تسلیحات به عربستان سعودی را که پیش از این به حال تعلیق درآمده بود به اجرا در آورد. این تصمیم در شرایطی گرفته شد که کارشناسان مسائل حقوق بشری به شدت بر ضرورت فسخ این قرارداد که زمینه فروش خودروهای سبک زرهی ساخت شرکت «جنرال داینامیکس» را به ریاض فراهم می‌کند تأکید کرده بودند.
دولت کانادا سال ۲۰۱۸ و پس از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در سفارت این کشور در استانبول توسط عوامل وابسته به حکومت ریاض فروش این سلاح‌ها را به حالت تعلیق درآورده بود.
 
برترین دانشگاه‌های کانادا بر اساس رتبه بندی کیو اس
خبرگزاری ایسنا نوشت: با انتشار رتبه‌بندی "کیو اس"(QS)  دانشگاه‌های جهان، دانشگاه "تورنتو" برترین دانشگاه کانادا اعلام شد.
ایسنا به نقل از دیلی‌هایو نوشت: پس از اعلام رتبه‌بندی "کیو اس"(QS)  دانشگاه‌های جهان، دانشگاه‌های کانادا هم رتبه‌بندی شدند که نتایج آن نشان می‌دهد دانشگاه تورنتو برترین دانشگاه کانادایی و دانشگاه بیست و پنجم جهان است. در این رتبه‌بندی دانشگاه‌ها براساس شش شاخص در قالب چهار حوزه کلی آموزش، پژوهش، قابلیت جذب در بازار کار و بین‌المللی‌سازی ارزیابی می‌شوند. دانشگاه تورنتو که در سال ۱۸۲۷ میلادی تاسیس شده، به یکی از موسسات آموزشی اصلی برای یادگیری، اکتشاف و خلق علم تبدیل شده است.
در این رتبه‌بندی، دانشگاه تورنتو نمره ۹۹.۳ را کسب کرد. این نمره برای رتبه‌بندی سال ۲۰۲۰ میلادی ۹۸.۹ بود. این دانشگاه هنوز از دانشگاه‌های برتر آمریکایی فاصله دارد چرا که این دانشگاه‌ها همچون استنفورد، هاروارد و موسسه فناوری ماساچوست در نمره اعتبار علمی خود ۱۰۰ دریافت کردند.
دیگر دانشگاه‌های کانادایی هم در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا رتبه‌های خوبی کسب کردند. دانشگاه "مک‌گیل"(McGill)  توانست در رتبه‌بندی کیو اس رتبه ۳۱ و دانشگاه "بریتیش کلمبیا" رتبه ۴۵ را کسب کند.
 
پوشش جالب رسانه قوه قضاییه به اخبار کانادا
خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه ایران نوشت: در پی انتشار فیلمی از رفتار خشونت‌آمیز پلیس کانادا با یک سرخ پوست بومی، بسیاری از فعالان حقوق بشر و مردم این کشور خواستار رسیدگی دولت به نژادپرستی و رفتار پلیس شدند.
به گزارش گاردین، همچنین به تازگی یک زن و مرد بومی در کانادا به افسران پلیس در منطقه «نیوبرانزویک» با شلیک گلوله به قتل رسیدند. علاوه بر آن فیلم دیگری از رفتار خشونت آمیز پلیس کانادا منتشر شده که در آن مشاهده می‌شود که افسران پلیس رویال کانادا در «آلبرتا» به مردی با مشت و لگد حمله کردند. خبرگزاری میزان مانند سایر خبرگزاری‌های حکومتی در ایران البته تاکنون اشاره‌ای به آمار کشته‌ها حوادث آبان ماه سال ۱۳۹۸ در ایران نکرده اند و به طور معمول برخوردهای خشن حکومت با مردم را توجیه کرده‌اند.

راه‌اندازی شبکه ۵جی در پنج شهر بزرگ کانادا
رسانه‌های نوشتند: یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی فعال در کانادا از راه‌اندازی شبکه ۵جی در پنج شهر بزرگ این کشور خبر داده است.
سایت سیتنا هم در این باره نوشته است: شرکت بل که یکی از سه اپراتور مخابراتی بزرگ فعال در کانادا به شمار می‌رود و در سال‌های اخیر تلاش‌های متعددی برای توسعه زیرساخت های لازم به منظور برقراری نسل پنجم شبکه اینترنت همراه موسوم به شبکه ۵جی کرده، به تازگی از راه‌اندازی این شبکه در پنج شهر بزرگ این کشور یعنی تورنتو، مونترال، کلگری، ادمونتون و ونکوور خبر داده و سخن گفته است.
کلن گیلیز، مدیر بخش تلفن همراه شرکت بل در این خصوص خاطرنشان کرده است: از آنجا که نسل جدید شبکه اینترنت همراه، قابلیت و امکانات گسترده‌ای را برای کاربران و شرکت‌های مختلف به ارمغان می‌آورد، ضروری به نظر می‌رسد که هر چه زودتر با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های مربوطه به توسعه زیرساخت‌های لازم برای برقراری شبکه ۵جی در شهرهای بزرگ کانادا اقدام کنیم.
هفته گذشته بود که اخبار و گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت بل در کانادا نشان می‌داد که این شرکت از همکاری و مشارکت شرکت‌های اریکسون سوئد و نوکیای فنلاندی بهره برده تا برای تامین تجهیزات مورد نیاز توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه ۵جی نیازمند همکاری شرکت چینی هواوی نباشد.
تقریبا دو سال پیش بود که دولت ایالات متحده آمریکا به متحدان خود از جمله کانادا هشدار داد که به منظور حفاظت از حریم خصوصی شهروندان خود و همچنین جلوگیری از جاسوسی و شنود مکالمات کاربران موبایل توسط دولت و شرکت‌های چینی، از همکاری با شرکت‌هایی نظیر هوآوی که از بزرگترین اپراتورهای فعال در حوزه توسعه شبکه ۵جی به شمار می رود، صرف‌نظر و خودداری کنند.
با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین‌المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵جی، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگ میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل اینترنت را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵جی، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.
هواوی بدون شک یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی و اصلی‌ترین مهره‌های فعال در زمینه توسعه زیرساخت‌های شبکه اینترنت ۵جی در جهان است که در طول سال‌های اخیر از سوی دولت کشورهای بسیاری از جمله آمریکا تحت فشارهای زیادی قرار گرفته و این امر تا حد زیادی جلوی گسترش فعالیت‌هایش را مسدود نموده چرا که بسیاری از این کشورها قراردادهای همکاری خود را با هواوی موقتاً متوقف اعلام کرده‌اند تا نگرانی‌های امنیتی آنها برطرف شود.
کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵جی هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال‌جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵جی هستند.

Date: Monday, June 15, 2020 - 21:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به